عمومی

سخنرانان از فرصت ماه رمضان در جهت نشر معارف اسلامی استفاده کنند – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، حجت الاسلام والمسلمین علی نظری منفرد از اساتید حوزه علمیه قم شامگاه سه شنبه در گردهمایی و نشست صمیمی واعظان و خطبای استان قم با تبریک حلول ماه مبارک رمضان گفت: امیدوارم خطبا و سخنرانان در ماه مبارک رمضان از فرصت بی نظیر این ماه نورانی در راستای نشر معارف دینی و قرآنی حداکثر بهره برداری را انجام دهند.

استاد حوزه علمیه قم گفت: سخنرانان می بایست نیازهای معنوی و روحی جامعه به خصوص جوانان را شناسایی و بر اساس آن در منابر برنامه ریزی کنند.

وی با تاکید بر اینکه سخنرانی ها باید پرمحتوا باشد افزود: دشمن با تمام سلاح خود برای انحراف جوانان به میدان آمده و نباید اجازه داد باورهای مردم کمرنگ شود.

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: باید دید چگونه می توان قشر جوان را قانع کرد تا باورهای دینی را بپذیرند و در مسیر ارزش های اسلامی گام بردارند.

حجت الاسلام والمسلمین جوانمرد از خطبای پیشکسوت نیز در این مراسم گفت: سخنرانان با اقشار مختلف جامعه در ارتباط هستند و ممکن است افراد مختلف با سطح علمی متفاوت پای سخنان خطبا بنشینند که به همین دلیل کار برای آنان دشوار است.

وی عنوان کرد: مطالبی که برای مردم قابل پذیرش نیست نباید مطرح شود و موضوع اصلی در منبر یادگیری است و باید تلاش کرد تا افراد در منبرها معارف اسلامی را بیاموزند.

وی عنوان کرد: نمره انسان به میزان توجه وی به قیامت است و انسان باید تلاش کند تا هر چه بیشتر رنگ و بوی خدایی به خود بگیرد.

حجت الاسلام جوانمرد افزود: کسانی که علم می آموزند و آن را منتشر می کنند نزد خداوند محبوب هستند و منبری ها از وجود خود به مخاطبان می آموزد.

حجت الاسلام والمسلمین عزیز الله رزاقی از مسوولان سابق دستگاه قضا نیز در این مراسم گفت:ساده گویی در منبر یک هنر است که خطبا باید بدان توجه داشته باشند.

وی افزود: خداوند در قرآن کریم تقوا را نتیجه روزه دانسته است و علم بر این اینکه خداوند ناظر بر عالم است و باید حرمت الهی را دانست و همین امر تقوا است.

حجت الاسلام رزاقی ادامه داد: قرآن کریم جاودانه ترین معجزه پیامبر اسلام است که هم سخن و هم معنایش از سوی پروردگار است و قرآن دارای جامعیتی است که غنای محتوایی بی نظیری دارد.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه فصاحت و بلاغت قرآن کریم بی نظیر است افزود: قرآن کتاب انسان ساز و شناسنامه بشریت است و فقها نیز بیان کرده اند احوال انسان در قرآن است.

دکمه بازگشت به بالا