اقتصادی

حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی نوعی اصلاح نظام یارانه‌ای در کشور است 

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه پرونده ای برای انحلال ارز 4200 تومانی و تغییر نظام یارانه ها نداریم، گفت: توصیه هایی برای این کمک ها از طریق شرکت ها انجام شود. بیمه به مردم ارائه شود.

به گزارش اخبار ایران من، سیدرضا فاطمی امین وزیر دارایی، معدن و تجارت در گفت و گو با خانه ملت درباره دیگر مسائل کشور در خصوص لغو ارز 4200 تومانی، گفت: در این کشور 4200 تومان است اما صبوسیدی که در حال حاضر با عرضه لوازم حیوان خانگی، تخم مرغ، شیر و غیره باید در اختیار مصرف کنندگان قرار گیرد.

وی افزود: در عوض نوع تغییر یارانه ای که در این کشور اتفاق می افتد، در این دوره گذار، دولت به جای حمایت مالی مستقیماً در اختیار مردم قرار می دهد.

هزینه های حمایتی به جای محصول به خریدار نهایی پرداخت می شود

فاطمی امین همچنین درباره کاهش هزینه‌های درمانی در کشور گفت: مراقبت‌های پزشکی برداشته نمی‌شود، بلکه به تدریج به سمت پرداخت پول مردم از طریق بیمه‌ها می‌رود و این یعنی ادامه دارد. مراقبت هایی که باید به بیماران، به ویژه سایر گروه ها انجام شود، ادامه خواهد داشت.

وزیر صمت تاکید کرد: این مورد به معنای تغییر در عرضه دارو است و به عبارتی به جای پرداخت هزینه دارو در اختیار مصرف کننده نهایی قرار می گیرد.

در پاسخ به این سوال که اکنون زمان مناسبی برای اجرای برنامه یارانه در کشور است، گفت: دولت در آینده دو انتخابات دارد که اولی ادامه نظام موجود توزیع ارز 4200 تومانی و دومی اصلاح نظام است. . تمام شد.

فاطمی امین گفت: شرایط فعلی اقتصادی قابل حفظ نیست، زیرا در مذاکرات مالی و نرخ سود مشکلاتی ایجاد کرده و خواهد داشت، بنابراین سیاست نیاز به اصلاح دارد اما اصلاح نظام عواقب مخربی خواهد داشت.

وزیر صمت گفت: یک تیم ائتلافی برای نظارت بر تحول نظام یارانه ای کشور زیر نظر معاون رئیس جمهور تشکیل شده و این گروه طی یک هفته جلسات متعددی را برگزار خواهد کرد. به همین دلیل تمامی دستگاه ها به یکدیگر متصل شده و پیش بینی های مهمی در این زمینه انجام شده است.

وی افزود: دولت نیاز مبادلات ارزی 4200 تومانی را در کشور پیش بینی کرده است تا در صورت تغییر قیمت تجهیزات دام، درآمد حاصل از مرغداری، دام و برداشت مشکلی نداشته باشد. .

فاطمی امین تاکید کرد: وزارت جهاد کشاورزی به عنوان مجری پرونده پیش بینی کرده است که برای تسریع در تامین مایحتاج اولیه کشور اعتباری برای توسعه تجهیزات الکترونیکی تامین شود. خوشبختانه طی چند ماه گذشته انبارهای کالاهایی مانند آرد، سویا، روغن های مخلوط و مواد اولیه به خوبی توزیع شده است و جای نگرانی بابت کمبود کالا در این کشور وجود ندارد.

ومزایای سیستم یارانه به گونه ای مدیریت می شود که اکثر مردم از آن بهره مند شوند

وزیر صمت با بیان اینکه دولت بر اساس بودجه 1400 این تصمیم را گرفته است، گفت: بر اساس بودجه امسال 8 میلیارد ریال برای تامین نیازهای اساسی در 6 ماهه اول تخصیص داده شده است و دولت به این موضوع رسیدگی خواهد کرد. در شش ماه دوم

وی با تاکید بر اینکه دولت برای این کار تمهیداتی اندیشیده است، گفت: به محض اینکه دولت ببیند کار آماده است، قیمت ها تغییر می کند تا با نصب قوی تجهیزات روشنایی و در دسترس بودن انبارها، این امر محقق شود. . او انجام داده است.

فاطمی امین در جمع مردم گفت: مردم نگران پیوستن به ما نباشند زیرا دولت پیش‌بینی‌های کافی انجام داده و نحوه پرداخت قبوض و احزاب مدنظر را توضیح داده است. “این که بسیاری از مردم از این سود می برند.

وزیر صمت در پایان تاکید کرد: این بدان معناست که دولت به محض پاسخگویی، برنامه اصلاح یارانه ها را در کشور اجرا می کند، البته در ابتدا نقاط ضعفی وجود دارد که می توانند بر آن غلبه کنند. حیف را با یکی از دوستانش تمام کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا