ایران کسب و کارعمومی

قهوه برای سردرد خوبه یا نه

قهوه، نوشیدنی دلپذیری که طرفداران زیادی در سراسر جهان دارد . روزانه اخبار و اطلاعات گوناگونی دریافت می کنیم که گاها  در تضاد با یکدیگر هستند . اثر قهوه بر سر درد نیز یکی از آن موضوعاتی است که اخبار ضد نقیض در باره آن بسیار است . اما در این مقاله به اثر واقعی مصرف قهوه بر سردرد  خواهیم پرداخت.

اگر قیمت قهوه گانودرما برای لاغری را نمی دانید با کارشناسان ما تماس بگیرید

سردرد از مشکلات رایجی است که افراد زیادی روزانه با  آن مواجه هستند. افراد برای درمان سردرد خود راه کارهای متفاوتی را امتحان می کنند. مصرف مسکن ها و قهوه دو مورد از شایع ترین راه کار هایی است که برای کنترل سردرد های روزمره مورد استفاده قرار میگیرد. همانطور که احتمالا می دانید قهوه حاوی کافئین می باشد و برخی معتقدند کافئین در درمان سر درد موثر است. مصرف روزانه ۲ تا ۳ فنجان قوه مقدار کافئین مورد نیاز بدن را تامین می کند و مفید است . کمبود کافئین در بدن می تواند باعث بروز علائمی همچون سردرد ، احساس خستگی ،عصبانیت و حالت تهوع شود. که با مصرف مقدار کافی قهوه و مواد غذایی کافئین دار جبران می شود.  سردرد ها انواع مختلفی دارند و به علل متفاوت به وجود  می آیند . برخی از این سردرد ها را میتوان با کمک کافئین تسکین داد.

اما قهوه چطور سردرد را تسکین می دهد

همانطور که گفته شد قهوه دارای کافئین است . کافئين در جذب سریع تر و موثر تر مسکن ها موثر است .پس مصرف یک فنجان قهوه در کنار مسکن با افزایش سرعت جذب آن روند تسکین درد را سریع تر می کند. در ساخت برخی قرص های مسکن از کافئين استفاده می شود. تا سرعت جذب مسکن و بهبودی افزایش یابد.

البته برای رفع  موثر سردرد رفع عامل ایجاد کننده آن نیز موثر است برای مثال در سردرد های ناشی از سر و صدا  کاهش صدای موجود در محیط درمان موثرتری است که قهوه و مسکن می توانند آن را بهبود بخشد. اثر قهوه بر سردرد تنها برای کمک به تسکین است و اثر درمانی ندارد.

چه مقدار قهوه مصرف کنیم؟

پزشکان معتقد اند مصرف روزانه ۲ فنجان قهوه مفید است و میتواند در کاهش سردرد ها موثر باشد . ولی  توصیه می شود میزان قهوه مصرفی روزانه خود را بالا تر نبرید چرا که  می تواند سبب وابستگی به قهوه شود و کاهش مصرف آن خود سر درد به دنبال خواهد داشت. علاوه بر آن افزایش مصرف قهوه باعث کم آبی بدن  می شود که کم آبی خود یکی از دلایل ایجاد سردرد است. میزان کافئین موثر در کاهش سر درد روزانه ۲۰۰ میلی گرم می باشد. اثر قهوه بر سردرد به میزان و زمان استفاده از ان مرتبط است.

اگر تا بحال میزان قهوه مصرفی شما بیشتر از مقدار گفته شده بوده است و می خواهید برای کاهش آن اقدام کنید ، مثلا اگر روزانه ۵ فنجان قهوه مصرف می کنید، این کار را یکباره انجام ندهید تا دچار مشکل نشوید و کمبود کافئين ناشی از ترک  برای شما سر درد ایجاد نکند. مقدار قهوه مصرفی خود را به تدریج و آهسته کاهش دهید.

در ضمن در هنگام نبود مسکن با مصرف زیاد قهوه  برای تسکین درد خود اقدام نکنید چراکه بی فایده  است و باعث درمان سردرد شما نمی شود.

علاوه بر قهوه ،شکلات ، نوشابه ، چای و کاکائو نیز دارای کافئين هستند .

سردرد و مسکن ها

در انتها لازم است در رابطه با مصرف مسکن ها برای رفع سردرد نکاتی را بیان کنم. درست است که  بیشتر سردرد ها با مصرف مسکن ها تسکین می یابند  اما مصرف بی رویه از مسکن ها نیز عوارض جانبی به همراه دارد . توصیه می شود برای تسکین درد ، بیشتر از ۲ روز در هفته از مسکن ها استفاده نکنید . اگر سردرد بیشتر بود و نیاز بیشتری برای مصرف مسکن بود یعنی بیشتر از ۲ بار در هفته ، برای پیگیری و درمان سردرد خود به پزشک متخصص مراجعه کنید . توجه داشته باشید مصرف بیش از اندازه مسکن ها علاوه بر عوارض گوارشی،  کبدی و کلیوی  می توانند خود عامل به وجود آمدن سردرد ناشی از مصرف مسکن باشند. مصرف بیش از اندازه مسکن ها نه تنها مفید نیست بلکه باعث  کاهش اثر گذاری درمان هم می شود. پس در مصرف مسکن ها اعتدال را رعایت کنید.

برای مطالعه بیشتر در مورد انواع سردرد  و علل و درمان آن می توانید روی موارد زیر کلیک کنید. همچنین می توانید در بخش نظرات سوالاتی که در خصوص سردرد ها و درمان آن دارید از خانم دکتر نوشین یمانی ، متخصص مغز و اعصاب و فلوشیپ سر درد  بپرسید.

دکتر نوشین یمانی در سال 1395 بورد تخصصی نورولوژی را از دانشگاه علوم پزشکی تهران دریافت کردند. ایشان دوره فلوشیپ سردرد را در مرکز سردرد دانمارک که جزو معتبرترین مراکز سردرد دنیا است نزد پرفسور جس السن (Professor Jes Olesen) ملقب به پدر سردرد دنیا با موفقیت گذراندند و همچنین دوره بین المللی دوساله مستر سردرد را در دانشگاه کپنهاگ دانمارک درسالهای 2018-2020 گذراندند و علیرغم پیشنهاد کار و اقامت به ایشان در کشور دانمارک بعنوان اولین پزشک ایرانی دارای مدرک فلوشیپ سردرد جهت خدمت به هم میهنان خود به ایران بازگشتند و به عضویت هیئت علمی دانشگاه درامدند.

قهوه گانودرما برای زود انزالی برای درمان زود انزالی مردان بسیار مفید است

ارتباط بین و میگرن از مدتها پیش برای بسیاری از محققان و حتی مردم عادی که با سردردهای مزمن سر و کار دارند، سوال مهمی بوده است. همانطور که می دانید قهوه سرشار از است و خیلی از ما که سردردهای متعدد را در طول زندگی خود تجربه می کنیم، ممکن است نسبت به کافئین نظرات متفاوتی داشته باشیم.

خیلی از افراد حاضرند قسم بخورند که کافئین سردردهای میگرنی آنها را تسکین می دهد و خیلی از افراد هم ممکن است در زمان وقوع سردرد، از هرگونه نوشیدنی کافئین دار مثل قهوه فرار کنند. بنابراین سوال اینجاست که بالاخره علم در این باره به ما چه می گوید؟ تاثیر قهوه بر سردرد و میگرن چیست ؟ و اگر ما فردی دارای میگرن هستیم، باید قهوه را کجای زندگیمان قرار دهیم؟ در این مطلب تلاش می کنیم که تا حد ممکن به این سوالات پاسخ بدهیم. بنابراین فعلا فنجان قهوه خود را کنار بگذارید و تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید تا بیشتر در مورد تاثیر نوشیدن قهوه در بروز سردردهای میگرنی یاد بگیریم.

وقتی ایمنی بدن تقویت شود، معمولا ویروس ها جایی برای عرض ادانم نخواهند داشت و نمی توانند تکثیر پیدا کنند. به همین دلیل، استفاده از قهوه گانودرما برای زگیل تناسلی می تواند عملکرد زگیل تناسلی را تا حد بسیار زیادی مختل کند و از بین ببرد. به شرطی که دائم و روزی دو بار در تایم مشخصی خورده شود.

آیا کاپوچینو برای سردرد خوب است | بعد از خوردن قهوه سردرد میگیرم

میگرن هنوز هم یک بیماری مرموز است

ابتدا بیایید بیماری میگرن را بهتر بررسی کنیم. البته بهتر است بگوییم تا جایی که اطلاعات علمی به ما اجازه می دهد، این بیماری را زیر ذره بین ببریم. به طور کلی حدود یک میلیارد نفر از جمعیت جهان به میگرن مبتلا هستند که نشان می دهد این بیماری بسیار رایج است. اما رایج بودن باعث نشده است که رمز و رازهای مربوط به آن برایمان روشن شده باشد.

 

دکمه بازگشت به بالا