اقتصادی

از دارک وب چه می‌دانید؟

داستان های ترسناک وب تاریک در حال پخش شدن در سراسر اینترنت هستند و همیشه این سوال وجود دارد که آیا این چیزها درست هستند یا خیر. از تالارهای گفتمان مردم عادی گرفته تا مجرمان خطرناک، همه اینها آنلاین است.

به گزارش اخبار ایران من، دارک وب اینترنتی است که در دسترس عموم نیست و عمدتاً برای مقاصد غیرقانونی استفاده می شود و گفته می شود ردیابی فعالیت های آن و شناسایی افراد موجود در آن دشوار یا غیرممکن است.

به عبارت دیگر، وب تاریک یا وب تاریک بخشی از وب عمیق است و وب عمیق بخشی از اینترنت است که موتورهای جستجو آن را نشان نمی دهند. در این اینترنت اطلاعات کافی پنهان شده است که توسط افراد ناشناس کنترل می شود، فروشندگان مواد مخدر، هکرها، مجرمان و افراد سودجو اغلب این گروه از افراد را تشکیل می دهند. در واقع، «دارک وب» زیرمجموعه ای از «اینترنت پنهان» است و شامل سایت هایی است که برای سایر کاربران قابل مشاهده است، اما توسط آدرس های IP خصوصی سرورها کنترل می شود. در این شبکه تمامی اطلاعات به صورت آنلاین و با رمز عبور محافظت می شود. برای به دست آوردن اطلاعات او باید از چندین فایروال عبور کرد و از برنامه های خاص استفاده کرد.

یافتن وب تاریک آسان نیست، اما همه چیز در آنها خرید و فروش می شود. از مواد مخدر و پول های تقلبی گرفته تا اعضای بدن انسان و حتی قاتل! کلید این شبکه ها خرید و فروش و آنچه می توان در این شبکه ها خرید یا فروخت است. باید گفت هر چیزی که در دنیای شناخته شده به راحتی پیدا نمی شود در این شبکه قابل خرید است.

جعل در سراسر جهان غیرقانونی است. با این حال، معامله گران پول همیشه به دنبال جعلی هستند و می خواهند از این راه درآمد بیشتری کسب کنند. نکته جالب اینجاست که افراد زیادی هستند که از تاریک نت خرید می کنند. همه ارزها از جمله پوند، یورو و ین در وب تاریک مبادله می شوند.

کلاهبرداران می خواهند محصولات خود را بفروشند. کپی جعلی تمام مدارک مهم مانند گذرنامه، گواهینامه رانندگی، مدارک شهروندی، شناسنامه، مدارک دانشگاهی، مدارک مهاجرت و حتی شناسه های دیپلماتیک از طریق تاریک وب پردازش می شود. به عنوان مثال، ساخت یک کپی جعلی از گواهینامه رانندگی حدود 200 دلار هزینه دارد و گذرنامه های جعلی آمریکایی و انگلیسی بیش از چند صد دلار هزینه دارند.

اگرچه فروش مواد مخدر تقریباً در سراسر جهان به جز در موارد خاص در برخی کشورها ممنوع است، اما امکان یافتن آنها در وب تاریک وجود دارد. روزی روزگاری، مافیای مواد مخدر آنقدر قدرتمند بودند که به راحتی هر چیزی را که سر راهشان قرار می گرفت، از بین می بردند. اکنون بسیاری از فروشندگان مواد مخدر و حتی فروشندگان عادی انواع مختلف مواد مخدر را در این اینترنت دیجیتال مبادله می کنند.

بر اساس این گزارش، علاوه بر خرید و فروش در وب تاریک، جرایم آنلاین بسیاری نیز انجام می‌شود و حتی فایل‌های غیرقانونی زیادی منتشر می‌شود که برخی از آن‌ها مانند ارزهای دیجیتال، خدمات اینترنتی، سرویس‌های ابری، بدافزارها، هک‌ها هستند. ، خطوط ویژه جرایم مختلف، ثبت جنایی و خطوط تلفنی مختلف جرائم می تواند سیاست و اقتصاد یک کشور یا یک کشور را پوشش دهد.

جنایتکاران چگونه وارد تاریکی می شوند؟

اما یافتن این شبکه ها آسان نیست. بدیهی است که مجرمان یا به اصطلاح افراد بد (افراد بد) برای رسیدن به اهداف خود دست به هر کاری می زنند، قانون یا هر چیز دیگری را برای رسیدن به هدف خود زیر پا می گذارند. با این حال، برخی از VPN ها می توانند به این شبکه ها دسترسی داشته باشند.

به گفته کارشناسان، برای اطمینان از اینکه می توانید رایانه های شخصی و VPN های خود را کنترل کنید، هر از چند گاهی سیستم خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید که هیچ راهی برای دسترسی به این شبکه ها در سیستم شما وجود ندارد. این شبکه‌ها بسیار حساس هستند و تا زمانی که مطمئن نشوند یک کاربر امن می‌خواهد وارد شود، اجازه دسترسی را نمی‌دهند. در واقع این یکی از مهمترین دلایلی است که پلیس نتوانسته این شبکه ها را مختل کند. بله، برخی معتقدند که قدرت های زیادی در آن دخیل هستند، اما چیزی تایید نشده است. مرورگرهای ناشناس، موتورهای جستجوی ناشناس، ویکی های جنایی و اتاق های گفتگوی مخفی از جمله راه هایی هستند که هکرها می توانند وارد این حوزه شوند.

راه های پیدا کردن رمز عبور

بنابراین، نشت رمز عبور می تواند برای همه خطرناک باشد زیرا بسیاری از افراد از یک رمز عبور در چندین وب سایت استفاده می کنند. بنابراین، اگر از آدرس ایمیل برای ثبت نام در وبسایت استفاده کنید و سپس رمز همان ایمیل را برای ورود به وبسایت تکرار کنید، دقیقا همان کاری را انجام داده اید که هکرها می خواهند.

شاید بسیاری از ایمیل‌خوان‌ها هنگام لو رفتن رمز عبور خود این کار را انجام ندهند، زیرا هیچ‌وقت چیز مهمی را از طریق ایمیل ارسال نمی‌کنند، اما مطمئناً انتشار رمزهای عبور از بین‌برنده دسترسی به داستان‌های ایمیل افراد مشهور و افراد مشهور است. از این طریق ارتباط برقرار کنند تا از خود مراقبت کنند. فعالیت اقتصادی از اهمیت بالایی برخوردار است.

وب‌سایت‌هایی با رمزهای عبور افشا شده وجود دارند، بنابراین هکرها می‌توانند به سایت مراجعه کنند و تمام نام‌های کاربری و رمزهای عبور را دانلود کرده و از آنها برای هک کردن حساب‌های افراد استفاده کنند. برای جلوگیری از داشتن گذرواژه‌های مختلف در حساب‌های کاربری مختلف، فقط مطمئن شوید که از رمزهای عبور متفاوت برای هر حساب کاربری در هر سایت استفاده می‌کنید، هر کدام طولانی و قوی.

اما به خاطر سپردن چند رمز عبور برای هر سایتی که در آن عضو هستید ممکن است آسان نباشد، به همین دلیل استفاده از نرم افزار رمز عبور به کاربران توصیه می شود. وب سایت Troy Hunt’s Have I Been Pwned فهرستی از نام های کاربری و رمزهای عبور فاش شده در وب سایت خود را نگه داشته است. تقریباً هر سایتی که دارای مشکل فنی در اینترنت یا وب تاریک باشد در لیست طولانی Have I Been Pwned قرار دارد و با دسترسی به این سایت می توانید قبل از بروز مشکل جدی از امنیت حساب خود مطلع شوید.

چند نمونه از فعالیت ها در وب تاریک

به گزارش وب سایت هکرنیوز، طی چند سال گذشته، اطلاعات مهم، محرمانه و محرمانه نیروی هوایی ایالات متحده در وب تاریک به قیمت 200 دلار فروخته شده است.کارشناسان شرکت امنیتی McAfee با توجه به یافته ها گزارش داده اند که بسیاری از افراد مجرمان سایبری و هکرها اطلاعات و نیازهای مؤسسات مهم از جمله فرودگاه های بین المللی را در تاریکی اینترنت فروختند که برای سلامتی بسیار خطرناک است. و امنیت این نهادها مهم تلقی خواهد شد.

همچنین این گروه مجرم سایبری با سوء استفاده از آسیب پذیری و افشای رمزهای عبور ایمیل ۷۷۳ میلیون کاربر، به هکرها اجازه دسترسی به اطلاعات شخصی و محرمانه کاربران در تاریک وب را داده است. در واقع اطلاعات بیش از 773 میلیون کاربر که در تاریکی به سر می‌برند در اختیار بسیاری از هکرها قرار گرفته است زیرا گروه مجرمان سایبری از یک آسیب‌پذیری و حفره امنیتی در رمز عبور این تعداد کاربر ایمیل و ایمیل استفاده می‌کنند. در دنیا دسترسی و نفوذ پیدا می کنند و بعداً اطلاعات افشا شده خود را در اختیار سازمان های پولشویی قرار می دهند تا به خواسته خود برسند.

اما پس از آن اعلام شد که پلیس اتحادیه اروپا (یوروپل) فعالیت دو بازار سیاه مبتنی بر اینترنت سیاه را که خرید و فروش اطلاعات شخصی و محرمانه کاربران و سازمان های مختلف دولتی و غیردولتی بود، متوقف کرد.

گزارش‌های منتشر شده در وب‌سایت هکرنیوز نشان می‌دهد که پلیس اتحادیه اروپا (یوروپل) عملیات دو بازار سیاه مبتنی بر وب تاریک را که اطلاعات خصوصی کاربران و سازمان‌های دولتی و غیردولتی مختلف را خرید و فروش می‌کردند، متوقف کرد. مانع از فعالیت های آنلاین آنها شده است. به گفته مقامات یوروپل، اطلاعات واقعی مواردی مانند کارت های سرقت شده، برنامه های حاوی ویروس های رایانه ای و بدافزار، کالاهای غیرقانونی و خرید و فروش داروها و تجهیزات در اینترنت است که به صورت زیرزمینی فعالیت می کنند. آنها تعلیق، غیرفعال و تعطیل هستند و بسیاری از رهبران آنها مورد انتقاد قرار می گیرند. پلیس آلمان همچنین اعلام کرد که سه نفر از فعالان بازار سیاه موسوم به وال استریت را که بیش از یک میلیون کاربر و بیش از پنج هزار مشتری داشت، دستگیر و بازداشت کرده است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا