اتفاقات

فعالیت ۱۲ یگان حفاظتی در کشور/ دستگاه‌های نیازمند حفاظت مسلحانه به پلیس مراجعه کنند

فرمانده یگان‌های انتظامی و حفاظتی فراجا گفت: ارگان‌های نیازمند حفاظت مسلحانه می‌توانند برای دریافت این خدمات با پلیس هماهنگ و درخواست خود را ارائه کنند.

سردار رضا بنی اسدی فر در گفت‌وگو با اخبار ایران من درباره نوع کار پلیس حفاظتی گفت: تمام ارگان‌ها و سازمان‌ها اگر به هر دلیلی نیاز به مراقبت‌های مسلحانه از مکان، افراد یا اموال خود داشته باشند؛ می‌توانند با پلیس برای انجام امور حفاظتی هماهنگی کنند. 

وی افزود: وزارتخانه ها و سازمان‌ها بر اساس نوع نیازشان می توانند از نیروی حفاظت فیزیکی پلیس استفاده کنند.

فرمانده یگان‌های انتظامی و حفاظتی فراجا ادامه داد: انجام حفاظت فیزیکی کاملا دو طرفه است. به این شکل  پلیس تنها  سازماندهی، برنامه‌ریزی و هماهنگی با رده‌های مختلف را که می‌توانند در انجام ماموریت‌ها موثر باشند، انجام می‌دهد.

بنی اسدی فر با بیان اینکه فراهم کردن سایر شرایط با خود سازمان‌هاست؛ ادامه داد: سازمان‌هایی که این شرایط را می‌خواهند باید اعتبارات، لوازم مورد نیاز و سایر شرایط را برای این مسئله فراهم کنند. این دو طرفه بودن در راستای خودایستایی و خودحفاظتی سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها انجام می‌شود. در واقع حضور و ایجاد یگان های حفاظتی در سازمان‌هایی ضروری است که نیاز به مراقبت مسلحانه دارند. 

بنی اسدی فر در پاسخ به این پرسش که ارتباط پلیس با کدام نهاد زیاد است؛ گفت: بر اساس نوع کار، ارتباط ما با دستگاه قضایی بیشتر از سایر ارگان هاست.برخی سازمان ها نیز اصلا این بخش حفاظت فیزیکی را راه اندازی نکرده اند و ارتباطی با ما ندارند؛ زیرا احساس می‌کنند به این بخش نیازی ندارند. درحال حاضر ۱۲ یگان در سراسر کشور مشغول حفاظت فیزیکی از وزارتخانه ها و سازمان های مختلف هستند.

به گفته فرمانده یگان‌های انتظامی و حفاظتی فراجا، ساماندهی، توسعه، به روز کردن اطلاعات و آموزش ها در دستور کار همیشگی پلیس دانست.

انتهای پیام

کارگروه خبری مقالات حوادث

نویسنده حوادث با توانایی انتقال احساسات و امواج رویدادها به خوانندگان هستم. از طریق زبان زنده و روان، مخاطبان را در قلب رویدادها قرار می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا