ایران کسب و کارعمومی

مقایسه Windows Defender با دیگر آنتی ویروس‌ها

ویندوز دیفندر چیست؟

به نقل از niknod اولین بار شرکت مایکروسافت در سال 2005 یک قابلیت اضافی به محصولات خود با عنوان فایروال ( ویژگی ضد ویروس) اضافه کرد اما این توانایی بنا بر نظر کارشناسان خود ماکروسافت به حد کافی برای حفاظت از سیستم در مقابل حملات ویروس ها قدرتمند نبود یعنی توانایی شناسایی و حذف ویروس ها توسط ویندوز دیفندر در مقایسه با سایر محصولات ضد ویروس بسیار بسیار ناچیز بود.

خرید لایسنس nod32: اما همچنان حضور ویندوز دیفندردر تمام نسخه ها حفظ شد و این ویژگی در نسخه های win7, win8 ,win10, win11 ثابت ماند. ویندوزدیفندردر نسخه های ویندوز 7 و ویندوز 8 بسیار ضعیف تر از نسخه 10 و 11 می باشد به طوری که توصیه کارشناسان شرکت ماکروسافت برای حفاظت از سیستم استفاده از آنتی ویروس های به روز و قدرتمند بوده است.

نسخه اصلی نود 32: اما چه تفاوتی میان ویندوز دیفندر کنونی با سایر ورژن های این محصول وجود دارد که تا این حد ویندوز دیفندر در نسخه 10 و 11 را از سایر نسخه های قبلی متمایز کرده است؟

در سال 2018 با گذشت زمان و کسب تجربیات و یافتن الگوریتم های جدید توسط کارشناسان بخش امنیت مایکروسافت بسیاری از ایرادات نسخه های قبلی برطرف شد و نسخه ی جدید ویندوزدیفندر برروی ویندوز قرار گرفت.

این نسخه نسبت به سایر نسخه ها قدرتمند تر بود اما همچنان ضعف هایی با خود به همراه داشت.

نکته مهم : ویژگی ویندوز دیفندر تنها در نسخه های اورجینال وجود دارد و نسخه ی کرک شده ویندوز به هیچ وجه از این توانایی برخوردار نیست.

ویندوز دیفندر در نسخه های اورجینال به طور مداوم به روز رسانی می شود . با این به روز رسانی ها مشکلاتی که ویروس ها برای رایانه ها ایجاد کرده اند برطرف می شود.

در پاسخ به این سوال بهتر است به تجربه افرادی مراجعه کنیم که از ویندوز اورجینال استفاده می کنند بیشتر آنها معتقدند که استفاده از به تنهایی قابلیت تامین امنیت رایانه های شخصی آنها را دارد.

دلیل این پاسخ کاملا روشن است و این پاسخ تا حدی صحیح است و در ادامه به شرح دلایل این پاسخ می پردازیم.

ویندوز دیفندر به تنهایی در صورتی که رایانه شما در شرایط پر ریسکی نباشد مثلا فلاش مموری های دیگران را به سیستم متصل نکنید و ایمیل های ناشناس را باز نکنید وارد سایت های آلوده نشوید و مثل اینها یک امنیت نسبی پایداربرایتان ایجاد می کند و با بروز رسانی های پی در پی ویندوز مشکلاتی مثل کندی ناشی ازحضور ویروس ها وآسیب های ویروسی را برطرف می کند به نحویی که کاربر دیگر احساس آلوده بودن و ویروسی شدن را حس نمی کنند و تجربه ی کاربری بهتری نسبت به کاربران ویندوز های کرک شده دارند.

به طبع این سرعت و پایداری سیستم به کاربر یک سیستم سالم و بدون ویروس را القا می کند.

ویندوز های کرک شده با گذشت زمان کندتر می شوند این درحالی است که استفاده کنندگان از ویندوزهای اورجینال هرروزه با دریافت آپدیت های جدید ویندوز رابط کاربری نرمتر و سریعتری را تجربه می کنند.

به همین دلیل مصرف کنندگان ویندوز های اورجینال در صورت نداشتن آنتی ویروس خارجی احساس آلودگی های ویروسی ندارند حال آنکه در برخی موارد رایانه آنها آلوده به برخی ویروس ها است.

 برای اینکه به دیدگاه مناسب تری نسبت به عملکرد ویندوز دیفندر نسبت به سایر محصولات آنتی ویروس برسیم بررسی آمارهای آزمایشگاه های بی طرف خالی از لطف نیست. یکی از مراجع آزمایشگاهی معروف و بنام که همه ساله تعداد زیادی از محصولات آنتی ویروس را در دنیا مورد تست قرار می دهد آزمایشگاه AV-TEST است.

نتیجه این آزمایشات برای نسخه های مختلف ویندوز دیفندر و سایر محصولات به شرح زیر می باشد نتیجه ها از 100 امتیاز است. در این تست ها که بارها تکرار شدند امتیاز ویندوز دیفندر در نسخه های WIN7,WIN8

به زحمت به امتیاز 30 رسیدند این درحالی است که های بنام معمولا امتیازاتی بین 97 تا 100 کسب کرده اند. در این بین ویندوز دیفندر در نسخه ویندوز 10 و 11 به امتیاز بالای 80 رسیدند که خود یک موفقیت بزرگ برای ویندوزدیفندر محسوب می شود.

در بحث شناسایی حملات ویروس ها در روز صفر و مقابله با باج افزارها هوش مصنوعی ویندوز دیفندر به مراتب نسبت به برندهایی مثل بیت دیفندر کسپرسکی و نود 32 ضعیف ترعمل کرده است.

یکی از مهمترین شاخص های تشخیص قدرت یک آنتی ویروس قدرتمند دارا بودن هوش مصنوعی قویی است که به تنهایی بدون دریافت آپدیت ها می تواند حملات ویروس های مختلف مانند حملات روز صفر و رفتار انواع ویروس ها و تروجانها را تشخیص دهد از آنجایی که آنتی ویروس های قدرتمند سالها قبل از ویندوز دیفندر با انواع تهدیدات مختلف رایانه ایی سر و کار داشتند از این نظر از ویندوز دیفندر بسیار پیشرفته تر هستند و هم اکنون تجربیات تشخیص آنها بسیار موفق تر از ویندوز دیفندر می باشد.

یکی دیگر از نقاط ضعف ویندوز دیفندر نسبت به سایر آنتی ویروس ها این است که در ویندوز دیفندر قابلیت پرنتال کنترل تنها بر روی مرورگر ماکروسافت ادج قابل اجراست

آپدیت آنتی ویروس ویندوز 10 | آنتی ویروس windows defender

برخی از نقاط ضعف ویندوز دیفندر به اختصار:

اگر چه بعد از سال 2018 ویندوز دیفندر پیشرفت های بزرگی داشته و از یک ابزار بدون کاربرد تبدیل به یک ابزار تقریبا کاربردی شده است اما هنوز به کیفیت قابل قبول به عنوان یک آنتی ویروس کامل نرسیده است از این رو همواره کارشناسان توصیه می کنند از یک آنتی ویروس آنهم به شکل اورجینال برای تامین امنیت دستگاه های خود استفاده کنید.

ارائه دهنده رسمی محصولات اورجینال نود 32 – ویندوز – بیت دیفندر و کسپرسکی است همواره تلاش نادمارکت بر این بوده تا محصولات را با بهترین قیمت و پشتیبانی تا روز آخر به کاربران خود ارائه کند نادمارکت مفتخر است از سال 94 به طور شبانه روزی در خدمت کاربران بوده است.

قیمت مناسب پشتیبانی شبانه روزی و احترام به کاربران باعث شده بهترین ها نادمارکت را انتخاب کنند.

دکمه بازگشت به بالا