علمی

کدام آپ ها از کاربران اپل جاسوسی می کنند؟

پس از بروزرسانی ios14 ، به محض ورود به کلیپ بورد کاربر ، یک پیام هشدار دهنده برای کاربر ارسال می شود و این نشان می دهد که اطلاعات ثبت شده است. Ios Clipboard یک حافظه کوتاه مدت برای تلفن هایی است که اطلاعاتی را که کاربر در آن با یادداشت ها ، عکس ها و موارد دیگر در ارتباط است ذخیره می کند.

گرافیک یک ابزار داخلی است که به کاربر امکان کپی و چسباندن متن را می دهد. این کلمات کلیدی می تواند بخشی از اطلاعات شخصی شما باشد ، مانند گذرواژه‌ها ، شماره تلفنها ، اطلاعات کارت بانکی یا گذرواژه‌هایی که ممکن است افراد کشف کنند که احتمالاً روی خانواده شما تأثیر خواهد گذاشت. از طرف دیگر ، اعلان ها و نوتیفیکیشن ها در کلیپ بورد Appleboard و سایر موارد ارتباطی می توانند به هم متصل شوند ، این مسئله مشکل را تشدید می کند ، به همین دلیل این عدم توجه مورد توجه محققان قرار گرفته است. بدیهی است این نوع جراحی تا پایان سال در دسترس عموم نخواهد بود ، اما سازندگان این برنامه نسخه بتا خود را پیدا کرده و مشکل را فاش کرده اند.

اپل بدیهی است که برای بروزرسانی های آینده ، هرگونه کفش با سوراخ های ایمنی را تولید خواهد کرد تا کاربران بتوانند بدون هیچ گونه نگرانی از جدیدترین نسخه ios14 استفاده کنند.
این نخستین تقصیر اپل نیست و سال گذشته دستیار صوتی سیری ، دستیار صوتی این شرکت ، از طرف کاربران شنیده شد و باعث ایجاد مشکلاتی برای غول فناوری شد.اگرچه چنین نتایج جستجو از برنامه های اندرویدی به دست نیامده است ، اما برخی محققان بر این باورند که اندروید نیز باید برای مدت زمان چنین مسائلی صبر کند ، زیرا چنین مشکلاتی کم و بیش در برنامه های اندرویدی ظاهر می شود ، بنابراین باید صبر کنیم و ببینیم دستگاه چیست. دو مهاجم برای ایمن بودن کار می کنند.


مشکلات برنامه نویسان

در سالهای اخیر ، مسائل مربوط به حریم خصوصی اهمیت بیشتری پیدا کرده است ، و در این میان هم LinkedIn و هم Reddit تلاش خود را برای محافظت از حریم شخصی کاربران ، از نظر اخلاقی و سیاسی افزایش داده اند. اگرچه گوگل و اینستاگرام با استفاده از ابزارهای کنترل صحیح از کاربران محافظت می کردند ، بارگیری محتوا در کلیپ بورد کاربر iOS یک مسئله مهم بود و همچنین در مورد ایمنی کاربران در این سیستم عامل ها شک و تردید ایجاد کرد. وقتی صحبت از Tik Tak شد ، جای تعجب نبود ، زیرا بسیاری معتقدند که Tik Tak با توجه به اصول چینی ، نه چندان دور ، برنامه چینی است ، بلکه وقتی Reddit و LinkedIn (برنامه Microsoft) دنبال شدند. با انتشار اخبار ، شروع به گسترش کرد و بسیاری از برنامه های دیگر به تدریج محبوبیت خود را بدست آورد.

این موضوع باعث نگرانی بسیاری از توسعه دهندگان شده است و بسیاری از آنها در پیام های توییتر و غیره به آنها یادآوری می شود که حتی سیارات که تقلب در کاربران گزارش نکرده اند ، دلیل دیگری برای شکایت وجود دارد زیرا در بسیاری از برنامه های مالی Ios14 از این ضعف سوءاستفاده می کند.

یکی از توسعه دهندگان ، مارک نورتون ، هفته گذشته در توییتر نوشت که برنامه هایی که از iOS 14 استفاده می کنند انواع مختلفی دارند ، از برنامه های محبوب و شبکه های اجتماعی گرفته تا برنامه های عالی. وی افزود: برنامه های iOS یا iPadOS به تابلوهای گرافیکی دسترسی ندارند و اعلان های کتبی را بدون اجازه کاربر ارائه می دهند. از طرف دیگر ، برنامه های کلاهبرداری زیادی وجود دارد که می توانند داده ها را از منابع اطلاعاتی بازیابی کنند.

وی همچنین در یک پست اینستاگرام خود اعلام کرد که برنامه هایی که اطلاعات کلیپ بورد را ذخیره می کنند ، و اسامی محبوب ترین برنامه های موجود در فروشگاه اپل از جمله LinkedIn ، Reddit ، Google News ، Call of Duty ، Fruit Ninja و غیره را می توان در میان آنها مشاهده کرد.
برخی از این اطلاعات اطلاعات کاربر را با هر کلیک کپی می کنند و برخی از آنها هنگامی که برنامه را باز می کنید ، توسط کلیپ بورد رصد می شوند. براساس یک گزارش اخیر ، بیش از 50 برنامه از جمله Tic Tac ، PUBG Mobile ، Weibo ، Philips Sonicare ، Viber و حتی New York Times نیز همین مشکل را برای کاربران iOS به ارمغان آورده اند.؛ مقاله ای که حریم شخصی کاربران را به خطر می اندازد. همچنین گزارشاتی در مورد این مشکل در مایکروسافت تیمز ، Google Chrome و برنامه های شلخته وجود دارد.


نرم افزار در تلاش است تا آن را تغییر دهد

اگرچه این نرم افزار ادعا می کند که اطلاعات کاربر قابل انتقال نیست ، اما گزارش ها حاکی از آن است که این سیستم عامل ها می توانند از چنین خطایی برای رفع نیاز کاربران استفاده کنند. اگرچه این برنامه ها هنوز مطابق با قوانین خود هستند و ندارند ، اما مهم است که سایر برنامه ها بتوانند این کار را انجام دهند.با این وجود روش هایی وجود دارد که می توانید از Clipboard iOS برای محافظت از اعتبار کاربر محافظت کنید. برخی از عملکردهای مدیریت رمز عبور وجود دارد که کلیپ بورد شما را بعد از چندین کار بارگیری می کند. به عنوان مثال برنامه 1Password دارای یک ویژگی خاص است که می تواند تمام اطلاعات ذخیره شده در کلیپ بورد را در هر 90 ثانیه حذف کند ، از این طریق از برنامه هایی که ممکن است کاربران iOS نظارت داشته باشند جلوگیری می کند. اما در بیشتر موارد ، گروهی از توسعه دهندگان و کاربران از اپل خواسته اند دسترسی به کلیپ بورد های iOS را حذف کند که هیچ برنامه ای نمی تواند از این محدودیت ها استفاده کند. وی معتقد است اگر اپل بخواهد چنین بسترهای نرم افزاری را راه اندازی کند ، ابتدا باید مجوز کاربر را دریافت کند.

23302

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا