ایران کسب و کارعمومی

علت دیر شارژ شدن و زود خالی شدن باتری گوشی

آداپتور گوشی خود را بررسی کرده اید؟

همین امر در مورد آداپتور نیز صدق می‌کند که در غیر این صورت به عنوان منبع شارژ شناخته می‌شود. اداپتور نوعی لوازم جانبی است که به دیوار متصل می‌شود. بررسی کنید که آسیب قابل توجهی وجود نداشته باشد. هر شاخه خمیده یا بخش‌های ترک خورده ممکن است نشانه مطمئنی باشد که مشکلی در آن وجود دارد.

بررسی پورت شارژر را فراموش نکنید

شاید مشکل گوشی شما باشد و یکی از رایج‌ترین دلایل کند شارژ شدن باتری گوشی چیزی به سادگی کثیف شدن درگاه شارژ گوشی هوشمند است. به آنجا نگاه کنید و ببینید آیا می‌توانید هر گونه زباله را تشخیص دهید. سعی کنید آن را با هوای فشرده یا یک برس کوچک تمیز کنید. همچنین، آیا متوجه شده‌اید که پورت یا شارژر نسبت به قبل شل شده است؟ گاهی اوقات این پورت‌ها فرسوده می‌شوند و ممکن است کنتاکت‌ها آنقدر محکم نباشند که باعث می‌شود باتری کندتر شارژ شود. فراموش نکنید که علائم خوردگی نیز می‌تواند یکی از علت‌های دیر شارژ شدن باتری نیز باشد.

ممکن است منبع تغذیه ضعیفی داشته باشید

گاهی اوقات افراد دوست دارند تلفن‌های خود را با استفاده از پورت‌های USB روی لپ تاپ، پاروبانک‌ها، ماشین‌ها و موارد دیگر شارژ کنند. اینها اغلب می‌توانند منابع ضعیف انرژی باشند و انرژی لازم برای شارژ به موقع دستگاه شما را ندارند. سعی کنید از منبع خوبی استفاده کنید و شارژی مورد نظرتان استانداردهای لازم برای شارژ سریع گوشی را داشته باشد. برخی از گوشی‌ها از فناوری فست شارژ استفاده می‌کنند.

باطری موبایل خراب و فاسد شده

ببینید اگه باطری شما چند سالی هست که داره براتون کار میکنه ، ممکنه بعضی از سلول های انرژی خودش رو از دست داده باشه و همین مورد باعث میشه که مشکل خالی شدن باتری موبایل اونم با زمان خیلی سریع براتون رخ بده و هم اینکه روی روند آهسته شارژ شدن گوشی تاثیری خیلی زیادی میزاره . نکته ای که باید قبل از رسیدگی به باطری رعایت کنید اینه که اول سایر راه حل های این مقاله رو تست کرده باشید و بعد از اون سراغ تست باتری یا تعویض برید.

یه راهنمایی دوستانه : اگه متوجه شدید که باتری تلفن همراهتون باد کرده یا به نوعی آسیب دیده ، اول از همه جنس جدیدی که میگیرید با گارانتی باشه و دوم نوع شارژ کردن موبایل رو تغیر بدید شاید استفاده اشتباه شما باعث این خرابی شده و نزارید برای باطری دومم این مشکله پیش بیاد.

برنامه جلوگیری از خالی شدن باتری گوشی | حل مشکل دیر شارژ شدن گوشی

دیر شارژ شدن به دلیل سوکت کثیف یا کیپ شده

دقیقا یکی از مشکلاتی که میتونه جلوی شارژ سریع تلفن همراه شما رو بگیره همینه که چند وقت یبار اون درگاه گوشیتون رو چک نکنید! وقتی موبایلتون رو روی قالی میزارید یا این داخل جیب لباس یا کیفتون میزارید احتمالش خیلی زیاده که خورده های خوراکی یا پرز و نخ وارد اون پورت بشه و کم کم جلوی اتصال صحیح کابل رو بگیره که باعث شه حس کنید عه گوشی خراب شده باتری فلان شده از این چیزا… حالا باید چکار کنید تا علت دیر شارژ شدن گوشی سامسونگ یا اپل و … رو بر طرف کنید ؟ او از همه تلفن رو کامل خاموش کنید و بعد از چند ثانیه که گذشت ترفند زیر رو اجرا کنید.

  • یه سوزون و مسواک بیارید ، قاپ یا کاور موبایل رو جدا کنید و با مسواک شروع کنید سوک رو تمیز کردن تا اگه اشغالی چیزی داخل هست پرت بشه بیرون.
  • بعدش با سورن اون هسمت هایی که ریشه های مسواک نمیره رو تمیز کنید و بعد از اون برید یکم الکل بیارید بزنید روی مسواک که این بار سوکت و کانکتور های درونش به خوبی جرمگیری بشن و اثری از سولفاته یا کیپ شدگی نمومه. به همین راحتی

نکته طلایی: از تبدیل های او تی جی فیک برای اتصال فلش مموری به گوشیتون استفاده نکنید که طول عمر سوکت و کانتور های شما بالا بره.

یادگیری تعمیر تلفن همراه در بهترین و مجهزترین آموزشگاه تعمیرات موبایل زیر نظر اساتید مجرب با پشتیباتی رایگان، ویژه بازار کار انجام می شود

دکمه بازگشت به بالا