آشنایی با انواع نایلون شیرینگ

نایلون شیرینگ یکی از پرکاربردترین انواع نایلون است که در صنعت بسته بندی نهایی محصولات و تولیدات کارخانه ها و کارگاه ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. شفافیت، استحکام بالا، وزن پایین و مقاومت بالا در برابر پارگی و ضربه از مهمترین ویژگی‌های نایلون شیرینگ هستند. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این نایلون‌ها، در ادامه این مقاله، همراه ما باشید.

بسته بندی | صنعت

نایلون شیرینگ چیست؟

بسته بندی | صنعت

مهم ترین ویژگی نایلون شیرینگ که آن را از سایر انواع نایلون متمایز می‌کند، حساس بودن به حرارت است. این ماده پلاستیکی نسبت به افزایش دما حساس است، به طوری که در دمای ۱۶۰ تا ۲۲۰ درجه سانتی گراد جمع و منقبض شده و روی محصول مورد نظر وکیوم می‌شود. قابلیت حالت دهی و فرم پذیری این محصول به دلیل داشتن نقطه ذوب پایین آن است که باعث می‌شود در اثر حرارت دیدن کوچک شده و در نهایت فرم کالایی را بگیرد که روی آن چسبیده است. نایلون شیرینگ با استفاده از دستگاه شیرینگ پک روی محصولات و تولیدات مختلف قرار می‌گیرد. روش استفاده از آن به این شکل است که ابتدا بسته به سایز کالای مورد نظر که قرار است بسته بندی شود، برشی از این لایه شفاف به دور آن پیچیده می‌شود. در انتخاب ابعاد این برش عوامل مختلفی چون ضخامت فیلم شیرینگ، مقدار حرارت کوره شرینگ پک و زمان عبوری محصول از کوره موثر بوده و بسته به قوانین موجود کاربر باید به تمامی این موارد توجه نماید. سپس با عبور کالا از تونل حرارتی دستگاه شیرینگ پک و نیز به واسطه دستگاه خنک کننده موجود در بخش انتهایی تونل، این برش دچار انقباض شده و به دور محصول غلاف می گردد و فرآیند بسته بندی کردن محصول کامل می شود.

انواع نایلون شیرینگ

اين نايلون در انواع تك لايه و چندلايه توليد شده و شامل جنس هاي مختلفي است كه در ادامه نام برده شده اند.

  • شیرینگ تونلی

یکی از متداول‌ترین مدل‌های نایلون شیرینگ، پلاستیک شیرینگ تونلی است. این نایلون که با نام پلاستیک شیرینگ پلی اتیلن نیز شناخته می‌شود مقاومت خوبی دارد و به خوبی شکل می‌گیرد.

  • سلفون شیرینگ

سلفون شیرینگ کمی با نایلون شیرینگ متفاوت است و مواد اولیه متفاوتی دارد. در واقع این محصول شفاف‌تر و نازک‌تر است و برای بسته‌بندی‌های دقیق کاربرد دارد. برای مثال اگر قصد بسته‌بندی محصولات غذایی را دارید، می‌توانید از سلفون شیرینگ استفاده کنید.

  • نایلون شیرینگ حرارتی

نوع دیگر نایلون شیرینگ نایلون حرارتی که است که برای وکیوم کالاهای‌ بسته‌بندی شده استفاده می‌شود. این نایلون به محصول می‌چسبد و کاملا از آن محافظت می‌کند.

ویژگی های نایلون شیرینگ

ویژگی‌های نایلون شیرینگ کیهان پلاستیک تا حد زیادی به تقاضای مشتری بستگی دارد و فروشنده نایلون شیرینگ باید بر حسب نیاز مشتری این ویژگی‌ها را در محصول خود ایجاد کند. معمولا در صنایع مختلف ابعاد و حجم این نایلون متفاوت است و این کار تولید نایلون شیرینگ را اختصاصی می‌کند.

  • استحکام و مقاومت بالا در برابر کشش
  • مقاومت بالا در برابر پارگی
  • انرژی شکست بالا
  • مقاومت مکانیکی بالا در برابر سوراخ شدن
  • قابلیت چاپ نایلون و رنگ‌پذیری
  • قابلیت دوخت مناسب

کاربرد نایلون شیرینک

به کمک پلاستیک شیرینگ می‌توان چندین محصول را که از جهت تعادل ناپایدار هستند در کنار یکدیگر قرار داد. شیرینگ بطری‌های آب نمونه بارز این استفاده است. پلاستیک عایق خوبی برای رطوبت است، با شرینک کردن از ورود خیسی و نم به کالا می‌توان جلوگیری کرد. شرینک بر خلاف بسته بندی با کارتون و مقوا، پوششی شفاف است که ظاهر محصول به راحتی در آن نمایان است.

  • صنعت بسته‌بندی
  • صنعت حمل‌ و‌ نقل و لجستیک
  • حفاظت در برابر ضربه و خراش

چاپ نایلون شیرینگ

بسته بندی لوکس و ظاهر جذاب، تاثیر مستقیم در فروش محصول در فروشگاه دارد. لذا یکی دیگر از خدمات ما، چاپ نایلون شیرینگ پک است که بتوان به کمک آن جلوه خاصی به محصولات شرکت های تولیدی داد. یکی از اصلی ترین دلایل برای چاپ نایلون شیرینگ، دیده شدن محصول تولید شده توسط مشتری است که باعث تبلیغات محصول و افزایش راندمان فروش می‌شود. شرکت کیهان پلاستیک با استفاده از چاپ ۱ تا ۶ رنگ و ۱ تا ۸ رنگ Full HD همراه با به روز ترین ماشین آلات و کادری مجرب تمام نیازهای شما در این باره را برطرف می‌کند.

خرید نایلون شیرینگ

جهت خرید اینترنتی نایلون شیرینگ بسته بندی، می‌توانید با شماره های تماس صفحه شرکت کیهان پلاستیک تماس بگیرید و نایلون های شرینگ خود را بر اساس ویژگی هایی که در این صفحه مطالعه می‌کنید، سفارشی سازی کنید، بقیه مراحل رسیدن نایلون شرینگ را به همکاران ما بسپارید. پشتبانی قبل از فروش و پس از فروش یکی از بهترین مزایای کیهان پلاستیک در تولید نایلون‌های شیرینک است.

جمع بندی

نایلون شیرینگ از پراستفاده‌ترین محصولات برای بسته بندی شناخته می‌شود. نایلون شیرینگ به صورت یک بسته بندی نایلونی بسیار سفت و محکم به لایه بیرونی محصول بسته بندی شده می‌چسبد. در این مقاله از شرکت کیهان پلاستیک به بررسی جامع نایلون شیرینگ پرداختیم تا هنگام خرید آن دقت لازم را داشته باشید و متضرر نشوید.

دکمه بازگشت به بالا