اقتصادی

«روان‌بخشی روستاها» با طرح هادی

اخبار ایران من / بوشهر بوشهر هدیه ای است که در امتداد خلیج فارس واقع شده است. سرزمین امواج با درختان نخل در آسمان غرش می کند. سرزمین و آبهای این سرزمین از نعمتهای الهی سرشار است ، از روغن و گاز فراوان گرفته تا آبزیان که در آبهای سرد خلیج فارس زندگی می کنند و زمین های حاصلخیزی که تجارت آنها زیبایی بازارهای داخلی و خارجی را در پی دارد.

منطقه بوشهر با مساحت بیش از 23000 کیلومتر مربع 1.4 درصد کشور را اشغال می کند و این منطقه دارای 40 شهر و 700 روستا و روستا با بیش از 177 میلیون نفر جمعیت است.

طبق یک نظرسنجی اخیر ، 71.5٪ از جمعیت در مناطق شهری و 28.5٪ از مناطق روستایی زندگی می کنند.

اگرچه در سالهای اخیر جمعیت روستایی در منطقه بوشهر کاهش یافته است ، اما کار آنها در بخشهای مختلف از جمله تولیدات کشاورزی و دامی نه تنها کاهش یافته بلکه گسترش یافته است.

این امر توسعه روستایی را با هدف بهبود عملکرد روستایی ، بهبود کیفیت زندگی و رفاه در مناطق روستایی ، جذب پول به مناطق روستایی ، تکمیل و بازسازی کار و استفاده از مناطق روستایی و جلوگیری از مهاجرت به مناطق روستایی در نظر گرفته است.

یکی از مهمترین فعالیتها در فعالیتهای توسعه روستایی ، پروژه هادی است که طی سالهای گذشته برای تأمین توسعه و توسعه در مناطق روستایی طراحی و اجرا شده است.

پایه و اساس این طرح در کشور ما در سال 1983 تحت عنوان “روغن روستایی” اجرا شد و در سالهای بعد ، به ویژه از سال 1987 ، توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از نزدیک پیگیری شد.

طرح روستایی طرحی است که در آن می توان ساختار ، کمیت و فضایی را که باید در آینده افزایش یابد و نحوه استفاده از زمین را برای فعالیت های مختلف از جمله مسکن ، ساخت ، تجارت و کشاورزی و زمین و تجهیزات و نیازهای روستایی ، حسب مورد طراحی و اصلاح کرد. تأیید ، برنامه های برنامه ریزی سایت با مناطق روستایی یا همه برنامه های ایالتی را تأیید می کند.

مهمترین اهداف برای خلبانی هواپیماهای روستایی عبارتند از:
* ایجاد محیط روستایی مرفه بر اساس فرهنگ ، اقتصاد و فرهنگ
* دسترسی عادلانه را از طریق ایجاد امکانات اقتصادی ، سودآور و حمایتی فراهم کنید
* توسعه بهبود زیرساخت ها در مسکن روستایی و خدمات اجتماعی
* شبکه ای از ارتباطات منظم و برنامه ریزی استراتژیک برای توزیع جامعه ایجاد کنید
* اجرای معیشت روستایی از طریق تولید ، اشتغال و افزایش درآمد جامعه

از 700 روستای روستای بوشهر ، 406 روستا با بیش از 20 خانوار وجود دارد که انتظار می رود این پروژه را راه اندازی کنند. بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر به عنوان مدیر توسعه روستایی منطقه ، سالهاست اجرای یک برنامه مهم را در این روستاها آغاز کرده است و تاکنون 95٪ آنها صاحب طرح هادی شده اند.

در نتیجه ، از زمان آغاز پروژه هادی ، 1792 پروژه در منطقه بوشهر به پایان رسیده است.

احداث 265 پارک به مساحت 570،000 متر مربع ، 150 چمنزار به مساحت 199200 متر مربع ، احیای 561 کیلومتر راه و 1.55 میلیون متر مربع و سایر پروژه های توسعه جامعه در منطقه. کشته می شود

این برنامه استراتژیک یک چشم انداز 10 ساله برای توسعه جامعه تعریف می کند و هدف آن نه تنها گسترش یا توسعه زیرساخت ها در روستا است ، بلکه همچنین توسعه جامعه به عنوان یک رویکرد عملی و مشارکتی برای یکی از اهداف اصلی پروژه است.

* سرد حمید حیدری
مدیرکل بنیاد مسکن استان بوشهر

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا