ایران کسب و کارمردم و اجتماع

تعداد گروه‌ها و کانال‌های قابل عضویت در تلگرام پرمیوم چه مقدار است؟

چگونه محدودیت عضویت در کانالها و گروههای تلگرام را برطرف کنیم؟

بدون شک تلگرام یکی از بهترین اپلیکیشن‌های پیام‌رسان به شمار می‌رود که امکانات متعددی را در اختیار علاقه‌مندان می‌گذارد. با این حال حتی این پلتفرم نیز محدودیت‌هایی را برای کاربران خود در نظر گرفته است که گاهی اوقات می‌تواند مشکل‌ساز شود. تعیین سقف مجاز برای تعداد کانال‌ها و گروه‌های هر کاربر، یکی از این موارد است؛ اما خوشبختانه به کمک روش‌هایی می‌توان اقدام به رفع محدودیت عضویت در کانال های تلگرام نمود که در ادامه مطلب به آن‌ها خواهیم پرداخت. در انتها نیز به ترفندهای دانلود تلگرام ضد فیلتر می پردازیم.

دانلود تلگرام ضد فیلتر با حالت روح | دانلود تلگرام ضد فیلتر بدون تبلیغات

رفع محدودیت عضویت در کانال های تلگرام

در صورتی که به سقف مجاز تعداد کانال‌های قابل عضویت در تلگرام برسید، با پیام خطای «Too many Communities» مواجه می‌شوید. نمایش این پیام برای کاربران نسخه رایگان تلگرام، نشان‌دهنده عضویت در ۵۰۰ گروه و کانال است. با رسیدن به مقدار گفته شده، دیگر نمی‌توانید در کانال‌های جدیدی عضو شوید و باید در ابتدا تعدادی از کانال‌های قبلی را حذف نمایید.

تلگرام با عرضه نسخه پرمیوم به صورت پرداخت حق اشتراک ماهانه، بسیاری از محدودیت‌های خود را کمتر می‌کند و این موضوع برای حداکثر تعداد کانال‌های قابل عضویت نیز صادق است. طبق آخرین اطلاعیه رسمی منتشر شده در سایت این پیام‌رسان، کاربران نسخه پرمیوم قادر خواهند بود تا در ۱۰۰۰ گروه و کانال بدون هیچ مشکلی عضو شوند؛ رقمی که دو برابر مقدار در نظر گرفته شده برای مشترکین طرح رایگان است.

۱. نحوه خارج شدن از کانالهای تلگرام در موبایل

همانطور که در بالا اشاره کردیم، اگر به سقف ۵۰۰ کانال یا گروه در تلگرام رسیده باشید، با پیغام خطا هنگام عضویت در کانال‌های جدید مواجه می‌شوید. برای  برطرف کردن این مشکل، تنها کافی است تا از یک یا چندین کانال بدون استفاده خارج شوید تا بتوانید به سراغ گروه‌های جدیدتر بروید.

  • به این منظور ابتدا اپلیکیشن تلگرام را باز کنید. در ادامه وارد یکی از کانال‌های اضافی که دنبال نمی‌کنید، شوید. معمولا پوشه کانال‌های آرشیو شده حاوی تعداد زیادی کانال است که اغلب کاربران آن‌ها را چک نمی‌کنند. برای ظاهر شدن این پوشه، یکبار از بالای صفحه به پایین سوایپ کنید.
  • پس از وارد شدن به یک کانال، روی آیکن سه نقطه در گوشه صفحه بزنید و از میان موارد نمایش داده شده، آخرین گزینه تحت عنوان Leave channel را انتخاب کنید.
  • اکنون یک پیام تایید به منظور خروج از کانال نمایش داده می‌شود که با انتخاب گزینه LEAVE CHANNEL در آن می‌توانید از کانال مورد نظر خارج شوید. در ادامه قادر خواهید بود به سراغ عضویت در کانال‌های جدیدتر بروید.

۲. نحوه خارج شدن از کانالهای تلگرام در کامپیوتر

محدودیت عضویت در کانال تلگرام تنها برای اپلیکیشن موبایل این پیام‌رسان نیست و کاربران نسخه دسکتاپ یا تحت وب نیز ممکن است با آن مواجه شوند. البته راه‌حل رفع این مشکل در کامپیوتر هم مشابه با گوشی است و کاربر باید از تعدادی از کانال‌های فعلی خارج شود که طبق راهنمای زیر قابل انجام خواهد بود.

  • ابتدا وارد نرم افزار تلگرام شوید یا به سراغ نسخه تحت وب آن در مرورگر بروید.
  • کانالی که قصد خارج شدن از آن را دارید، باز کرده و روی آیکن سه نقطه در گوشه صفحه و روبه‌روی نام کانال کلیک کنید. سپس از منوی باز شده گزینه Leave Channel را انتخاب نمایید.
  • در پنجره تایید باز شده، دوباره روی گزینه Leave Channel کلیک کنید. اکنون از کانال مورد نظر خارج شده‌اید و می‌توانید در سایر کانال‌ها و گروه‌های تلگرام عضو شوید.

۳. جلوگیری از عضویت ناخواسته در کانالها و گروههای تلگرام

معمولا کاربران با اطلاع قبلی، به سقف در نظر گرفته شده برای عضویت در کانال‌ها و گروه‌های تلگرام نمی‌رسند؛ بلکه آن‌ها به صورت ناخواسته به بسیاری از این کانال‌ها اضافه می‌شوند که می‌تواند در نهایت موجب پدید آمدن پیام خطای Too many Communities شود. خوشبختانه در تنظیمات تلگرام، قسمت مجزایی برای کنترل اضافه شدن به کانال‌ها و گروه‌ها وجود دارد که با تغییر آن، می‌توانید از بروز دوباره محدودیت عضویت در کانال تلگرام جلوگیری کنید.

  • برای جلوگیری از عضویت ناخواسته در اپلیکیشن موبایل، ابتدا وارد برنامه تلگرام شوید و سپس روی آیکن همبرگری (سه خط موازی) در گوشه بالایی صفحه بزنید. از منوی باز شده گزینه تنظیمات (Settings) با آیکن چرخ‌دنده را انتخاب کنید.
  • در صفحه تنظیمات، وارد قسمت حریم خصوصی و امنیت (Privacy and Security) شوید و سپس روی گزینه گروه‌ها و کانال‌ها (Groups & Channels) بزنید.
  • در صفحه جدید، اگر گزینه همه (Everybody) انتخاب شده است، آن را به مخاطبین من (My Contacts) تغییر دهید. همچنین در قسمت پایین با عنوان افزودن استثناها (Add exceptions) قادر خواهید بود امکان عضویت ناخواسته کانال‌ها و گروه‌ها را برای برخی از مخاطبین خاص به صورت دائمی غیر فعال کنید.
  • در صورت تغییر گزینه، یک تیک در گوشه بالایی صفحه ظاهر می‌شود که با لمس آن، تغییرات انجام شده ذخیره خواهد شد.
  • برای جلوگیری از عضویت ناخواسته در تلگرام کامپیوتر نیز ابتدا وارد نرم افزار آن شوید و سپس روی آیکن همبرگری گوشه صفحه بزنید. از منوی باز شده گزینه تنظیمات (Settings) با آیکن چرخ‌دنده را انتخاب کنید.
  • در صفحه تنظیمات، وارد قسمت حریم خصوصی و امنیت (Privacy and Security) شوید و سپس روی گزینه گروه‌ها و کانال‌ها (Groups & Channels) کلیک کنید.
  • در صفحه جدید، اگر گزینه همه (Everybody) انتخاب شده است، آن را به مخاطبین من (My Contacts) تغییر دهید. همچنین در قسمت پایین با عنوان افزودن استثناها (Add exceptions) قادر خواهید بود امکان عضویت ناخواسته کانال‌ها و گروه‌ها را برای برخی از مخاطبین خاص به صورت دائمی غیر فعال کنید.
  • در نهایت برای اعمال تغییرات صورت گرفته روی گزینه ذخیره (Save) در پایین پنجره کلیک کنید.

سوالات متداول درباره محدودیت عضویت در کانال تلگرام

تعداد کانالها و گروههای قابل عضویت در نسخه رایگان تلگرام چقدر است؟

کاربران نسخه رایگان تلگرام می‌توانند تا سقف ۵۰۰ کانال و گروه را به صورت همزمان دنبال کنند.

تعداد گروهها و کانالهای قابل عضویت در تلگرام پرمیوم چه مقدار است؟

کاربران نسخه پرمیوم تلگرام قادر هستند تا دو برابر مقدار رایگان یعنی تا سقف ۱۰۰۰ کانال و گروه را داشته باشند.

چگونه محدودیت عضویت در کانال های تلگرام را رفع کنیم؟

برای حل مشکل عضویت در کانال‌ها و گروه‌های تلگرام، می‌توانید از تعداد کانال یا گروه بدون استفاده فعلی خارج شوید.

چگونه از بروز مشکل محدودیت عضویت در کانال های تلگرام جلوگیری کنیم؟

با محدود کردن عضویت ناخواسته در کانال‌ها و گروه‌های تلگرام قادر خواهید بود تا از بروز مشکل محدودیت عضویت در آن‌ها جلوگیری به عمل آورید.

تلگرام پرمیوم؛ بررسی سرویس اشتراکی Telegram Premium

از حدود دو سال قبل زمزمه‌هایی مبنی بر ارائه سرویس اشتراکی تلگرام یا همان تلگرام پرمیوم به گوش می‌رسید. این مورد به تازگی توسط مدیر عامل پیام‌رسان تلگرام به این صورت بیان شده است که به زودی سرویس Telegram Premium در دسترس کاربران قرار خواهد کرد. این امر چندی است که به وقوع پیوسته و امکان دریافت این قابلیت جذاب برای کاربران فعال شده است. اگر شما نیز اطلاع دقیقی از اینکه تلگرام پرمیوم چیست و چه قابلیت‌هایی دارد نداشته و خبرهای مختلفی شنیده‌اید، تا پایان با ما همراه باشید. در اینجا از قابلیت های جدید تلگرام در نسخه پرمیوم صحبت خواهیم کرد.

تلگرام پرمیوم چیست؟

سرویس اشتراکی تلگرام پرمیوم چندی است که در اختیار کاربران قرار گیرد. این سرویس به صورت اشتراکی قابل دسترس قرار گرفته، به این صورت که برای استفاده از آن باید هزینه اشتراک سرویس خریداری شود؛ به عبارت دیگر، هزینه اشتراک به صورت ماهانه پرداخت خواهد شد و پس از آن حساب کاربری شما به حالت پرمیوم درخواهد آمد. از آن به بعد شما می‌توانید از قابلیت‌های مختلفی که این سرویس دارد بهره‌مند شوید.

بررسی قابلیت های Telegram Premiuim

اکنون که با کلیات سرویس اشتراکی تلگرام پرمیوم آشنا شدید، بهتر است از قابلیت‌های آن نیز مطلع شوید تا بدانید آیا ارزش دارد که هزینه‌ای برای داشتنش بپردازید یا خیر؟ برای این سرویس تلگرام قابلیت‌های مختلفی معرفی شده‌اند. مهم‌ترین قابلیت های تلگرام پرمیوم عبارت است از:

حذف تبلیغات

یکی از بزرگترین معضلاتی که کاربران تلگرام دارند، وجود تبلیغات در این پیام‌رسان است که با استفاده از انواع پروکسی‌ها این مورد بیشتر به چشم می‌خورد. این مسئله موجب رنجش خاطر کاربران شده است و باعث شده که سازندگان این پیام‌رسان به فکر چاره برای این مسئله باشند. گفته می‌شود تلگرام پرمیوم با حذف تبلیغات در راستای جلب رضایت کاربران گام برداشته است.

کم شدن برخی از محدودیت‌ها

در حال حاضر نسخه فعلی تلگرام محدودیت‌هایی برای عضویت افراد در کانال‌ها و یا پین کردن چت‌ها دارد. شاید این مسئله برای کاربران عادی مهم نباشد اما بسیاری از افراد هستند که به دلیل این محدودیت‌ها دچار چالش شده‌اند. این محدودیت‌ها در تلگرام پرمیوم برداشته شده‌اند. دیگر محدودیت‌هایی که تغییر کرده‌اند عبارت‌اند از:

  • بالا رفتن تعداد گفتگوها از 100 به 200 در پوشه
  • افزایش گفتگوهای موجود از 500 به 1000 در هر حساب کاربری
  • افزایش پوشه‌ها از 10 به 20 عدد

افزایش تعداد واکنش کاربران به پیام های دریافتی

قبلا کاربران به هر پیام ارسالی در آن واحد یک واکنش می توانست نشان دهد بطور مثال به پیامی که دوست شما برای شما ارسال کرده، می توانستید فقط یک واکنش خوشحالی، دست زدن یا واکنش غمگین بدهید ولی در نسخه پولی تلگرام، کاربران قادر هستند تا به یک پیام دریافتی در آن واحد سه واکنش متفاوت بطور مثال واکنش تشویق کردن، خوشحال شدن، پرنده یا غیره را بدهند.

افزایش حجم بارگذاری

تلگرامی که فعلا در اختیار کاربران قرار دارد، بیشتر از 2 گیگابایت اجازه آپلود و بارگذاری را به آن‌ها نمی‌دهد؛ به بیان دیگر، شما تنها اجازه دارید فایل‌هایی با حداکثر حجم 2 گیگابایت را بارگذاری نمایید و اگر فایل شما حجم بیشتری داشت، ناچار به قسمت کردن آن خواهید بود. سرویس اشتراکی تلگرام پرمیوم این محدودیت را تا حدی برطرف کرده است. حداکثر حجم فایلی که می‌توانید در نسخه جدید بارگذاری نمایید به 4 گیگابایت افزایش یافته است.

منبع: سایت رسمی تلگرام

دکمه بازگشت به بالا