اقتصادی

تعلیق در تصمیمات هیئت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار



وزیر اقتصاد و دارایی و رئیس شورای عالی بورس کالا از تعلیق تصمیمات هیئت مدیره بورس و سازمان بورس و اوراق بهادار براساس خلاصه ای از اعضای شورای عالی بورس کالا خبر دادند.

به گزارش اخبار ایران من ، فرهاد دیپسند از انتخاب حسن کلیباف اصل به عنوان رئیس جدید سازمان بورس و اوراق بهادار پس از استعفای شاپور محمدی خبر داد.

وزیر اقتصاد با بیان اینکه تصمیم استعفا رئیس سابق سازمان بورس و اوراق بهادار و انتصاب جانشین وی یکی از دستورات جلسه امروز شورا است ، گفت: اعضای شورا پس از بحث مفصل از تلاش آقای محمدی تمجید کردند. با ترک این پست ، آقای کلیباف به عنوان عضو و رئیس هیئت مدیره بورس و اوراق بهادار به عنوان یکی از اساتید برجسته دانشگاه و با بیش از 10 سال تجربه در زمینه بازار سرمایه انتخاب شد.

وی ادامه داد: “دستور دوم جلسه بحث تعلیق در تصمیمات هیئت مدیره بورس و اوراق بهادار در روز چهارشنبه هفته گذشته بود و شورای عالی بورس اوراق بهادار نتیجه گرفت که مطابق با نیازهای ما و موفقیت مردم با بازار سرمایه و عزم راسخ است. جدی بودن مردم و نهادهای عمومی غیر دولتی برای عرضه اولیه سهام در بورس کالا ، بهتر است این تصمیمات را به حالت تعلیق درآورد.

تأمین شرایط تأمین مالی برای تولیدکنندگان از بورس کالا

دیپسند افزود: با جمع بندی اعضای هیئت مدیره ، به این نتیجه رسیدیم که برای به حداکثر رساندن فرصت های بازار سرمایه و در نظر گرفتن انتصاب رئیس جدید هیئت مدیره ، تصمیمات قبلی هیئت مدیره ارائه شد. تقاضا برای بورس به تعویق می افتد و پس از آن ، پس از نتیجه گیری های لازم در شورای عالی بورس ، هیات مدیره نیز در این قالب اقداماتی را انجام می دهد.

وی همچنین گفت: در جلسه امروز شورای عالی بورس اوراق بهادار ، هیئت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار قرار بود یک طرح جامع برای حضور کامل در بازار سرمایه در تأمین اعتبار بنگاه های تولیدی ارائه دهد تا به جهش تولید برسد. سرمایه این است که ما فرصت های لازم را برای شرکت در تأمین اعتبار سرمایه در گردش شرکت های بزرگ داریم و فکر می کنم تصمیمات شورای عالی بورس در ثبات این بازار بسیار مؤثر است.

انتشار اول املاک دولتی در دو یا سه هفته آینده

وزیر اقتصاد در پایان سخنان خود در پاسخ به سؤالی درباره عرضه دارایی های دولتی مشخص شده در بورس کالا توضیح داد: “در این راستا به تعدادی مصوبات از دولت احتیاج داشتیم که این کار در اسرع وقت انجام شد و اکنون گروه اول املاک دولتی به صندوق بازار سرمایه است. (ETF) در دو یا سه هفته آینده در دسترس خواهد بود.

انتهای پیام


این مقاله طبق سیستم خبررسانی آنلاین، اقدام به انتشار محتوا می نماید، به همین دلیل مسوولیت کلیه محتوای این سایت بر عهده مراجع اصلی بوده و پایگاه اینترنتی اخبار ایران من هیچ مسوولیتی در قبال تمام مقالات سایت نخواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا