ایران کسب و کارعمومی

چه زمان یخچال ال جی نیاز به شارژ گاز دارد؟

شناخت علائم و نشانه‌های اتمام شارژ گاز یخچال ال جی بسیار مهم است؛ زیرا با شناخت این نشانه‌ها می‌توانید به‌راحتی متوجه شوید که زمان شارژ کردن گاز دستگاه شما رسیده است. به طور کلی دلایل متعددی وجود دارد که باعث کم شدن و اتمام گاز یخچال ال جی می‌شود. از رایج‌ترین این دلایل می‌توان به خرابی و معیوب شدن کمپرسور، فرسودگی لوله‌های یخچال، بروز نشتی در مسیر لوله‌ها و… اشاره کرد.

در ادامه مطلب قصد داریم اطلاعات بیشتری را در رابطه با شارژ گاز یخچال ال جی ارائه دهیم؛ بنابراین اگر دستگاه شما با کمبود گاز مواجه شده است و به دنبال تعمیر یخچال الجی خود هستید، مطالعه ادامه مطالب را از دست ندهید.

علائم و نشانه‌های تمام شدن گاز یخچال ال جی

یکی از سوالات مهمی که ممکن است تاکنون برای شما هم پیش‌آمده باشد، این است که چگونه پی ببریم که یخچال ال جی نیاز به شارژ گاز دارد؟ در رابطه با این موضوع می‌توان گفت نشانه‌ها و علائم مختلفی وجود دارد که با بررسی هر کدام از آن‌ها می‌توان به‌راحتی متوجه شد که دستگاه شما چه زمانی به شارژ مجدد نیاز دارد. به طور کلی با مشاهده نشانه‌های زیر می‌توان فهمید که زمان شارژ گاز یخچال ال جی رسیده است.

 1. کار کردن یکسره و مداوم موتور یخچال ال جی

از مهم‌ترین و اصلی‌ترین مواردی که نشان‌دهنده کم شدن گاز یخچال ال جی است، می‌توان به کار نکردن اتومات دستگاه اشاره کرد. در واقع ماده مبرد نقش بسیار مهمی را در سیکل کاری یخچال ایفا می‌کند و کمبود گاز فریون نیز موجب ایجاد اختلال در عملکرد و کارکرد نرمال دستگاه می‌شود. در نتیجه این امر جریان یافتن هوای گرم در محیط و محفظه داخلی یخچال را به همراه خواهد داشت.

دقت داشته باشید گرم شدن محفظه داخلی یخچال موجب افزایش کارکرد کمپرسور و کندانسور دستگاه می‌شود؛ زیرا این قطعات وظیفه تولید هوای سرد و خنک را بر عهده دارند؛ بنابراین موتور دستگاه برای اینکه بتواند دمای فضای یخچال را به حد نرمال و مطلوب برساند، مجبور است بدون وقفه و به طور یکسره کار کند.

شارژ گاز یخچال ال جی

 2. تولید بوی بد و نامطبوع به دلیل نشتی گاز یخچال

برای انجام شارژ گاز یخچال ال جی ابتدا باید از کمبود گاز این دستگاه اطمینان حاصل کنید. تولید بوی بد و نامطبوع یکی دیگر از موارد بسیار مهم محسوب می‌شود که به دلیل کمبود گاز یخچال ال جی رخ می‌دهد. در واقع خارج شدن بوی نامطبوع از فضای داخلی یخچال، به دلیل تخلیه گاز فریون اتفاق می‌افتد.

گازهای خنک‌کننده‌ای که برای شارژ مجدد انواع یخچال‌ها به کار گرفته می‌شوند، نوعی مبرد بسیار بد بو و شیمیایی هستند. از این رو هنگامی که گاز یخچال دچار نشتی شود، خروج این گازها با تولید بوی بد همراه است. در چنین شرایطی باید ابتدا دستگاه خود را از برق بکشید و سپس کار تعمیر یخچال ال جی خود را به تعمیرکاران حرفه‌ای و مجرب بسپارید.

 3. گرم شدن فضای داخلی یخچال به علت کمبود گاز

از دیگر نشانه‌های کمبود گاز یخچال ال جی می‌توان به گرم شدن و افزایش دمای محفظه داخلی دستگاه اشاره کرد. در واقع کاهش و یا تخلیه گاز مبرد باعث بروز این مشکل در یخچال شما می‌شود و عملکرد سرمایشی دستگاه را با اختلال مواجه می‌کند.

به طور کلی درصورتی‌که فضای داخلی یخچال شما بیش از حد گرم شود، خراب شدن مواد غذایی موجود در دستگاه را به همراه خواهد داشت. در چنین شرایطی باید اقدامات لازم را برای شارژ گاز یخچال ال جی خود انجام دهید تا بتوانید به‌راحتی مشکل گرم شدن فضای داخلی یخچال را برطرف کنید.

 4. افزایش هزینه‌های برق

 به یاد داشته باشید که در فصول گرم و سرد دمای فضای داخلی یخچال ال جی بایستی تغییر کند و روی یک دمای مناسب و مطلوب تنظیم شود. به‌عنوان‌مثال در فصول سرد برای اینکه محفظه داخلی یخچال بیش از حد سرد نشود، بایستی دما روی درجه پایین‌تری تنظیم شود.

هنگام کمبود و یا تخلیه گاز مبرد، کارکرد دستگاه افزایش می‌یابد؛ زیرا به طور مداوم برای تامین هوای مناسب و مطلوب فضای داخلی کار می‌کند. از این رو با بالا رفتن کارکرد و عملکرد دستگاه، هزینه‌های اقتصادی و جانبی نیز مانند هزینه برق افزایش پیدا می‌کند؛ بنابراین تخلیه گاز مبرد، علاوه بر عملکرد بیش از حد یخچال، موجب افزایش هزینه برق نیز می‌شود.

 5. سرد بودن سطح کندانسور

 سرد بودن سطح کندانسور، آخرین موردی است که به دلیل کم شدن گاز یخچال ال جی رخ می‌دهد. در واقع در شرایط عادی و نرمال، دمای کندانسور یخچال گرم است. از این رو سرد بودن این قسمت از دستگاه، نشان‌دهنده بروز نشتی و کمبود گاز خنک‌کننده یخچال است. در چنین شرایطی می‌توانید با لمس سطح کندانسور از کمبود گاز یخچال خود مطمئن شوید و برای شارژ مجدد آن اقدام کنید.

برای شارژ گاز یخچال ال جی بهتر است به مراکز تعمیراتی معتبر مراجعه کنید. به طور کلی موارد بسیار متعددی وجود دارد که باعث خالی شدن گاز یخچال ال جی می‌شود. علت کاهش و خالی شدن گاز یخچال ال جی عبارت است از:

  • اتصال نادرست و غیر اصولی لوله‌های اواپراتور به یکدیگر
  • سوراخ شدن، فرسودگی و شل‌شدگی لوله‌های اواپراتور از جایگاه خود
  • بروز نشتی در مسیر لوله‌های کمپرسور
  • رطوبت نفوذ یافته در لوله‌های دستگاه
تعمیر شارژ گاز یخچال ال جی

سخن پایانی

در مطالب فوق در رابطه با علت کم شدن و اتمام شارژ گاز یخچال ال جی صحبت کردیم. به طور کلی تمامی یخچال‌ها برای اینکه بتوانند مواد غذایی را به بهترین نحو ممکن خنک کنند، به گاز مبرد نیاز دارند. در واقع این گاز وظیفه خنک کردن محفظه داخلی یخچال را به عهده دارد؛ بنابراین هنگام اتمام این گاز، عملیات خنک‌سازی فضای داخلی و سرد شدن مواد غذایی متوقف می‌شود.

 از این رو می‌توان گفت درصورتی‌که گاز یخچال به هر دلیلی تخلیه شود، علاوه بر گرم شدن فضای داخلی دستگاه، فاسد شدن مواد غذایی را به همراه خواهد داشت. به‌این‌ترتیب دستگاه شما بی کاربرد می‌شود و نمی‌تواند تازگی و ماندگاری مواد غذایی را حفظ کند. برای رفع این مشکل باید به مراکز تعمیراتی مراجعه کنید تا کار تعمیر یخچال ال جی شما را در کمترین زمان ممکن انجام دهند.

دکمه بازگشت به بالا