اقتصادی

کدام کالای ایرانی بیشترین طرفدار را در روسیه دارد؟

در آخرین گزارش خود ، اتاق بازرگانی تهران در حال بررسی چگونگی تجارت در سه ماهه نخست سال جاری توسط اعضای اتحادیه اقتصادی اوراسیا است.

به گزارش اخبار ایران من ، این آژانس که از نوامبر 2009 ایران را به عنوان عضو به رسمیت شناخته است ، علی رغم تحریم ها ، تاج ها و سایر محدودیت های همکاری بین المللی ، صادرات و ارقام خارجی که هنوز در ایران زیاد است ، در ماه های گذشته برخی از شرکای تجاری این کشور را تأسیس کرده است. و اوراسیا کمتر است.

آمارهای اتاق بازرگانی تهران نشان می دهد که در نیمه اول دهه 1400 ، ایران 258 میلیون دلار کالا به اوراسیا فرستاده و از این کشورها 347 میلیون دلار کالا وارد کرده است تا فعالیت های اقتصادی منطقه خراب نشود. صادرات ایران به ایران تنها 2.4 درصد از صادرات این کشور را تشکیل می دهد و ایران 3.3 درصد از کل صادرات از این کشورها را تشکیل می دهد. روسیه هنوز بیشترین سهم را در اوراسیا دارد. ایران 135 میلیون دلار برای حمل کالا از اوراسیا به روسیه ، سپس ارمنستان به 60 میلیون دلار ، قزاقستان به 38 میلیون دلار ، قرقیزستان به 18 میلیون دلار و بلاروس به 5 میلیون دلار می فرستد.

از میان کسانی که کالا به ایران صادر می کنند ، روسیه تنها رقم کامل را دارد و تاکنون 321 میلیون دلار به ایران کمک کرده است. کل صادرات به ایران از سایر کشورهای اوراسیا حتی به 30 میلیون دلار هم نمی رسد.

تحقیقات در مورد صادرات ایران به روسیه و دیگر کشورهای اوراسیا نشان می دهد که میوه های خوراکی بیشترین سهم 95 میلیون دلاری را به خود اختصاص داده اند و در این میان پسته های ایرانی با پوست تازه بیشترین سهم را دارند. پلاستیک ، سبزیجات ، سنگ آهن ، سنگ آهن و سایر فلزات از مواردی است که ایران به اوراسیا صادر می کند.

در مقابل ، روغن و محصولات گیاهی یا سبزیجات عمده ترین صادرات به ایران هستند و پس از آن ذرت ، هیزم ، سبزیجات و محصولات نمکی عمده ترین صادرات از اوراسیا به ایران است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا