اقتصادی

دو برابر شدن حجم تجارت ایران با برزیل در یک سال گذشته

نشست ستاد همکاری های روابط اقتصادی خارجی به ریاست مهدی صفری معاون دیپلماسی وزارت دارایی با موضوع «وضعیت کنونی روابط اقتصادی کشورمان با آمریکای لاتین» برگزار شد. و حضور اعضای ستاد متشکل از مدیران نهادهای ذیربط.

به گزارش اخبار ایران من، در این نشست مهدی صفری با اشاره به ظرفیت های اقتصادی منطقه آمریکای لاتین بر لزوم آمادگی برای استفاده بهینه از این پتانسیل تاکید کرد و گفت: امیدوارم با همکاری لازم بین گروه های مختلف، این پتانسیل ها فراهم شود. امکان پذیر خواهد بود. به سرعت ایجاد شد.

پتروشیمی و نفت، کشاورزی، دارو و تجهیزات پزشکی، صنایع دستی و ساختمانی از نیازهای کشورهای منطقه بود که جمهوری اسلامی ایران می تواند در تامین آن نقش داشته باشد.

همچنین مدیرکل وزارت امور خارجه آمریکا با اشاره به افزایش دو برابری مبادلات تجاری با برزیل در سال گذشته، درخواست برای دریافت آثار و کالاهای مهندسی در ونزوئلا و تمایل کوبا برای افزایش سطح روابط اقتصادی. با کشورمان افزود: کار فضا و انرژی با کشورها این وسعت بسیار بزرگ است و با برنامه ریزی مناسب می توان از آن حداکثر استفاده را کرد.

وی همچنین در این نشست در خصوص تشکیل کمیته مشترک بین جمهوری اسلامی ایران و مجارستان، اعلام کرد که این کشور همکاری آموزشی، کشاورزی و اقتصاد را تدارک دیده است که در سفر وزیر کشاورزی از آن استفاده خواهد شد. مجارستان به تهران در اوایل سال آینده .

صفر در پایان با بیان اینکه چندین کشور اروپایی دیگر خواهان برقراری روابط اقتصادی با جمهوری اسلامی ایران هستند، از مسئولان دولتی خواست تا موضوع کمیته های همکاری اقتصادی با سایر کشورها را از نزدیک دنبال کنند و توافقات انجام شده را درک کنند. تا حدی شغل بودن

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا