اقتصادی

“هفت تپه” کجا می‌رود؟ – اخبار ایران من

اخبار ایران من / خوزستان هفت تپه ، کارخانه نیشکر و کارخانه صنعتی ، که نام او با تظاهرات کارگری و مشکلات مدیران مرتبط است ، پس از سالها تجارت ، که بعضا به عنوان رسوائی شناخته می شود ، به گفته دیوان محاسبات ملی به دولت بازگشت.

هیچ رازی نیست که طی سالهای گذشته ، کارخانه و کارگرانش با چالشهای زیادی روبرو بوده اند ، از عدم پرداخت تا تولید غیرمجاز و معاملات ، اما اکنون که این کارخانه گروه را ترک کرده و به اقتصاد برگشته است ، هنوز در حال کار است. نوزادی

محمد کبا امیر ، نماینده شوش در مجلس شورای اسلامی وی در گفتگو با اخبار ایران من ، با اشاره به رأی ممنوعیت انتقال شرکت نیشکر هفت تپه به خدمات دولتی و بازگشت به دولت ، اظهار داشت: کشت نیشکر هفت تپه و انتقال این شرکت به خدمات عمومی بسیار دشوار است. این تغییر پاشنه آشیل بود و مشکلات زیادی ایجاد کرد.

وی افزود: رهبران مجلس یازدهم براساس خواست مردم شوشان و کارگران نیشکر در هفت تپه به جنبش پیوستند و موضوع را در کمیسیون اصل 90 پیگیری کردند. متعاقباً ، جلسات متعددی با دولت و نهادهای امنیتی كه تنظیم كننده هستند برای حل مسئله برگزار شد.

نماینده شوش در مجلس گفت: دیوان محاسبات و سازمان بازرسی یکی از سازمان هایی بود که پرونده نیشکر هفت تپه را به مکانی خصوصی پیگیری کرد و روند جابجایی را بررسی کرد.

بر اساس نقض انتقال نیشکر هفت تپه ، کعبه امیر گفت: بی کفایتی ، هزینه های اضافی ، فقدان مجوز و صلاحیت های بازرسی توسط سرپرستان و سازمان خصوصی سازی ، مغایرت با دستورالعمل ها برای انتخاب مشتری های مناسب و ناموفق بودن و عدم رعایت آنها اهداف انتقال در کلیه مواد مندرج در ماده 44 و برخی از تخلفاتی که در واگذاری شرکت نیشکر هفت تپه به دولت صورت گرفته است.

وی افزود: نکات اصلی ماده 44 شامل اشتغال زایی و برداشت مواد ، خدمات بشردوستانه و فنی ، افزایش رقابت اقتصادی ، کاهش مشکلات مالی و اداری و افزایش اشتغال توسط آقای اسدبیگی ، مالک شرکت نیشکر هفت تپه نقض شد. “است.

به گفته کعب امیر: نیاز طلبکاران بدهکار ، از جمله انجام تعهدات بازپرداخت بدهی 674 میلیاردی ، بازپرداخت بدهی سازمان توسعه و نوسازی صنایع ایران به علاوه 3 هزار و 337 میلیارد دلار سود و عدم رعایت دریافت وجوه عمومی را پرداخت نمی کند. مبلغ تقریبی 49 میلیون یورو یکی دیگر از موارد نقض مالکیت نیشکر هفت تپه است.

وی افزود: مدیریت امور مالی شرکت برای دارایی های غیر موجود و صاحبان نیشکر و نیشکر هفت تپه مشکلاتی را در محیط کار ایجاد کرده و به اقتصاد مردم آسیب رسانده است که این امر باعث آشکار شدن مقنن ، دیوان محاسبات و دولت ملی نیز شده است.

نماینده شوش در مجلس گفت: با کشف همه تخلفات مالک عصای هفت تپه ، سازمان خصوصی سازی مجبور به فسخ قرارداد انتقال شد و سازمان خصوصی سازی علیه شاکیان این پرونده شکایت کرد ، اما بر اساس احزاب وابستگی

کعبه امیر ادامه داد: به دنبال جلسه دادرسی ، مجلس نمایندگان و هیئت امنا به هیئت حاکمه گفتند که باید این را رد کند تا پرونده در دادگاه ویژه بررسی شود. متأسفانه ، طبق تحقیقات انجام شده ، در دادگاه ویژه ، تصمیم به اخراج صاحب نیشکر هفت تپه گرفته شد.

وی در مورد بازگشت نیشکر هفت تپه به دولت اظهار داشت: وقتی شرکت نیشکر هفت تپه دولتی شود ، بخشی که مسئولیت آن را بر عهده خواهد داشت بسیار مهم است تا دیگر مشکلی در شرکت مشاهده نکنیم. “

نماینده شوش در مجلس گفت: پیشنهاداتی در مورد واگذاری شرکت نیشکر هفت تپه به وزارت دارایی و دارایی و همچنین سازمان تأمین اجتماعی وجود دارد که باید در مورد آنها تصمیم گیری شود.

کعبه امیر گفت: “شرکت نیشکر هفت تپه به عنوان یکی از صنایع نیشکر در خوزستان و صنعت زیرمجموعه تحت نظارت وزارت دارایی ، به دلیل تخصص و توانایی مدیریت نیشکر نیشکر هفت تپه ، وزارت دارایی می تواند این سمت را به خود اختصاص دهد. اقتصاد و بانک های آن sponsors.it دارد.

وی افزود: از طرف دیگر ، از نظر بازپرداخت بدهی به شرکت نیشکر هفت تپه در سازمان تأمین اجتماعی ، بحث هایی با وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی و مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی صورت گرفته است گروههای تأمین اجتماعی به عنوان یکی از راههای انتقال. “

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا