نشانه‌های تازه‌ای از حیات در اتمسفر سیاره زهره

دیجیاتو نوشت ، این تیم مقاله ای در دو صفحه منتشر کردند که در آن کشف داروی فسفین در تاریکی غلیظ زهره است. اعتقاد بر این است که فسفین می تواند توسط موجودات دیگر به طور طبیعی تولید شود.

ستاره شناس کاردیف ولز ، جین گریوز ، اولین بار ماده شیمیایی یافت شده در ونوس را در سال 2017 کشف کرد. در مارس 2019 ، دانشمندان با استفاده از یک تلسکوپ قدرتمند در شیلی ، چنین کشفی را تأیید کردند. آنها فسفین را با سرعت 5 تا 20 میلیارد در میلیارد پیدا کردند که بسیار بیشتر از کل جهان است. با وجود این ، تحقیقات آنها به دلیل انتشار ویروس کرونا و مدت کوتاهی که زهره از زمین عبور کرد ، متوقف شد.

تاکنون دانشمندان قادر به کپی برداری از میکروب ها از ونوس نبوده و قادر به ضبط آنها نبودند. محققان می دانند که نور همیشه فسفین را تجزیه نمی کند ، بنابراین باید مکمل شود.

در حالت ایده آل ، میکروب ها می توانند این کار را انجام دهند ، اما برخی از دانشمندان هنوز ثابت نکرده اند که فسفین توسط زندگی بی هوازی تولید می شود. تاکنون هیچ دانشمندی نتوانسته است جزئیات را توضیح دهد.

یافته های جدید ستاره شناسان به مطالعه نجوم در ناهید می افزاید. تا به امروز دانشمندان به زمین توجهی نکرده و اجرام آسمانی را مورد مطالعه قرار نداده اند ، به ویژه تمرکز اصلی آنها روی مریخ و سیاره سرخ بوده است.

رئیس ناسا جیم برایدنشتاین نسبت به این کشف علمی واکنش نشان داده و گفته است که زندگی روی زمین باید در اولویت باشد. به گفته برایدنشتاین ، وجود فسفین مهمترین پیشرفت در نجوم است. لازم به ذکر است که در گذشته چندین فضاپیما زمین را کشف کرده اند که یکی از آنها ناسا است.