علمی

نوروز در پیش است و به شدت نگرانیم / مطلقا موافق سفر نیستیم

وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه عید نوروز فرا می رسد و همه ما نگران هستیم ، گفت: پیاده روی به عنوان یک عامل اصلی در انتشار ویروس بسیار مفید است و به عنوان وزارت بهداشت ، در مورد هیچ توافقی توافق نداریم. ”

به گزارش اخبار ایران من ، دکتر. سعید نمکی در بیستمین مراسم پویش راه سلامت که در بیمارستان قلب شهید رجایی برگزار شد ، گفت که امروز مجتمع شهید رجایی بزرگترین نمایشگاه علمی کشور است و امید برای همه به اصطلاح فینالیست ها ، شاید یک دست ممکن باشد. در اینجا برای به لطف خدا شفا یابد ، او گفت: من به عنوان یک سرباز کوچک پزشکی آمدم تا قدردان تلاشهای شما در طول این سالها باشم.

وی افزود: قبل از پیوستن به این همایش ، مایلم در مورد زمان عالی خدمت به مردم صحبت كنم ؛ در این مدت ، دو شغل را مهم می دانم ، یكی از آنها تأسیس اداره كل بیماری های غیر قابل انتقال بود 30 سالها پیش.

سالانه 100000 نفر در این کشور به دلیل فشار خون بالا و عوارض جان خود را از دست می دهند

وزارت بهداشت تخمین می زند که سالانه 100000 نفر در اثر 380،000 مرگ ناشی از بیماری های جدی و عوارض جان خود را از دست دهند: 313،000 مرگ علاوه بر بیماری های غیرواگیر مانند بیماری های قلبی و سکته و بیماری های قلبی.

آسیب به بیماران زیر Covid – 19

93٪ مرگ و میر ناشی از بیماری در بیماران و افراد مسن

نمکی افزود: همچنین در Quid تأیید شد که اگرچه اپیدمی ویروسی بود ، اما بیشترین گروه های در معرض خطر افراد مبتلا به عفونت در مراحل اولیه بودند. 93٪ از مرگ و میرها مربوط به افرادی است که به بیماری مزمن یا بالای 65 سال مبتلا شده اند که ما را از نظر روحی و اجتماعی گیج می کند تا توجه بیشتری را از بیماری های غیرواگیر ، به ویژه بیماری های قلبی جلب کنیم.

وی با تمجید از توسعه زیرساخت ها برای رسیدگی سریع به مشکلات قلبی ، که افتخار بزرگی در جمهوری اسلامی است ، اظهار داشت: کمبود منابع ، اکنون در مضیقه هستیم.

نمکی افزود: اگر بخواهم مشکلاتی را که امروز با مقامات کویت با آن روبرو هستم و مشکلات مالی ، اقتصادی و نظارتی را توصیف کنم ، احتمالاً بسیاری از شما برای برادر کوچک خود گریه می کنید. هر پنی که ما خرج می کنیم باید شناخته شده باشد. متأسفانه ، گاهی اوقات ما به درستی از آن استفاده نمی کنیم. ما از این محصول به همراه دستورالعمل ها و رویدادهای خاص استفاده می کنیم و از دکتر درخواست می کنیم. نوحی برای کمک به ما در جلوگیری از حملات قلبی. اگر زندگی مردم را تغییر ندهیم و دیگر در بازی های عمومی بازی نکنیم ، مجبوریم هر روز مجروحان و اجساد را در کف رودخانه جمع کنیم.

وی افزود: من از این مرکز می خواهم که آموزش عمومی و از راه دور را انجام دهد و متولی آموزش عمومی در پیشگیری از بیماری های قلبی و مراقبت های چندرشته ای باشد و آموزش های مبتنی بر درک از هر سنی را ارائه دهد. من مطمئن هستم که محل برگزاری امروز مکانی برای همه مکان ها خواهد بود ، همانطور که امروز وجود دارد و ما مکان های مشابهی در جهان نداریم. من از بیمارستان راجایی می خواهم که به عنوان یک رهبر قلب عملکرد خوبی داشته باشد. ما باید سایت را به عنوان مکانی با تجهیزات یادگیری از راه دور در تمام مناطق روشنایی تنظیم کنیم. در صورت نیازهای لازم مایل هستم کمک کنم.

بی سر و صدا راه می رویم

افزایش 1000 تخت بیمارستانی در ماه

وزارت بهداشت گفت که امسال ، اگرچه در کویت هستیم ، نه تنها در باتلاق بوده ایم ، بلکه توانسته ایم به عنوان یکی از بهترین سالها قبل و بعد از انقلاب توسعه کار کنیم. ما بی سر و صدا راه می رویم و بیش از حد برای خودنمایی نشان نمی دهیم و متعهد به خشنودی خدا و مردم هستیم و نمی خواهیم خیلی پرش کنیم ، امیدوارم که به فرودگاه معتبر رسیده و لباس را اهدا کنیم. بسر و صدا و برق در یک هزار تخت در ماه علاوه بر تخت های بیمارستانی در کشور خاموش می شود و این اتفاق هر ساله از زمان تغییرات رخ نداده است.

روز خوشی را در خوزستان سپری می کنیم

او اضافه کرد: در کمتر از یک ماه و نیم ، 2500 تخت ICU اضافه کردیم و ظرف یک هفته 70 تخت استراحت جدید در خوزستان ایجاد کردیم. برای بیمار ، اکسیژن مهمترین عامل است. تأمین اکسیژن به خوزستان بسیار مهم است و روزهای بسیار سختی را پشت سر می گذاریم. خدا رحمت کند ما به اینها اضافه کنیم. ما امسال بیش از 1000 پروژه را راه اندازی می کنیم که بسیاری از آنها محقق شده است. این روزها برای ما یک امتیاز بود ، اما من نمی خواهم فرار کنم و دیگر نگران کننده های دوستانم در مورد روزهایی که هستم اشاره نکنم.

وزارت بهداشت در بیانیه ای گفت: “ما روزنامه نگاران داشتیم كه بخاطر عدم رعایت این روش مورد ضرب و شتم قرار گرفتند ، اما با ما بودند.” با تشکر از افراد محترم و صبوری که سال گذشته ما را همراهی کردند ، مشاغل آنها تعطیل شد اما آنها در کنار ما ماندند. برای کودکان دشوار است که در دوران سخت اقتصادی به مدرسه بروند و در خانه بمانند ، گران باشند و زندگی کنند. ما از طیف گسترده ای از بخش ها و اتحادهای چند طرفه حمایت بی نظیری داشتیم. اما زشتی و عدم رعایت آن را نیز مشاهده کردیم.

نمکی ادامه داد: هر وقت به بیمارستان می رسم علاوه بر احساس غرور ، احساس خجالت می کنم. ما فداكارترین پرسنل دنیا را داریم و من به آنها بسیار افتخار می كنم. وقتی به واکسن احتیاج داریم ، بسیاری از افراد با من تماس می گیرند و می گویند ما خوشحال نیستیم وقتی گروه های دیگر واکسینه نشده اند ، بیایید این کار را انجام دهیم. من آن همه تعهد را ندیده ام. اما ، از طرف دیگر ، من کارمندان بهداشتی را می بینم که به دلیل نادیده گرفتن این مسئله روز به روز در حال کاهش هستند. موهای کارکنان سفید و چهره ها بسیار خسته است و یک دلیل این که برخی افراد کمی بی دقت هستند.

نوروز فرا می رسد و ما نگران هستیم

ما به عنوان وزارت بهداشت ، از هیچ مسافرتی چشم پوشی نمی کنیم

وی گفت: “نوروز فرا می رسد و همه ما نگران هستیم.” سفر در شیوع ویروس بسیار مفید است و ما به عنوان وزارت بهداشت ، هیچ مسافرتی را رد نمی کنیم. ما فکر می کنیم مانند سال گذشته ، وقتی ایستادیم و گفتیم که از 16 مارس امسال فرصت احیای مجدد و بازپروری کارکنان بهداشت را خواهیم داشت ، باید امسال دیگر از مسافرت خودداری کنیم. این جایی است که سال گذشته ویروس ووهان بود که کمتر و کمتر مسری است ، اما اکنون شاهد درد در خوزستان هستیم. بعد از 48 ساعت ، ریه ها پر شده و فرصتی به ما نمی دهند.

ما باید در برابر پروتکل ها بایستیم

وی افزود: “ما می خواهیم با چنین ویروسی وحشتناک همراه شویم؟” ما می دانیم که مردم خسته و خسته هستند و جهانگردی در وضعیت نامناسبی قرار دارد. همه دنیا به این ترتیب است ، اما ما برای محافظت از سلامت عمومی باید قدم های دیگر را بایستیم. یکی از مشکلات ما تعطیلات نوروز است و ایده ما این است که نباید هیچ ترافیکی وجود داشته باشد. ما بسیار نگران جاده های پر از ترافیک کنترل نشده و تعداد بالای افراد مثبت HIV از سراسر کشور و شیوع ویروس هستیم.

وزارت بهداشت اعلام کرده است که در شرایطی قرار داریم که مثلاً می گوییم آب آلوده نباید نوشیده شود ، اما وقتی اصرار به نوشیدن آن دارید ، گفت: ما چنین انتخابی داریم. بدیهی است که ما اعتقاد زیادی به آنچه در خوزستان می بینیم نداریم. من با رئیس دانشگاه های لرستان و بندرعباس صحبت می کنم و اگر مراقب نباشیم تاریکی غلیظی را می بینم.

وی گفت: “من از همه شرکت کنندگان می خواهم که مراقبت های بهداشتی خود را در این کشور بیشتر تحت مراقبت قرار دهند. این به نفع مردم است و ما نقشی را از دست داده ایم که هیچ کس نمی تواند جایگزین آن شود.” من از خانواده هایشان شرمنده ام.

ما از انجام فعالیتهایی که خلاف قانون باشد خودداری می کنیم

چه کسی باید با شخصی که ماسک ندارد برخورد کند؟

وزارت بهداشت گفت: ما با نقض این قانون مخالفیم. من از دوستانم شرمنده ام و جوابی برای آنها ندارم. چه کسی باید با شخصی که ماسک ندارد برخورد کند؟ در گزارش ها ، مردی را می بینیم که در بازار بدون پتو ایستاده و می خندد و به خبرنگار می گوید که به نقاب اعتقادی ندارد. ماسک او یک روش تطبیق است و هیچ ارتباطی با آنچه مردم باور دارند ندارد. ما امیدواریم که آنها بیشتر از نیازهای مالی آگاه شوند.

همچنین علاوه بر بیستمین سالگرد ، وزیر بهداشت قطعه کوچکی را به یاد شهدای مدافع سلامت از مرکز قلب شهید رجایی کاشت.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا