علمی

سیل کم تحرکی در ایران تا ۲۰ سال آینده/ ۳۰ میلیون ایرانی فشار خون دارند!

به گزارش شفاف ، افشین ملایی در شورای سیاستگذاری شهرهای فعال ایران که عصر امروز (پنجشنبه) برگزار شد ، گفت که طی 10 سال آینده سیل در کشور رخ می دهد که هرگز در کشور تکرار نشده است. بگذارید خود را برای سیل آماده کنیم و راههای محافظت از خود را جویا شویم ، زیرا آمارهای بهداشتی نشان می دهد که طی دو دهه آینده ما درگیر تغییر اقلیم در این کشور نخواهیم شد و همه قدرتهای جهانی از این طریق به چالش کشیده می شوند. ما با افرادی ملاقات خواهیم کرد که انرژی کمتری دارند و از سلامتی و سلامتی کمتری برخوردار هستند.

وی افزود: با رسیدن شیوع زندگی کم تحرک در کشور به 56 درصد ، هر بیمار روانی در معرض خطر است و این سisesال مطرح می شود که چرا 56 درصد مردم و 65 درصد زنان باید بنشینند؟

رئیس فدراسیون ورزش های همگانی گفته است که اگر وقت را تلف کنیم ، با همین معضل روبرو خواهیم شد: در جلسه دادگاه عالی سالمندان عنوان شد که میزان پیری در ایران سریعتر از میزان پیری در همه کشورها است. کشورهای پیشرفته حدود 100 سال طول می کشد.

ملایی ادامه داد: در چند سال اخیر ، ما با سرعت نگران کننده ای در حال تغییر جمعیت هستیم و طی 10 سال آینده با مشکل پیری روبرو خواهیم شد ؛ این افراد مسن نیستند که قوی هستند ، بلکه سالخوردگان از انواع بیماری های ناشی از بیکاری و با یک بحران بزرگ در کشور روبرو خواهد شد.

وی با بیان اینکه شیوع ویروس کرونا نشان می دهد که ممکن است در کشور با چالش هایی روبرو شویم ، گفت: “اگر نظر خود را تغییر ندهیم ، احساس خواهیم کرد که در معرض خطر جدی هستیم و با چالش های تنظیم کننده ها تا 20 سال آینده روبرو خواهیم شد.” شد.

رئیس فدراسیون ورزش های همگانی با اعلام اینکه دانشجویانی که باید بیشترین فعالیت را در جامعه داشته باشند اما 22٪ دچار اضافه وزن هستند ، اظهار داشت: طبق اعلام وزارت بهداشت ، بهداشت و درمان و آموزش پزشکی 30 میلیون و 700 هزار ایرانی فرار می کنند برای خون! چه اتفاقی برای ایرانیان افتاده که فشار خون بالا دارند؟ چگونه باید این مسئله حل شود؟ ما باید روی ایده های جدید تمرکز کنیم و با هم کار کنیم.

ملایی ادامه داد: ما می دانیم که بودجه دولت محدود است اما با تلفیق قدرت ملی می توان یک واقعه مهم را تشخیص داد و روی پروژه های عمرانی و ساخت و ساز تمرکز کرد و به ایران فعال تر حرکت کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا