اقتصادی

کسی که ۱۴ ماه کار نکرده چه طور قسط وام بپردازد؟

به گفته اپراتور ، برای محبوبیت بیشتر وام کرونا ، برای سهولت کار ، باید نرخ بهره وام را همانطور که بود ، کاهش داد و بانک ها حمایت خود را نشان داده اند.

ناصر چمنی در گفت وگو با اخبار ایران من ، در تلاش برای توجیه کمبود اعتبار به متقاضیان کرونا ، گفت: “چه اعتباری باید به کسانی ارائه دهیم که از 14 ماه قبل نتوانسته اند کار و تجارت خود را مدیریت کنند و بی پول هستند؟” وقتی مشاغل بیش از یک سال تعطیل هستند و عملکرد خوبی ندارند ، چگونه انتظار داریم که آنها وام تاج بگیرند و آن را به تدریج بازپرداخت کنند؟ طی سه هفته گذشته ، ما بسیاری از مشاغل غیرضروری و همچنین کلاس ها و تجهیزات را به دلیل تاجگذاری تعطیل کرده ایم. کاملاً طبیعی است که وقتی صاحبان مشاغل بی پولی دارند ، می توانند بدهی خود را از دست بدهند و نگران گرفتار شدن باشند و توانایی بازپرداخت را ندارند.

وی افزود: اگرچه چک بازپرداخت از حساب وام کرونا حذف شده است ، اما برخی از بانک ها تمایلی به پذیرش موضوع ندارند و می بینند وام چگونه است ، گویی چک بازپرداخت ، وام بانکی و سود سهام ندارند. در نتیجه ، دولت ها آیا بانک ها را مجبور می کنید. مشاغل و متقاضیان وام تاج؟

خدمات مدیریت بانک و حل مسئله!

مقامات اتاق عالی اتحادیه های کارگری می گویند که بوروکراسی و مزارع بانکی در این باره کار می کنند و می گویند: “من معتقدم که بانک ها مشکلات زیادی ایجاد می کنند تا مردم نتوانند اعتبار بگیرند ، به عنوان مثال یک شرکت تجاری در سال 1399 یک میلیارد دلار برای توسعه جمع شده بود ، اما اکنون که در دهه 1400 هستیم ، هنوز نتوانسته است این وام را بگیرد و هنوز مشخص نشده است سایت های فوق الذکر

به گفته چمنی ، در حال حاضر هیچ تفاوتی بین وام بانکی برای شخصی که می خواهد برای شروع کار در کشور وام بپردازد و شخصی که می خواهد برای ساخت یک خانه ساحلی وام بگیرد ، تفاوتی ندارد و همه وام ها پرداخت می شود 18٪

وی افزود: برخی از کشورها اغلب تاجر را دنبال می کنند و مکانی با نرخ سود پایین به وی می دهند بنابراین در کشورهای پیشرفته میزان بدهی و رهن بیش از 5 درصد نیست اما ما 18 درصد و گاهاً تا 21 درصد سود را حساب می کنیم ، زیرا بنابراین ، این صرفه جویی نمی کند.

سختی گرفتن مجوز غم و اندوه بازرگانان است!

این کارمند افزود: امروز گرفتن وام از شخصی که می خواهد کارخانه تولیدی راه اندازی کند کار دشواری است ، زیرا مجبور است از نمایندگی ها و صنایع مختلف مجوز بگیرد و این رویکرد مانع از سرمایه گذاری و کارآفرینی مردم می شود.

وی در پایان گفت: “من معتقدم برای محبوبیت وام کرونا باید نرخ بهره کاهش یابد و شرایط بازپرداخت ساده تر شود و بانک ها باید حمایت و مساعدت بیشتری نشان دهند ، اما متأسفانه به این موارد پرداخته نمی شود. پنج ماه آینده زیرا اگر آنها سقوط کنند دیگر قادر به برخاستن نخواهند بود و بعد از آن به غیر از کرونا مشکلات دیگری نیز روبرو خواهیم شد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا