اقتصادی

حق مسکن کارگران از تیر ماه ۳۰۰ هزار تومان شد

درخواست افزایش حقوق کارگران توسط 200000 تومان ، ارسال شده توسط وزیر کار به کابینه ، امروز تصویب شد و طبق توصیه وزیر ، از ژوئیه دو برابر شده است.

به گزارش اخبار ایران من ، کابینه با هدف افزایش حقوق افراد آسیب دیده از قانون کار ، با افزایش هزینه مسکن کارگران تحت پوشش قانون کار در سال 1399 موافقت کرد و جریمه مسکن کارگران از اوایل تیرماه امسال به 300 هزار تومان تحمیل شد. .

در نتیجه ، کارگران این پلت فرم افزایش حقوق مسکن و همچنین بازنشستگان در ماه ژوئیه در سیستم حقوق و دستمزد خود دریافت کرده اند. انتظار نمی رود که در این حالت کارگران زحمتکش حق زندگی در دو خوابگاه تیر و مرداد را مطالبه کنند.

پس از طرح پیشنهادی برای افزایش حقوق کارگران توسط 2000000 تومان در 11 ژوئیه در رابطه با کمیسیون اقتصادی امور مالی تصویب شد ، وزیر امور خارجه اعلام کرد که موضوع برای تصمیم نهایی به کابینه ارجاع می شود و در جلسات آینده به تصویب هیئت دولت می رسد. شدید

درخواست تمدید پروانه ساخت مسکن برای کارگران مندرج در قانون کار در تاریخ 20 ژوئن به منظور بررسی آن به شورای وزیران و وزیر کار ارسال شد و شریعتمداری در نامه ای به معاون رئیس جمهور در پی تصویب انتخابات بود. این امر به این دلیل است که حق مسکن تنها جبران خسارت کارگران است که برای دستیابی به آن باید توسط شورای تأیید شود.

در 7 ژوئن ، جلسه شورای عالی کار با تصویب جبران خسارت کارگران دنبال شد و اعضای شورا افزایش 200 هزار تومانی در اشتغال خانگی کارگران را تصویب کردند.

اگرچه پیش بینی شده است ، تغییرات در شورای مرکزی کار به دلیل وعده هایی که به کارگران داده می شود در ماه ژوئیه به تصویب نرسید ، و تصویب این تصمیم تا زمان تصمیم شورای مرکزی کار در روز دوشنبه 20 مرداد در حمایت از کمک های بیشتر در کابینه قرار نگرفت. قیمت مسکن کارگران پس از هفته ها بحث و گفتگو توسط سازمان امور مالی کشور تصویب شد.

در گذشته ، کارگران گفته اند که تأخیر تأیید افزایش حقوق مسکن را تأیید نمی کند و به دلیل حضور سه وزیر در جلسه شورای عالی کار در شورای عالی کار تصویب می شود و بر لزوم تأمین وام از سال گذشته تأکید کردند. معاون وزیر کار در وزارت کار همچنین موضوع را به دلیل ضعف و مسائل حقوقی در نیروی کار مجددا مورد بررسی قرار داد و گفت: حسابداری پرونده های مسکن از ابتدا و پرداخت شش ماهه همه بستگی به تصویب و نظر دولت دارد.

معاون وزیر روابط کار از افزایش 10 درصدی دستمزد کارگران در سال 1399 با تصویب افزایش حقوق مسکن در هیئت دولت خبر داد و گفت: با این افزایش دستمزد متوسط ​​و دستمزد امسال 4352 درصد افزایش یافته است. .

اگرچه پیشنهادی برای افزایش حقوق مسکن توسط معاون رئیس جمهور صادر نشده است ، اما طبق بیانیه کابینه امروز ، حقوق کارگران از ماه ژوئیه 300 میلیون تعیین شده است و هیچ تقاضای بازپرداختی وجود ندارد.

به گزارش اخبار ایران من ، میزان مسکن کارمندان در شرایطی تصویب شد که هزینه مسکن 100000 تومان بود و با تصویب شورای وزیران ، از برج تیر 3 برابر شد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا