علمی

عوارض مصرف بیش از حد کافئین چیست؟

طبق آمار سازمان غذا و داروی جهانی (FDA) ، یک قاشق چایخوری قهوه معادل 28 فنجان قهوه است ، به همین دلیل فروش قهوه خشک شده در بسیاری از کشورهای جهان غیرقانونی است. این ممنوعیت ناشی از چندین کشته شدن امروز است.

مشکلات قهوه مغز!

گزارش جدید به رهبری دکتر. ربکا هورستن نشان می دهد که هنگام مصرف کافئین به شدت چه اتفاقی می افتد. این گزارش در مورد یک بیمار 26 ساله است که دو قاشق غذاخوری (حدود 20 گرم) پودر کافئین می نوشد. این معادل 50 تا 60 فنجان قهوه است ، که Harvesten و همکارانش می گویند برای کشتن یک فرد کافی است.

به گفته محققان ، مصرف بیش از 1 تا 2 گرم عوارض جانبی جدی ایجاد می کند. عوارض جانبی مصرف بیش از 5 گرم نوعی شیرین یا مقادیر خون بیشتر از 80 میلی گرم در لیتر مشهود است. در بیمار ، دوز قهوه با دوز خطرناک به 147 میلی گرم در لیتر می رسد. قبل از درمان ، بیمار علائمی از قبیل مشکل در تنفس ، تعریق ، اضطراب و تنگی نفس ، ضربان قلب و فشار خون بالا و فشار خون بالا را داشت که به کمک پزشکان انجام شد. ECG وی نشان داد كه تاكیكاردی بطنی مختصری در قلب وجود دارد و آزمایش نشان داد كه نوعی اسیدوز متابولیك اسید به همراه آلكالوز تنفسی (عدم تعادل دی اکسید كربن و اکسیژن در خون) وجود دارد. تعداد گلبولهای سفید نیز افزایش یافته است.

این بیمار پس از مراجعه به بیمارستان برای از بین بردن مسمومیت با قهوه تحت مراقبت شدید قرار گرفت.

اگرچه هیچ راهنمایی برای درمان چای یا قهوه وجود ندارد ، اما به گفته محققان ، نوشیدن قهوه بسیار خطرناک است.

sciencealert.com

2121

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا