علمی

اتباع خارجی ۹ ماه تا ۳۰ سال تحت پوشش واکسیناسیون سرخک قرار می‌گیرند

اخبار ایران من/ خراسان رضوی رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با توجه به شیوع بیماری سرخک در افغانستان می خواهیم افراد 9 تا 30 ماهه غیرایرانی را تحت پوشش واکسن سرخک قرار دهیم.

دکتر. محمدمهدی گویا در نشست با وزرای بهداشت در چند دانشگاه علوم پزشکی کشور که با محوریت ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به پناهندگان و پناهندگان برگزار شد، گفت: سرخک یک بیماری ناشی از این ویروس است. از طریق دستگاه تنفسی توسط بسیاری از افراد منتقل می شود. این بیماری با بثورات روی پوست مشخص می شود.

وی در خصوص شیوع سرخک در کشورهای همسایه نیز گفت: اپیدمی سرخک از سال 1396 در کشور ما ناپدید شده و از آن زمان تاکنون هیچ گاه اپیدمی سرخک در ایران نداشته ایم و نمی خواهیم این بیماری دوباره در کشور ما ظاهر شود. ; بنابراین به دلیل شیوع بالای بیماری در منطقه، نباید اجازه انتشار و گسترش آن را داد که گاهی منجر به عوارض جدی مانند آپنه انسدادی خواب و مرگ می شود.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: در بسیاری از موارد بیماران سرخک ایرانی الاصل نبودند و اکنون نگرانی‌هایی در مورد سرایت این بیماری به افراد بومی و آوارگان وجود دارد. ایران یا پناهندگان.»

وی بیان می کند: همه گروه های جنسی در تمام سنین در معرض خطر ابتلا به سرخک نیستند. به سابقه واکسیناسیون این سنین نیز بستگی دارد، اما اکثر کودکان زیر 5 سال سرخک دارند.

به گزارش وب دا، وی افزود: در زمستان سال گذشته یک میلیون و 200 هزار کودک 9 ماهه تا 7 ساله در جنوب شرق کشور و در سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و کرمان از محل امن علیه سرخک واکسینه شدند. در این مورد.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اذعان به اینکه در حال حاضر در قالب یک کمپین 9 تا 30 ماهه بر روی بحث واکسن غیرایرانی تمرکز کرده‌ایم. واکسینه شده علیه سرخک نیز روی واکسن کرونا وجود دارد، اما این دو واکسن به زمان زیادی نیاز ندارند و می‌توان آنها را همزمان واکسینه کرد، مانند واکسن فلج اطفال. هیچ محدودیتی وجود ندارد.

همچنین در این کنفرانس، دکتر. سید جواد حسینی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: با توجه به وضعیت برخی مناطق شرق کشور از نظر بیماری سرخک، خواهان افزایش تعداد افراد بدون سرخک هستیم. مردم ایران از 9 ماه تا 30 سال. تهیه واکسن سرخک در علوم پزشکی مشهد و همچنین ورود افراد هم سن و سال از طریق مرزهای کشوری و هوایی.

وی افزود: پس از برگزاری همایش و از ابتدای اردیبهشت ماه امسال، برنامه ویژه واکسن سرخک برای هم سن و سال های ما به صورت پایدار و در دسترس راه اندازی می شود تا بتوانیم در مدت زمان کوتاهی واکسن سرخک را دریافت کنیم. زمان. بیایید از شر این بیماری خلاص شویم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه در خراسان رضوی در زمینه بیماری های قلبی عروقی بهتر از سایر نقاط کشور است و در برخی از روزها آمار مرگ و میر روزانه را صفر نوشته ایم، گفت: وی در این بخش می‌گوید: آمارهای اخیر قلب مربوط به حوادث، مراجعه‌ها، بیماران سرپایی، بستری‌ها و مرگ‌های ناشی از کرونا، به جز بستری‌ها گاهی اوقات، اتفاقاً شاهد کاهش تعداد بوده‌ایم.

حسینی افزود: در بحث واکسن کرونا که در خراسان رضوی و منطقه ای که دانشگاه علوم پزشکی مشهد دریافت کرده است، آخرین آمار مربوط به کسانی است که 98 درصد نوبت اول و 87 درصد دوم دریافت کرده اند و دوز آن 38 است. درصد سطح سوم اول اینکه ما فرهنگ مشروع داریم و از میانگین کشوری بالاتر هستیم اما آمار سطح سوم مناسب نیست و از جمعیت کشور کمتر هستیم.

وی گفت: از افراد غیرایرانی آموزش دیده توسط دانشگاه علوم پزشکی مشهد که تعداد آنها 33 هزار نفر بوده است، تاکنون 30 درصد از این افراد دوز اول و دوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا