همه چیز در رابطه با بهترین لوگو

 

انواع لوگو

لوگو طرحی است که برای شناخت فوری شرکت، سازمان،برند یا اسم ایجاد می شود.لوگو القا کننده ی اعتماد، وفاداری، حوزه کاری و مایه تحسین است. لوگو عنصر تجاری یک شرکت، یا برند و یا نهاد اقتصادی می باشد.

یک لوگو، به خصوص لوگوهای تجاری در تمام قسمت های شرکت حضوردارد. در تمام سربرگ ها و ضمایم ارتباطی و فروشی ظاهر می شود. در بیشتر مواقع خواننده ی نامه اداری، قبل از هرچیزی لوگوی آن را میبیند. لوگو از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا کمک به ساختار و استحکام هویت شرکت می کند. به عنوان یک قانون ، لوگو باید همیشگی و جذاب،جالب و مناسب باشد.

مطلب مرتبط : دوره جامع آموزش ادمینی همراه با استخدام

باید طرح لوگو و برند به هم مربوط بباشند و حس اعتماد را در مشتری ایجاد کنند. همچنین اهمیت طرح یک لوگوی خوب برگرفته از اعتبار برند و اعضای شرکت می باشد. مهم تر از زیبایی این است که بتوانید لوگوی خود را در شرکت به نمایش بگذارید. با نشان دادن لوگو در قسمت های مختلف مثل دکمه های مشتری، نه تنها تصویر برند خود را به نمایش گذاشته اید بلکه توانسته اید اعتماد افرادی را جلب کنید که لوگوی شما را گزیده اند.

طرح

یک لوگوی خوب ، میتواند اصل مطلب را به مخاطب منتقل کند و به صورت حرفه ای، با ثبات و مثبت به نمایش گذاشته شود. باید آگاهی های مربوط به شرکت را بالاببرد و در برابر رقیب ایستادگی لازم را داشته باشد.

طرح لوگو باید قابل توجه،گیرا و فراموش نشدنی باشد. طوری باشد که هنگامی که شخصی به آن نگاه می کند، حس خوبی درمورد برند به او القا گردد.

انواع لوگو

در طراحی لوگو، دانستن اینکه کدام نوع لوگو برای کسب‌وکار شما مناسب‌تر است، حیاتی خواهد بود. انتخاب نوع لوگو به عوامل متعددی بستگی دارد، مانند ماهیت کسب‌وکار، هدف بازاریابی و شخصیت برند. در ادامه، به توضیح پنج نوع اصلی لوگو می‌پردازیم:

  1. لوگوتایپ (Logotype): این نوع لوگو کاملاً بر مبنای متن است. در لوگوتایپ، نام برند به گونه‌ای خلاقانه و با فونت منحصربه‌فرد طراحی می‌شود. این سبک برای برندهایی با نام منحصربه‌فرد و قابل توجه مناسب است و به آن‌ها کمک می‌کند تا نام خود را به یاد ماندنی کنند.
  2. مونوگرام (Monogram):لوگوهای مونوگرام از حروف اول نام‌ها یا کلمات تشکیل شده‌اند. این نوع لوگو برای کوتاه کردن نام‌های طولانی و دشوار به حروف ساده و به یادماندنی مفید است. مونوگرام‌ها برای شرکت‌هایی با نام‌های طولانی یا چند کلمه‌ای ایده‌آل هستند.
  3. لترفرم (Letterform):لترفرم‌ها شبیه به مونوگرام‌ها هستند، اما تنها از یک حرف بهره می‌برند. این حرف معمولاً حرف اول نام تجاری است و به شکل خلاقانه‌ای طراحی می‌شود تا توجه را جلب کند.
  4. لوگو تصویری (Pictorial Mark):این نوع لوگو از یک تصویر یا نماد برای نمایندگی برند استفاده می‌کند. لوگوهای تصویری می‌توانند به صورت واقع‌گرایانه یا استعاری باشند و به خوبی می‌توانند مفهوم یا ارزش‌های برند را منتقل کنند.
  5. لوگو انتزاعی (Abstract Logo Mark): لوگوهای انتزاعی از نمادهای گرافیکی غیر واقع‌گرایانه برای بیان مفهوم یا ارزش‌های برند استفاده می‌کنند. این نوع لوگو اغلب از فرم‌های هندسی و طراحی‌های خلاقانه برای ایجاد یک نماد منحصربه‌فرد بهره می‌برد.

هر یک از این انواع لوگو می‌تواند بسته به نیازها و شخصیت برند، به شیوه‌ای متفاوت به کار رود. انتخاب درست نوع لوگو می‌تواند در ایجاد ارتباط موثر با مخاطب و برجسته کردن هویت برند نقش بسزایی داشته باشد.

مطلب مرتبط: دوره جامع آموزش طراحی سایت همراه با استخدام

قوانین طراحی لوگو

دنیای طراحی لوگو ، بسیار وسیع است. برای مشتری ها لوگو ، وسیله ای برای شناخت جایگاه شرکت به حساب می آید.به طور کلی لوگوها یادآور لحظه های شرکت، سازمان یا محصول هستند. طرح لوگو می تواند برای متخصصین این کار چالش برانگیز باشد. اهمیت لوگوها به خاطر وجود دنیای وب بیش از همیشه شده است.

علاوه براین هزاران لوگوی دیگری وجود دارد که طراحان آن ها برای خاص شدن لوگوهایشان دچار چالش هستند.

بخش اول: قوانین پیش از شروع طراحی

۱-وب سایت های هنری و طرح های مختلف را چک کنید

می توانید از هرجایی برای طراحی الهام بگیرید اما بهترین ایده ها از منابع خاص می آید. سایت های آنلاین مثل لوگو گالا بهترین منبع برای طراحی است. می توانید بیشتر جستجو کنید وطرح های گرافیکی و سایت های هنری مثل دویانت آرت را هم چک کنید. لوگوهای مربوط به صنایع مشابه شما( یا مشتری هایتان) را جستجو کنید تا تشابه ها،تفاوت ها و ویژگی های این طرح ها را بیابید.

کافی ست در گوگل سرچ کنید: Logo Design inspirations و سپس معادل انگلیسی چیزی که می خواهید برای آن سرچ کنید را در انتها قرار دهید.

۲-چهار عنصر مهم در هر لوگو

شما فقط زمانی می توانید به درستی یک لوگوی خوب را طراحی کنید که ارزش و اهمیت آن را بدانید. یک لوگوی خوب، تاثیر گذار، مناسب ، فراموش نشدنی و عملی است. این لوگو می تواند، پیام برند را به همه منتقل کند.

  • سادگی: یک لوگو باید ساده باشد تا بتواند توسط عموم شناخته شود. باید طوری باش که هیچ گاه شکست نخورد.
  • فراموش نشدنی: یک لوگوی تاثیرگذار باید جالب باشد تا بتواند به هدف اصلی اش برسد.
  • پایدار: یک لوگوی خوب همیشگی است. آن باید برای دو دهه آینده تاثیرگذار باشد.
  • مناسب: لوگو باید بتواند اهداف خود را منتقل کند. باید نمایش درستی از برند و مقاصد آن داشته باشد.

۳-طرح خودتان را ایجاد کنید

هر طراحی فرایند کاری مخصوص به خود را دارد. این فرایند معمولا ثابت است و مراحل زیر را شامل می شود:

  • مختصر و مفید:اصل مطلب را به طوری که مشتری بخواهد، طراحی کنید.
  • جستجو و تحقیق : در زمینه های مختلف برند از جمله تاریخچه ای که دارد، صنعت و ابتکار آن، و رقابت هایش خوب تحقیق کنید.
  • منابع: جستجوی کاملی روی طرح های لوگوداشته باشید. این جستجوشامل صنعت های مشابه وحرفه هایی است که به طرح مربوط هستند .
  • ادراک و فهم: ایده هایی که با تحقیق و جستجو بدست آورده اید را با طراحی و کشیدن بسط دهید.
  • انعکاس: بعد از این که طرح اولیه را کشیدید ، کمی از کار دست بکشید و اجازه دهید ایده های بیشتری به ذهنتان بیاید تا بتوانید آن ها را پرورش دهید.
  • ارایه: تعدادی از لوگوها را به مشتری تحویل دهید تا بتوانید بازخورد کارتان را دریافت کنید و اگر امکان دارد، آن را نهایی کنید.

کل فرایند را تا زمانی که طراحی تمام گردد، تکرار کنید.

۴- قیمت مناسبی روی طرح خود بگذارید

قیمت گذاشتن روی کار نیاز به مهارت دارد زیرا مشتری ها با هم متفاوت هستند. هنگام ارزش گذاری روی کار باید نکات مختلفی را در نظر بگیرید. این نکات شامل زمان،انرژی و منابع مورد استفاده برای تحقیق و برای طرخ لوگوست. بهتر است لیستی از قیمت های مورد نظرتان داشته باشید و براساس پروژه آن ها را کم و زیاد کنید.

۵- از دیگران بیاموزید

کشف دنیای طراحی لوگو به شما کمک می کند تا مهارت هایتان را تقویت کنید.درک این که برندهای دیگر چگونه لوگوهای تصویری و همیشگی را طراحی می کنند، به شما یک دیدگاه گرانبها می دهد که بتوانید سطح کارخود را ارتقا دهید.

بنابراین اگر به دنبال مجموعه گرافیکی معتبر برای ارائه امور گرافیکی یا طراحی سایت یا سئو هستید ، پیشنهاد ما باتیس گرفی می باشد که با مجرب ترین و بهترین تیم خود بهترین و ارزان ترین خدمات را ارائه می دهد.

‫5 دیدگاه ها

  1. عالی بود! این مقاله به من کمک کرد تا متوجه بشم یک لوگو خوب چه ویژگی‌هایی باید داشته باشه. حالا می‌تونم برای برند خودم تصمیم بهتری بگیرم!

  2. دمتون گرم! نکات مفید و کاربردی درباره لوگو گفتید. خیلی خوبه که به جزئیات توجه کردید و توضیح دادید که چطور یه لوگوی عالی طراحی بشه.

  3. خیلی جالب بود! به نظرم لوگو یکی از مهم‌ترین بخش‌های هر برندی‌ست و این مطلب دقیقاً همون اطلاعاتی رو به من داد که نیاز داشتم. ممنون!

  4. چه نکات جالبی! واقعاً نمی‌دونستم طراحی یک لوگو چقدر می‌تونه تاثیرگذار باشه. این مقاله کمک کرد تا بیشتر به جزئیات توجه کنم. مرسی از اطلاعات خوبتون!

  5. چه مقاله‌ای! همیشه فکر می‌کردم لوگو فقط یه طراحی ساده‌ست، اما حالا فهمیدم که چقدر باید فکر و خلاقیت پشتش باشه. مرسی از نکات خوبتون!

دکمه بازگشت به بالا