اخبار استانی

گروه‌های جهادی، ترویج و تعمیق تفکر جهادی در جامعه را اولویت قرار دهند

اخبار ایران من/آذربایجان شرقی استاندار آذربایجان شرقی گفت: مسئله‌ای که برای گروه‌های جهادی مهم است ارائه و ترویج تفکر جهادی برای جامعه است.

مالک رحمتی در دیدار با نمایندگان گروه‌های جهادی افزود: در کنار کارهای عمرانی گروه‌های جهادی که اجر آن‌ها قابل تصور نیست، باید تفکر جهادی، مدیریت جهادی، اندیشه جهادی و مکتب جهادی را در جامعه ترویج دهیم تا کارهای جهادی حداکثر تأثیرگذاری را داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه عملکرد گروه‌های جهادی نباید تنها در کارهای فیزیکی خلاصه شود، افزود: بنابر دستور مقام معظم رهبری، جهاد تبیین مقدم بر بسیاری از فعالیت‌های دیگر است.

استاندار آذربایجان شرقی گفت: اگر ما بتوانیم تفکر جهادی، مدیریت جهادی و مکتب حضرت امام (ره) را در جامعه تزریق کنیم، مسیر برای فعالیت های گروه های جهادی هموارتر خواهد شد.

وی با اشاره به پیری جمعیت ادامه داد: علاوه بر کارهای عمرانی و فیزیکی گروه‌های جهادی، توجه شود که رشد جمعیت استان ما کمتر از متوسط کشور بوده و این بسیار نگران کننده است؛ آن هم در استانی که در بسیاری از کارهای صنعتی، فرهنگی، انقلابی و ارزشی پیشرو است.

رحمتی با بیان اینکه وظیفه گروه‌های جهادی تنها در رفع محرومیت زدایی خلاصه نمی‌شود و آن‌ها در عرصه‌های مهم فرهنگی نیز فعالیت داشته باشند، افزود: ماموریت جدید گروه‌های جهادی جوانی جمعیت باشد و برای استان یک اتفاق جهادی بیفتد تا از بحران سال های آینده جلوگیری شود.

استاندار آذربایجان شرقی، با اشاره به اینکه وقتی موفقیم که مدیریت جهادی را در کشور حاکم کنیم، اظهار کرد: یکی از اولویت‌های مهم ما این است که تلاش کنیم تا تفکر و اندیشه مدیریت جهادی را در لایه‌های مدیریت استانی جاری کنیم.

وی با تاکید بر اینکه فرهنگ مدیریت جهادی همانند دوران دفاع مقدس بر جامعه حاکم شود، ادامه داد: در دولت سیزدهم باید بتوانیم در زمینه تثبیت فرهنگ جهادی به موفقیت دست یابیم.

رحمتی خطاب به مدیران استان گفت: نگاه همه مدیران اجرایی باید جهادی باشد و برای پیگیری مشکلات جامعه حضور میدانی داشته باشند و برای اجرایی شدن این امر نیازمند گروه های جهادی هستیم، چون مجاهدان اصلی راه پیشرفت، گروه‌های جهادی است.

به گزارش اخبار ایران من و به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، وی افزود: مدیران گروه‌های جهادی را بزرگترین تکلیف و فرصت بدانند تا با این ظرفیت به وظیفه خود که خدمت به مردم است، به بهترین نحو استفاده کنند.

انتهای پیام 

دکمه بازگشت به بالا