چند قدم تا زندگی در سیاره “زهره” مانده است؟

ذکر شده از طبیعتلئوناردو تستی ، ستاره شناس در رصدخانه جنوب اروپا در گارچینگ ، آلمان گفت: “اکنون که فسفین را کشف کردیم ، باید تعیین کنیم که آیا درست است که آن زندگی را منعکس می کند.”

در 14 سپتامبر ، دانشمندان با استفاده از آرایه بزرگ آتاکاما در شیلی و تلسکوپ جیمز کلرک مکسول در هاوایی ، حدود 55 مایلی بالاتر از ناهید ، کشف فسفین در جو ونوس را اعلام کردند. داده های رادیویی نشان می دهد که نور تحت تأثیر طول موج های میلی متر متناسب با مقدار فسفین قرار دارد که 20 میلیارد بار بیشتر در جو است.

ستاره شناسان کشف کرده اند که فسفین (ترکیبی از هیدروژن و فسفر) شاخص احتمالی حیات در سایر سیارات است. جالب است بدانید که فسفین توسط سایر عناصر طبیعی نیز تولید می شود.

کلارا سوزا-سیلوا ، اخترفیزیکدان در انستیتوی فناوری ماساچوست در کمبریج و از نویسندگان مطالعه تشخیص فسفین می گوید: “متأسفانه ، زندگی بی هوازی فسفین کاملاً توسعه یافته است.” اما جو باید در محیط سخت و اسیدی زهره تجزیه شود.

این امر محققان را به این نتیجه رساند که باید مکانیسمی برای کمک به فعال سازی مجدد دی اکسید کربن در یک جسم ناشناخته وجود داشته باشد که دانشمندان هنوز آن را توصیف نکرده اند. محققان اظهار داشتند كه در جوي كه فسفين وجود دارد – به دور از استرس شديد و گرم شدن زمين – بعضي از انگلهاي موجود در جو ممكن است زنده بمانند.

قبل از بررسی بیشتر این ، دانشمندان مشتاق هستند که وجود فسفین را در ونوس تعیین کنند ، زیرا برخی از محققان هنوز مشکوک و بدبین هستند.

متیو پاسک ، طبیعت شناس از دانشگاه فلوریدا جنوبی در تامپا گفت: “این سو susp ظن ممکن است به این دلیل باشد که محققان تنها یک جز component فسفین را در داده های خود پیدا کرده اند ، بنابراین سایر محققان باید این موضوع را تأیید کنند.” دردن

ستاره شناسان اکنون امیدوارند که با استفاده از تلسکوپ های دیگر روی زمین این موضوع را ردیابی کنند. جیسون دیتمن ، دانشمند سیاره ای در انستیتوی فناوری ماساچوست که می خواهد با سوزا-سیلوا مذاکره کند ، گفت: “ما از دو سلاح استفاده خواهیم کرد.” یکی از این دستگاه ها تجهیزات تلسکوپ مادون قرمز ناسا در هاوایی است. ابزار دیگر رصدخانه مادون قرمز نجوم استراتوسفر رصدخانه است.

رصدخانه استراتوسفر مادون قرمز ، SOFIA نام دارد ، یک رصدخانه است. این فضاپیما ، همراه با یک مرکز آموزشی آلمان و ناسا ، با یک بوئینگ 747 SP پرواز می کند و دارای یک فضاپیمای 2.5 متری است که در محدوده 1 تا 655 میکرومتر ساخته شده است.

مشاهده در طیف های مادون قرمز و سایر طیف ها به دانشمندان اجازه می دهد تا سایر خطوط مربوط به فسفین را بررسی کرده و راهی برای تأیید وجود آن پیدا کنند. آنها همچنین می توانند اطلاعاتی راجع به یافتن فسفین و تغییر گروههای آن در روزها و هفته ها ارائه دهند. دیتمن و سایر محققان انتظار داشتند که زهره را در ژوئیه سال 2020 ببینند ، اما انتشار ویروس کرونا به تأخیر افتاد.

دیتمن گفت: “ما امیدواریم که در آینده تحولات جدیدی پیدا کنیم.”

دانشمندان علاوه بر مطالعه زمین ، برای مطالعه سایر سیارات نیز بسیار تلاش کرده اند. پیش بینی می شود طی چند ماه آینده سه مأموریت در نزدیکی ناهید پرواز کنند. اینها شامل BepiColombo آژانس فضایی اروپا (ESA) و آژانس اکتشاف هوافضای ژاپن در حال گردش به دور عطارد و مدار خورشیدی آژانس فضایی اروپا و مدار خورشیدی پارکر ناسا است. آنها هستند ، خواهند شد.

مشاهدات این شناورها مفید است زیرا محدود به جو زمین نیست. با این حال ، لازم به ذکر است که این دفاتر برای شناسایی سیاره هایی مانند سطح عطارد یا خورشید طراحی شده اند ، بنابراین مشخص نیست که آیا آنها برای تشخیص فسفین در جو زهره سازگار هستند یا خیر.

Bipi Colombo در بدو ورود در ماه اکتبر فرصتی برای نفس کشیدن و همچنین در ماه آگوست آینده با دستگاه مادون قرمز خود فرصت خوبی خواهد داشت. رصدگر خورشیدی پارکر همچنین می تواند این گاز را به عنوان ابزاری برای ساخت صفحات خورشیدی تشخیص دهد.

نور رئوفی ، ستاره شناس در آزمایشگاه فیزیک کاربردی دانشگاه جان هاپکینز در مریلند که دانشمند مأموریت پارکر است ، گفت: “جای تردید است ، اما من نمی خواهم از شر آن خلاص شوم.”

این فضاپیما در حال چرخش به دور ونوس است و این کاوشگر Akatsuki یا Venus Weather Probe یا Planet-C است که یک بررسی فضاپیما از آژانس اکتشاف هوافضا ژاپن برای مطالعه فضاپیمای ونوس است.

یک مطالعه ژاپنی در سال 2015 وارد خیابان ونوس شد و اکنون دوره ونوس را جستجو می کند و به دنبال یک انفجار است. اگرچه این مطالعه ابزار دقیقی را که به طور مستقیم به فسفین نیاز دارند ، ندارد ، اما می تواند از راه های دیگر به دانشمندان کمک کند.

تاکهیکو ساتو از آژانس اکتشاف هوافضای ژاپن و دانشمندی گفت: “آسمان و ابر اساس زندگی هستند.” ما می توانیم اطلاعات بیشتری در این باره ارائه دهیم.

سایر فصل های امیدوار کننده احتمالاً مأموریت هایی هستند که در اینجا توسعه یافته اند و می توانند برای شناسایی بهتر فسفین مورد استفاده قرار گیرند. J کشف rn هلبرت از مرکز هوافضا آلمان ، عضو تیم پکن کلمبو ، گفت که این حضور همچنین توسعه چنین خدمات را در آینده نزدیک تشویق می کند.

سازمان تحقیقات فضایی هند (ISRO) یک فضاپیمای ناهید به نام “Shukrayaan-1” دارد که در سال 2025 به فضا پرتاب می شود. سازمان تحقیقات فضایی هند به درخواست مجله Nature برای اظهار نظر در مورد طرح پیشنهادی ونوس پاسخ نداده است. اما سانجی لیمائی ، دانشمند سیاره ای در دانشگاه ویسکانسین-مدیسون گفت که سازمان تحقیقات فضایی هند وقت کافی برای طراحی مجدد سلاح های خود دارد. از دست دادن این فرصت اشتباه جدی است.

ایالات متحده و اروپا همچنین در حال کشف ونوس هستند ، که می تواند اطلاعات مهمی در مورد گرم شدن کره زمین یا شکار مستقیم علائم حیات فراهم کند.

سو اسمرکار از تاسیسات پیشرانش جت ناسا و محقق اصلی مأموریت VERITAS پیشنهادی ناسا ، که سیگنالهای زنده را کنترل می کند ، گفت: “Viritas صدها کیلوگرم اضافی دارد که ناسا می تواند از آنها استفاده کند.” برای ساختن هواپیماهای مفید کوچک از آن استفاده کنید.

“VERITAS” نمایانگر “پتانسیل انتشار ونوس ، علوم رادیویی ، اشکال پیشرفته تداخل سنجی رادار ، تصویربرداری و تصویربرداری” است. به توانایی آزاد سازی یا دفع ماده ای ، سموم در معرض سطح گفته می شود. توانایی انتشار تابش کالایی است که میزان انرژی ساطع شده توسط همان و انرژی سوزاننده جسم سیاه را همزمان با گرما تعیین می کند. رادار دیافراگم مصنوعی تداخل سنجی که با نام InSAR یا IfSAR نیز شناخته می شود ، روشی راداری در ژئودای با مسافت های طولانی است که از تداخل سنجی و انتقال فاز به موج برای دریافت و دریافت امواج استفاده می کند. به شما امکان می دهد اشکال سه بعدی ایجاد کنید.

گفته می شود این پروژه مقرون به صرفه است و دو سال به طول خواهد انجامید. در حین انجام مأموریت ها ، فضاپیمای Trident ماهواره ای را در اطراف ناهید قرار می دهد که می تواند مدار زمین را به طور دقیق اندازه گیری کند. هدف اصلی این کار ، تحت هدایت آزمایشگاه پیشرانه ناسا ، درک تفاوت ها و شباهت های بین زهره و زمین است. این فضاپیما دارای تعدادی حسگر است که می تواند سه تصویر از ناهید را ترسیم کرده و وقایع کوه ها و کوه های زمین را بخواند. علاوه بر این ، می تواند درجه حرارت و گرانش زمین را اندازه گیری کند.

پاسك در پایان گفت: “آماده سازی در حال حاضر پاسخ واضحی است.” بیشتر انرژی که فکر می کنیم زمین تحت تأثیر آب است. در ونوس اینگونه نیست. در نتیجه ، آزمایشات زیادی در جریان است که هیچ کس قبلاً این کار را انجام نداده است. پسک گمان می کند که فسفین موجود در ونوس منعکس کننده وجود زیست شناسی به جای انجام کارهای ناشناخته است.

وی افزود: “من فکر می کنم این امکان وجود دارد ، اما در آن شک دارم.” راه حل این مشکل بسیار است.