ایران کسب و کارعمومی

لیست کامل لوازم تعمیرات موبایل

اگر به شغل تعمیرات موبایل علاقه مند هستید یا به تازگی وارد این حرفه شده اید، قطعا نیاز دارید با لیست کامل ابزار تعمیرات موبایل آشنا شوید تا بتوانید وسایل مورد نیاز برای تعمیرات موبایل را تهیه کرده و کار خود را شروع کنید. آشنایی با لیست کامل ابزار تعمیرات موبایل و کاربرد آنها موضوعی است که در این مقاله به آن پرداخته ایم. و درک درستی از کاربرد هر یک از آنها یکی از کلیدهای موفقیت تعمیرکاران سخت افزار موبایل است. این مقاله با بهره گیری از تجربه 20 ساله تکنسین های متخصص تعمیر گوشی و تبلت نوشته شده است اگر در حال تحقیق برای خرید وسایل لازم برای تعمیرات موبایل هستید یا قصد شرکت در دوره های را دارید، مطالعه این مطلب برای شما بسیار مفید است.

چرا آشنایی بالیست کامل ابزار تعمیرات موبایل مهم است؟

تعمیرات موبایل جزو مشاغل پر درآمدی است که افراد کمی در این حوزه به صورت تخصصی فعالیت می کنند. اما اگر به تازگی وارد این حوزه شده اید یا قصد دارید در دوره های تعمیرات موبایل شرکت کنید باید با تمامی ابزار کار تعمیر تلفن همراه آشنا باشید. همچنین مهم است که کاربرد هرکدام از این ابزارها را بشناسید. شناخت ابزار آلات کمک بزرگی به کمتر کردن ریسک کارتان می کند. وسایل تعمیرات موبایل چه در ابتدای کار چه زمانی که به صورت حرفه ای فعالیت می کنید نقش دست راست شما را در شغلتان دارند. بنابراین باید با دقت و شناخت کافی نسبت به خرید اقدام کنید.

برای تهیه وسایل مورد نیاز شغل تعمیرات موبایل اگر نمی خواهید به صورت تکی خرید و قصد خرید ست لوازم تعمیرات را دارید می توانید با بودجه 20 الی 30 میلیون تومن ابزار های اولیه و ضروری را خریداری کنید و با پیشرفت و حرفه ای تر شدن کارتان سایر ابزارها را نیز بخرید. در صورتی که برای خرید ست ابزار تعمیرات موبایل نیاز به مشاوره رایگان دارید با ما تماس بگیرید.

Complete list of mobile repair equipment

معرفی لوازم مورد نیاز تعمیرات موبایل

صدها ابزار در بازار موجود است که ممکن است باعث سردرگمی شما شود. در زیر لیستی از ابزار و تجهیزات حرفه ای تعمیر گوشی را گردآوری کرده ایم که هر تعمیرکار سخت افزار موبایل به آن نیاز دارد.

لوپ

لوپ یکی از ابزارهایی است که در زمینه های شغلی مختلف مثل پزشکی، تعمیر موبایل، تعمیر ساعت و تعمیر سایر قطعات الکترونیکی که با قطعات ریز سرو کار دارند استفاده می شود. در واقع از برای بزرگنمایی استفاده می شود که تشخیص ایرادات برد و آی سی ها را برای تکنسین راحت تر می کند.شرکت های زیادی در زمینه تولید لوپ فعالیت می کنند که برجسته ترین آنها ریلایف و یاکسون هستند. این دستگاه یکی از اصلی ترین ابزارهایی است که هر تعمیرکاری به آن نیاز دارد. لوپ ها انواع مختلفی دارند که لوپ آنالوگ و لوپ سه چشم بهترین نوع لوپ هایی است که در تعمیرات موبایل استفاده می شود.

دستگاه هیتر

هیتر نیز از ابزارهایی است که استفاده زیادی در تعمیرات برد گوشی دارد. هیتر باد گرم تولید می کند و برای کندن چسب ای سی هایی که روی برد کار شده اند از آن استفاده می شود. خیلی ساده بخواهیم بگوییم هیتر دست راست تعمیرکاران سخت افزاری در برداشتن و پایه سازی ای سی است.کاربرد اصلی هیتر حرارت دادن به قطعات است که بدین ترتیب باز کردن اجزای گوشی را راحت می کند. هیترها نیز در دو نوع آنالوگ و دیجیتال در بازار موجوداند و می توان کنترل دما و باد را به صورت دلخواه تنظیم کرد.

بهترین هیترهای تعمیرات موبایل

هویه تعمیرات موبایل

هویه نیز از مهم ترین و کاربردی ترین ابزار برای کار تعمیرات موبایل به حساب می آید. گاهی اوقات هیتر و هویه باهم و گاهی نیز جدا به فروش می رسند. کاربرد  این ابزار برای لحیم کاری است. مثلا وقتی دو تا پایه روی آی سی با هم اتصال پیدا کرده اند با استفاده از هویه می توان آنها را جدا کرده و سرجای خود قرار داد.معمولا یک منبع تغذیه دارد و با هویه های قلمی متفاوت است. هویه های قلمی از نظر ساختار و قدرت الکتریکی مناسب کار تعمیر گوشی نیستند و نباید استفاده شود.

منبع تغذیه DC

این ابزار برای تامین جریان گوشی استفاده می شود. این ابزار عمدتا برای روشن کردن گوشی بدون باتری و در مواردی برای تست و عیب یابی از آن استفاده می شود. یکی دیگر از کاربردهای شوک دادن به باتری است. این ابزار قیمت چندان بالایی نیز ندارد.

بهترین منبع تغذیه های تعمیرات موبایل

دستگاه مولتی متر یا اُهم متر

جزو ابتدایی ترین ابزارهایی است که کارآموزان موبایل با آن آشنا می شوند. این ابزار نیز جزو ابزارهای اصلی در تعمیر گوشی است. مولتی متر در نوع آنالوگ و دیجیتال به بازار عرضه می شود. مولتی متر دیجیتال بهترین نوعی است که می توان برای تعمیرات موبایل استفاده کرد. زیرا با اطمینان بیشتری می توان عیب یابی و تست هایی که نیاز دارید را انجام دهید و نتیجه مطمئن تری به دست آورید.

سپراتور

سپراتور دستگاهی است که در برای تعویض ال سی دی انواع گوشی و تبلت مورد استفاده قرار می گیرد. روی دستگاه حفره هایی وجود دارد که از آن ها باد گرم خارج می شود و چسب های دور ال سی دی و تاچ را شل و قابل جدا شدن می کند. این دستگاه نیز مثل هیتر برای حرارت دادن در اصل استفاده می شود ولی با دمای کمتر که از آسیب زدن به گوشی جلوگیری به عمل آید.

اگر قصد دارید به صورت تخصصی به تعویض تاچ و ال سی دی گوشی بپردازید خرید دستگاه سپراتور یکی از بهترین تصمیم های حرفه ای شما خواهد بود. از مزیت های این ابزار افزایش سرعت کار بدن آسیب احتمالی است که روش کار کردن با آن نیز ساده است.

دستگاه التراسونیک

نام دیگر اولتراسونیک دستگاه بُرد شور است. کاربرد اصلی این ابزار شست و شوی قطعه ها و برد گوشی است. گاهی در تعمیرات موبایل پیش می آید که عملکرد برخی قطعات به دلیل آلودگی و جرم مختل می شود که با دستگاه اولتراسونیک می توان اینکار را انجام داد. نمی توان گفت وجود این دستگاه برای هر تعمیرکاری ضروری است. چرا که اکثر تعمیرکاران مهارت تمیزکردن دستی برد و سایر قطعات را با استفاده از ابزارهای دیگر دارند.  اما اگر شما به طور حرفه روی تعمیرات برد گوشی کار می کنید با استفاده از این ابزار می توانید سرعت و دقت را در کارتان افزایش دهید.

سشوار صنعتی

سشوار صنعتی نیز یکی از ابزارهایی است باد گرمم تولید می کند. از نظر عملکرد این ابزار شبیه به سشوارهای خانگی که به صورت روزمره استفاده می شود است، اما دمایی که سشوار صنعتی تولید می کند بسیار بالاتر از سشوارهای خانگی است. این سشوارها دمایی بین 500 تا 700 درجه سانتیگراد را تولید می کنند. از این ابزار برای حرارت دادن به قاب گوشی و قطعات در تعمیرات موبایل استفاده می شود. با وجود هیتر و سپراتور دیگر نیاز چندانی به این ابزار حس نمی شود. البته این ابزار در سایر مشاغل تعمیرات کاربرد زیادی دارد.

دوربین حرارتی موبایل

دوربین حرارتی یکی از ابزارهای مهم در تعمیر موبایل است. خرید دوربینن حرارتی برای یک تعمیرکار حرفه ای از واجبات است؛ چرا که در تشخیص عیوب تلفن همراه کمک بزرگی به تکنسین می کند. این ابزار یک وسیله گرماسنجی است. در واقع زمان عیب یابی گوشی یک سری قطعات میزان حرارتی که تولید می کنند بیشتر از قطعات دیگر است. قطعه ای که حرارت زیادی تولید می کند همان قطعه ای است که ایراد دارد و باید تعمیر شود. دوربین حرارتی تعمیرات موبایل دقیقا قطعه ای که حرارت زیادی را از خود ساطع می کند را به تکنسین نشان می دهد. دوربین حرارتی با اشعه مادون قرمز کار می کند. با استفاده از این ابزار اتصالات داخلی روی برد گوشی را می توان تشخیص داد.

ساکشن کاپ

ساکشن کاپ یا درب باز کن گوشی برای باز کردن قاب گوشی و برداشتن ال سی دی در تعمیرات موبایل استفاده می شود. ساکشن کاپ ها انواع گوناگونی دارند. مثلا برخی از آنها ساده و فقط یک حالت دمنده دارند که تعمیرکار در حین استفاده از آن دست خود را اهرم می کندو برخی دیگر از ساکشن کاپ ها حالت انبری یا اهرمی دارند که بهترین حالت درب بازکن نیز است. در مدل های اهرمی گوشی در بین دو دسته ساکشن کاپ قرار می گیرد و با فشار دسته ها نسبت به برداشتن قاب گوشی اقدام می شود. در این حالت فشار کمتری به گوشی وارد می شود و احتمال آسیب دیدن گوشی کمتر است.

پیچ گوشتی

از پیج گوشتی برای باز و بستن پیچ هایی که روی گوشی است استفاده می شود. انواع پیچ گوشتی های مختلف در تعمیرات موبایل است که برای گوشی های مختلف استفاده می شود. پیچ گوشتی از مهم ترین ابزارهایی است که روی میز هر تکنسین موبایلی باید باشد. این ابزار جزو آن هایی است که باید انواع مختلف آن را تهیه کنید. زیرا پیچ هایی که در گوشی ها به کار رفته است اشکال مختلفی دارد.

مثلا پیچ گوشتی آیفونی با پیچ گوشتی که برای اندروید استفاده می شود متفاوت است. البته برخی شرکت تمامی پیچ گوشتی های مورد نیاز یک تکنسین موبایل را در پکیج جمع کرده و یکجا به فروش می رسانند. اما اگر نمی خواهید هزینه بالایی برای پیچ گوشتی پرداخت کنید می توانید به صورت تکی نیز آنها را تهیه کنید.

انواع پنس سرصاف و سرکج

پنس ها برای برداشتن نگهداری قطعات ریز مثل آی سی ها، سیم جامپر و غیره در حین کار بسیار مورد استفاده قرار می گیرند. پنسی که برای تعمیر گوشی استفاده می شود باید نوک تیز و با خاصیت آنتی مغناطیسی باشد. همان طور که از تیتر پیداست پنس ها دو نوع سرصاف و سرکج دارند که هرکدام برای موارد خاص کاربرد دارند.این پنس ها از نظر ظاهری شبیه موچین هستند و با پنس های پزشکی تفاوت دارند. پنس نیز از آن دسته ابزارهایی است که تعداد زیادی از آن را میتوانید روی میز تعمیرکاران ببینید.

گیره برد یا فیکسچر

گیره برد موبایل یا همان فیکسچر نیز اشکال مختلفی دارد. کاربرد اصلی این ابزار برای فیکس کردن برد گوشی و آی سی ها زیر لوپ و در حین کار بر روی آن است. استفاده از گیره در کمتر کردن میزان خطا و ریسک کار موثر است.

اسپاتول یا قاب باز کن

از این ابزار برای باز کردن بدنه تلفن همراه استفاده میشود. قاب باز کن ها نیز در نوع فلزی و پلاستیکی تولید می شوند. همچنین تنوع بالایی در شکل ظاهر دارند. قاب باز کن های فلزی که در کار تعمیرات استفاده می شود باید ضد الکتریسیته باشد. البته شرکت هایی مثل محصولات خوبی را ارئه می دهند که قیمت مناسبی نیز دارند.از  بیشتر برای برداشتن مادر برد و آزاد کردن کانکتورهای گوشی استفاده می شود.

پد نسوز تعمیرات موبایل

یکی از ابزارهایی که در تعمیرات موبایل استفاده می شود پد های نسوز است. این پد در رنگ بندی های مختلف مثل آبی، سبز، قرمز تولید می شوند. جنس پدهای نسوز از سیلیکون است و خاصیت ضد حرارت بودن دارد. این پدها انواع گوناگونی دارند برخی از آنها دارای بخش های مختلفی برای نگهداری قطعات است یا برخی از آنها مگنتی هستند که این ویژگی از جابه جایی پیچ ها و قطعات در روی آن جلوگیری می کند همچنان اگر شما علاقمند به آموزش تعمیرات موبایل هستید میتوانید در جلسات رایگان ما شرکت کنید.

دکمه بازگشت به بالا