اقتصادی

هدف‌گذاری افزایش ۲۰درصدی صادرات استان‌ها در سال ۱۴۰۲

اخبار ایران من/اردبیل معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه از هدف‌گذاری برای افزایش حداقل ۲۰درصدی صادرات همه استان‌ها در سال جاری خبر داد و گفت: توسعه روابط اقتصادی پایدار با کشورهای همسایه و منطقه و دیپلماسی اقتصادی، از سیاست‌های اصلی دولت سیزدهم است.

مهدی صفری ۱۵ تیر در نشست هم‌اندیشی معاونان اقتصادی استانداران سراسر کشور به میزبانی استان اردبیل، اظهار کرد: توسعه روابط اقتصادی پایدار با کشورهای همسایه و منطقه، دیپلماسی اقتصادی، توسعه صادرات غیرنفتی، واردات تکنولوژی و صادرات کالاهای دانش‌بنیان، از سیاست‌های اصلی و مهم وزارت امور خارجه در دولت سیزدهم است.

وی افزود: بر اساس نگاه‌های ویژه دولت سیزدهم، وزارت امور خارجه جهت تعادل‌سازی و توازن واردات و صادرات محصولات غیرنفتی برنامه‌ریزی بسیار جامع و گسترده‌ای را انجام داده است.

معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه ادامه داد: افزایش حداقل ۲۰درصدی صادرات کلیه استان‌ها در سال جاری برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری شده است که همه استانداری‌های کشور باید به این موضوع توجه ویژه داشته باشند.

اهمیت استفاده از ظرفیت بازار بسیار بزرگ کشور چین برای صادرات

صفری گفت: کشور چین جهت صادرات محصولات مختلف، بازاری بسیار بزرگ است که استانداری‌ها باید با توجه به این موضوع، برنامه‌های مناسبی تدوین و در سطح ملی پیگیری کنند.

وی افزود: اردبیل به‌عنوان پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو در سال ۲۰۲۳ انتخاب شده است و این موضوع یک ظرفیت بسیار ویژه و تاریخی برای استان اردبیل محسوب می‌شود که سفر اخیر سفرای کشورهای اکو، حوزه دریای سیاه و چین به استان، بر اهمیت این رویداد افزوده است.

معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه بیان کرد: سفیر چین با سفر به استان اردبیل بسیار مجذوب آثار تاریخی، گردشگری و صنایع دستی استان قرار گرفته بود که باید از این موضوع حداکثر استفاده را در بخش‌های مختلف انجام داد.

صفری تصریح کرد: استان اردبیل قطب تولید برخی محصولات صنایع دستی است که در کشور چین به شکل ویژه‌ای طرفدار دارد و در این راستا باید جهت صادرات محصولات استان، برنامه‌ریزی‌های لازم در دستور کار باشد.

انتهای پیام

کارگروه تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه و تحصیلات بالا هستم. به شما تحلیل‌هایی را ارائه می‌دهم که با استفاده از زبانی ساده و قابل فهم، به شما کمک کند تا اطلاعات اقتصادی را بهتر درک کنید و در تصمیمات خود بهتر عمل کنید.
دکمه بازگشت به بالا