عمومی

بررسی ابعاد، جنس و رنگ ورقهای شیروانی رنگی

ورقهای شیروانی دارای ابعاد و رنگ‌های متنوعی هستند. اما ابعاد استاندارد آن عبارت است از:

ضخامت: ضخامت استاندارد این ورق 0.50 تا 0.60 میلی متر است و قیمت ورق شیروانی با ضخامت آن تعیین می‌شود.

رنگ: بام ورق‌های رنگی با رنگ‌های مختلفی موجود است که زیبایی طراحی ساختمان و سازه را چند برابر می‌کند. این رنگ‌های جذاب می‌توانند به رنگ قرمز، مرلین خاکستری، آبی، سبز زیتونی یا خاکستری روشن باشند.

شیروانی فرم‌ها و شکل‌های ورق‌های شیروانی

ورقهای شیروانی که در اینجا به صورت تیتروار به آن می پردازیم فرم‌ها و شکل‌های مختلفی دارند که عبارتند از:

ورق کرکره سینوسی

ورق طرح سفال

ورق شادولاین

ورق ذوزنقه

ورق پرچین شیروانی

ورق کرکره گالوانیزه

ورق گالوانیزه ذوزنقه

ورق بام با رنگ ذوزنقه دارای کاربردهای مختلفی است، از جمله؛ حصار اطراف زمین یا بنایی در دست ساخت با سقف‌های شیروانی.

ورق گالوانیزه ذوزنقه‌ای می‌تواند از ورق گالوانیزه با عرض 100 و 125 سانتی متر و رنگ‌های مختلف ساخته شود.

ورق کرکره گالوانیزه

این نوع خاص از ورق گالوانیزه است که در ساخت سقف‌های شیروانی بسیار کاربرد دارد. ورق کرکره‌ای گالوانیزه که مدت‌هاست برای جمع آوری و هدایت آب باران در ساخت سقف‌های شیروانی مورد توجه قرار گرفته است، امروزه هنوز هم بسیار پرطرفدار است و قیمت ورق کرکره رنگی با توجه به سازنده و کیفیت آن متفاوت است که عبارتند از:

ورق گالوانیزه کرکره فولاد مبارکه اصفهان

ورق گالوانیزه کرکره هفت الماس

ورق گالوانیزه کرکره فجر کاشان

ورق گالوانیزه کرکره اشتهارد

ورق گالوانیزه کرکره شهرکرد

ورق گالوانیزه کرکره ساوه

ورق گالوانیزه کرکره سمنان

ورق رنگی شیروانی طرح شادولاین

طراحی سایه یکی از زیباترین و کاربردی‌ترین طرح‌های ورق‌های گالوانیزه و ورق‌های گالوانیزه رنگی است. این ورق علاوه بر نصب سریع و آسان، زیبایی زیبایی دارد و قیمت مناسب در مقایسه با سایر محصولات دارد. به دلیل مقاومت در برابر آب و هوا و شرایط آب و هوایی و همچنین یکپارچگی آن، می‌توان از ورق طرح شادولاین از هر دو ورق گالوانیزه ساده (بی رنگ) و رنگی استفاده کرد.

از آنجا که ورق‌های شادولاین سبک و مقاوم در برابر زلزله هستند، از آنها برای پوشاندن سقف و دیوارهای ریخته‌ها، ساختمان‌ها، ویلاها و غیره استفاده می‌شود.

ورقهای گالوانیزه شیروانی

ورقهای شیروانی ورق گالوانیزه عنصر اساسی بسیاری از ورق‌ها از جمله ورق گالوانیزه رنگی و ورق گالوانیزه است. ورق رنگی گالوانیزه بام یک ورق فولادی است که از جنس گالوانیزه با روکش روی است و در کوره رنگ مورد نظر را به خود می‌گیرد. ورق‌های رنگی شیروانی اشکال مختلفی دارند که در زیر به آن‌ها می‌پردازیم، اما آنها عمدتاً در شکل سینوسی استفاده می‌شوند.

جنس ورق رنگی شیروانی

ورقهای شیروانی را می‌توان از مواد مختلفی از قبیل استیل ضدزنگ، آلومینیوم، گالوانیزه، قلع و مس تهیه کرد. موادی مانند پلاستیک و سیلیکون پلی استایرن نیز باعث ورق زدن این ورق‌ها می‌شوند. از ورق‌های براق برای تهیه روکش دوتایی قوی روی صفحات بام استفاده می‌شود و قیمت ورق‌های بام رنگی یا ورق‌های آهنی بسته به نوع مواد و میزان براقیت آن متفاوت است.

ویژگی‌های ورق رنگی شیروانی:

ظاهر زیبا

مقاوم در برابر خوردگی

تهویه عالی

مقاوم در برابر هوای بد

ساخته شده از مواد قابل بازیافت، بنابراین می‌تواند 100٪ بازیافت شود

در رنگهای متنوعی موجود است

نصب آسان. فقط توسط یک نفر قابل نصب است

مقاوم به پاره شدن

با توجه به مواد گالوانیزه ورق شیروانی، از پوشش و سطح براق خوبی برخوردار است

رسانایی حرارتی کم

عایق خوب

ایجاد تنوع

قیمت قابل قبول

گالوانیزه کردن

موادی مانند فولاد نسبت به خوردگی و همچنین سایر خطرات جدی مانند آلودگی بسیار مستعد هستند. به همین دلیل، برای جلوگیری از بروز چنین مشکلات، روکش خوردگی کمتری مانند روی روی سطح این ورقها اعمال می‌شود. این فرآیند به روش گالوانیزه یا گالوانیزه گفته می‌شود و از این ورق‌ها محافظت عالی می‌کند و باعث افزایش عمر سرویس آن‌ها می‌شود.

ورق شیروانی طرح سفال

ورق‌های طرح سفال از ورق گالوانیزه رنگی ساخته شده‌اند. قسمت بالایی ورق در دو مرحله با ضخامت 20 تا 25 میکرون و پشت برگه در یک مرحله با ضخامت 7 تا 15 میکرون نقاشی می‌شود. این خاصیت خاصی به این ورق‌ها می‌بخشد، باعث می‌شود ورق در برابر پوسیدگی و زنگ زدگی بسیار مقاوم باشد، بنابراین قیمت یک ورق بام طرح سفالی کمی بالاتر از سایر طرح‌های یک بام است.

ورق‌های سرامیکی مانند صفحات شادولاین سبک و بدون زلزله هستند و در شرایط مختلف آب و هوایی تغییر رنگ نمی‌دهند. آن‌ها از خانه‌ها، سایبان‌ها، پارکینگ‌ها و غیره استفاده می‌کنند.

ویلانما انواع ورق‌های بام را در اشکال مختلف و طرح‌های رنگی کامل ارائه می‌دهد. می‌توانید ورق بام رنگی مورد نظر را در اندازه‌های استاندارد و ضخامت گیاه یا در اندازه‌های مورد نظر خود با بهترین کیفیت و کمترین قیمت خریداری کنید. تمام ورق‌های بام با روی روکش پوشیده شده و تمام آزمایش‌های لازم روی آنها انجام شده است تا بتوانیم با بهترین کیفیت به مشتریان عرضه کنیم.

 

مراجع مقاله:

https://www.cabp.co.uk/Roofing-Sheets/Corrugated-Sheets/

https://dir.indiamart.com/impcat/roofing-sheets.htm

 

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا