اقتصادیایران کسب و کارعمومی

آیا قهوه گانودرما دارای خواص سلامتی است؟

 چرا مردم از قهوه گانودرما استقبال میکنند؟

طرفداران قهوه گانودرما مدعی هستند که مصرف این قهوه باعث افزایش ایمنی بدن، کمک به ، ، ، و بنیه، کاهش ، کاهش التهاب و ، معکوس‌کردن فرایند پیری و بهبود گردش خون می‌شود. ضمن اینکه منبعی غنی از است.

 خواص قهوه گانودرما چیست؟

محصولات گانودرما: تا به امروز هیچ یک از دانشمندان، آزمایشی درباره‌ی اثبات خواص قهوه گانودرما انجام نداده‌اند. اما برخی پژوهش‌های مقدماتی نشان می‌دهد که این قهوه مزایایی هم دارد. برای مثال در سال ۲۰۱۶، انتشار مقاله‌ای که ۵ پژوهش درباره‌ی قارچ «گانودرما» را مرور کرده بود، نشان داد که این ماده می‌تواند به عنوان جایگزینی برای درمان‌های سنتی استفاده شود. زیرا ظرفیت زیادی برای افزایش میزان پاسخ‌گویی تومور و دارد. البته این پژوهش که در نشریه‌ی به چاپ رسیده بود، برای اثبات ادعای خود به شواهد کافی دست پیدا نکرد و نتوانست این قارچ را به عنوان درمانی برای معرفی کند.

به‌طور کلی، پژوهش‌ها نشان می‌دهند که فواید قهوه گانودرما برای بدن شامل موارد گوناگون است. در تحقیقی در سال ۲۰۰۶ به خواص قهوه گانودرما در جلوگیری از بیماری‌های مزمن (مثل و انواع ) اشاره شده بود. البته ناگفته نماند که مصرف قهوه اثرات دیگری نظیر افزایش فشار خون (عامل اصلی ایجاد ) را هم به همراه دارد.

خرید اینترنتی قهوه سوپریم دکتر بیز: هرچند گفته می‌شود که «گانودرما» به درمان و مشکلات قلبی کمک می‌کند، اما مطالعه‌ای در سال ۲۰۱۵ که آن هم در نشریه بنیاد همیاری کاکرین منتشر شد، نتوانست شواهدی برای اثبات اثرگذاری گانودرما در درمان عوامل خطرناک در ایجاد بیماری‌های قلبی-عروقی در افراد مبتلا به مطرح کند.

وجود مقادیر زیادی آنتی‌اکسیدان در این قهوه باعث تقویت سیستم ایمنی می‌شود و به این دستگاه کمک می‌کند تا با ویروس‌ها و باکتری‌ها بجنگد. طرفداران این قهوه مدعی‌اند که این ویژگی‌ها باعث بالا، تقویت کبد، رفع مشکلات ریوی و حمایت و حفاظت از سیستم تنفسی و گردش خون می‌شود.

  • مدعیانِ مفیدبودن این قهوه می‌گویند که مصرف آن باعث پیشگیری از بیماری‌هایی مانند: دیابت، اختلالات شُش، و حتی سرطان می‌شود.
  • گفته می‌شود که وجود برخی مواد در قهوه گانودرما به جریان‌افتادن اکسیژن در بدن کمک می‌کند. در نتیجه، انرژی و توان بدن افزایش پیدا می‌کند و از میزان استرس هم کاسته می‌شود. همه‌ی این مزایا درحالی به وجود می‌آید که هیچ‌ یک از عوارض مصرف قهوه عادی هم در فرد به وجود نمی‌آید. تأثیری که این قهوه با ایجاد نشاط و حس سلامت در بدن به وجود می‌آورد، باعث رفع مشکلات روحی و می‌شود.
  • وجود ویژگی‌های آرامش‌بخشی قهوه گانودرما باعث رفع استرس است و به درمان هم کمک می‌کند.
  • این قهوه خواص آرایشی هم دارد و برای رفع عیوب پوستی مانند:‌ آکنه، جای زخم و خطوط هم مورد استفاده است و در رفع آسیب‌های ناشی از نور خورشید هم کاربرد دارد. ضمن اینکه پوست را مرطوب و شاداب نشان می‌دهد.
  • قهوه گانودرما به تقویت حافظه، کاهش تنش و تقویت تمرکز هم کمک می‌کند و در درمان یا تباه‌کننده مانند: و کاربرد دارد.

عوارض جانبی مصرف قهوه گانودرما چیست؟

خرید قهوه گانودرما: راجع به مضرات این ماده هم اطلاعات چندانی فعلا در دست نیست. اما امکان بروز عوارضی نظیر: خشکی بینی، گلو و با مصرف آن وجود دارد. اگر مایل هستید که قهوه «گانودرما» را امتحان کنید، به‌ویژه اگر قرص ، داروی ضدانعقاد خون، داروی ضدپلاکت مصرف می‌کنید یا تحت درمان سرطان هستید، حتما با پزشک خود درباره‌ی عوارض قهوه گانودرما صحبت کنید.

یادتان باشد که مصرف زیاد باعث افزایش ضربان قلب و به‌هم‌ریختن نظم خواب می‌شود. ضمن اینکه معده را اذیت می‌کند و موجب برخی مانند ایجاد هم می‌شود. گزارش‌های زیادی از ابتلای افراد به بعد از مصرف محصولات گاندورما ارائه شده است. یکی از این محصولات عصاره‌ی قارچ گاندورما و قارچ بادامی بوده است. محصول دیگری که باعث بروز هپاتیت شده بود، پودر قارچ گاندورما یا لینگژی بوده است. این پودر هم موجب ابتلا به نوعی خطرناک و کشنده از هپاتیت است.

گزارش‌های دیگری هم وجود دارد که براساس آنها، در مصرف این قارچ باید دقت فراوانی به کار گرفته شود، زیرا امکان مسمویت با آن وجود دارد. از همه‌ی اینها گذشته، مکمل‌های رژیمی و گیاهی از سوی سازمان جهانی غذا و دارو مورد تأیید نیستند و مصرف آنها توصیه نمی‌شود؛ زیرا آزمایش‌هایی که روی داروهای شیمیایی انجام می‌گیرد روی این مواد انجام نمی‌شود. در بعضی موارد هم در محصولاتی که با این قارچ تولید می‌شود، موادی به کار می‌رود که روی برچسب آنها عنوان نشده و همین باعث بروز عوارض جانبی مختلف می‌شود

چرا مردم از قهوه حاوی قارچ گانودرما استفاده می کنند؟

طرفداران این نوشیدنی و البته فروشندگان آن، ادعا می کنند که قهوه گانودرما می تواند باعث بهبود سیستم ایمنی، کاهش وزن، افزایش انرژی و کاهش خستگی، بهبود حافظه، کاهش کلسترول خون، کاهش التهاب، کاهش استرس، کند کردن روند پیری و بهبود گردش خون شود. همچنین گانودرما به عنوان یک منبع سرشار از آنتی اکسیدان معرفی می شود.

فواید مصرف قهوه گانودرما

تا به امروز هیچ تحقیق جامعی پیرامون اثرات قهوه گانودرما بر سلامت افراد انجام نشده است. هر چند بعضی تحقیقات مقدماتی نشان داده اند که قارچ گانودرما (به تنهایی، بدون قهوه!) می تواند اثرات مفیدی بر سلامتی انسان داشته باشد.

به عنوان مثال، که در آن پیشنهاد داده شد که می توان از تزریق عصاره قارچ گانودرما به عنوان یک درمان کمکی برای تقویت سیستم ایمنی بیمار، در برابر برخی تومور ها استفاده کرد. البته این درمان به عنوان یک درمان اولیه سرطان مورد پذیرش قرار نگرفت.

همچنین بعضی تحقیقات نشان داده اند که مصرف قهوه به تنهایی می تواند مزایایی داشته باشد. قهوه می تواند باعث بهبود بیماری های مزمنی نظیر دیابت و پارکینسون شود. اما در عوض با افزایش فشار خون می تواند باعث ایجاد بیماری های قلبی عروقی گردد.

همیشه اطلاعات درمانی را از پزشکان بخواهید نه فروشندگان، “هیچ بقالی نمیگه ماست من ترشه!”

تحقیقی نیز در سال ۲۰۱۵ به انجام رسید که در آن هیچ مدرکی دال بر تاثیر مثبت قارچ گانودرما بر کاهش ریسک بیماری قلبی عروقی در افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ یافت نشد.

انواع قهوه گانودرما و خواص آن | خواص قهوه گانودرما دکتر بیز

عوارض احتمالی مصرف قهوه حاوی قارچ گانودرما

مصرف قارچ گانودرما می تواند عوارضی نظیر تهوع، خشکی گلو و خشکی بینی ایجاد کند. شما حتما باید قبل از مصرف قارچ گانودرما با پزشک خود مشورت کنید. مخصوصا اگر فشار خون بالا دارید یا از داروهای ضد انعقادی نظیر وارفارین استفاده می کنید.

همچنین مصرف زیاد قهوه می تواند باعث افزایش ضربان قلب، افزایش فشار خون، احساس تپش قلب به دلیل آریتمی ها، ناراحتی معده، اختلال خواب و اضطراب شود.

که افراد (مخصوصا کودکان) به دنبال مصرف قارچ گانودرما دچار مسمومیت شده اند. بنابراین پیشنهاد می شود که مصرف این قارچ باید با احتیاط و تحت نظر پزشک صورت گیرد.

انجام شد نشان داد که قارچ گانودرما تاثیر بسیار اندکی در کاهش فشار خون و بهبود کلسترول LDL و نیز قند خون داشته است اما به دلیل وجود نتایج مثبت جانبدارانه در این تحقیق، نمی توان به آن اعتماد کرد.

همچنین بر روی اثر قارچ گانودرما بر قند خون انجام شد، نشان از کاهش قابل ملاحظه قند خون، ۲ ساعت پس از مصرف این قارچ داد. با این حال نتایج این تحقیق با بر اثرات قلبی عروقی قارچ گانودرما انجام شد متفاوت بود. تحقیق مروری سال ۲۰۱۵ یکی از کامل ترین مطالعات مروری بود که به بررسی ۵ مطالعه دیگر پرداخت.

این مطالعه بیان کرد که تحقیقاتی که تاکنون روی اثرات این قارچ انجام شده کامل نبوده و از کیفیت مناسبی بر خوردار نیستند. ۲ مورد از ۵ تحقیق، نتایج حاصل از پلاسبو را منتشر نکردند و بنابراین قابل استفاده نیستند. ۳ مورد باقی مانده نیز اعلام کردند که قارچ گانودرما درمان مناسبی برای فشار خون، قند خون و کلسترول خون نیست. درنهایت باید گفت که اطلاعات کاملی درباره استفاده درمانی از این گیاه در دست نیست و در بعضی موارد باعث ایجاد عوارض متنوعی نظیر تهوع، اسهال و یبوست شده است.

در برروی اثرات ضد دیابت قارچ گانودرما لوسیدوم انجام شد نشان داده شد که این قارچ حاوی پلی ساکاریداز، تری ترپنوئید، پروتئوگلیکان و پروتئین هایی است که اثرات ضد دیابتی دارند. این مواد نه تنها به کاهش قند خون کمک می کنند بلکه در تنظیم کلسترول، تری گلیسیریدها نیز موثر هستند که باعث کاهش عوارض دیابت نظیر آترواسکلروز عروق می شود. با این حال هنوز مشخص نیست که اثرات ضد دیابتی این قارچ ناشی از پلی ساکاریداز هاست یا پلی پپتیدازها و نیاز به تحقیقات بیشتری برای اثبات مکانیسم ضد دیابتی این قارچ نیاز است.

در بر روی اثرات ضد سرطان قارچ گانودرما تاکید شد اما این مقاله صراحتا ذکر کرد که در این زمینه نیاز به کارآزمایی های بالینی برروی انسان وجود دارد و نمی توان صرفا بر داده های آزمایشگاهی تکیه کرد.

دکمه بازگشت به بالا