اخبار استانی

برخورد قاطع با اخلال‌گران نظم در چهارشنبه سوری در کرمانشاه

به گزارش خبرنگار اخبار ایران من کرمانشاه، حمیدرضا کریمی ظهر امروز (۲۰ اسفندماه) در جمع خبرنگاران، با اشاره به در پیش بودن چهارشنبه سوری، اظهار کرد: در سال‌های اخیر مراسم چهارشنبه سوری یا چهارشنبه آخر سال کارکرد سنتی خود را از دست داده، به شکلی که تعدادی هنجارشکن به اقداماتی دست می زنند که شادی مردم را به غم و عزا تبدیل می‌کند.

وی افزود: در این میان تعدادی افراد سودجو از موقعیت به وجود آمده سوء استفاده کرده و با تولید، نگهداری یا توزیع مواد محترقه و آتش‌زای غیراستاندارد در بین مردم به‌ویژه جوانان و نوجوانان امنیت آنها را با تهدید جدی روبرو می‌کنند.

دادستان کرمانشاه تصریح کرد: در این راستا، با هرگونه اخلال در نظم و امنیت و برهم زنندگان آسایش مردم برخورد قاطع قضایی صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به کشف و ضبط مقادیری مواد محترقه در ماه‌های اخیر، گفت: طبق قانون مجازات قاچاق اسلحه و مهمات و دارندگان سلاح و مهمات غیرمجاز به منظور حفظ امنیت جانی و مالی مردم، ضابطین دستگاه قضایی نسبت به کشف و انهدام باندهای قاچاق مواد محترقه، شناسایی عوامل و مراکز ساخت، شناسایی انبارها، خودروهای فروشنده مواد محترقه و آتش زا و مقابله با تهیه و فروش مواد منفجره و محترقه غیراستاندارد و غیرمجاز در سطح استان اقدام کنند و ضمن برخورد قانونی، انبارهایشان نیز پلمب شود.

کریمی در ادامه به نقش خانواده در کاهش تلفات و آسیب‌های ناشی از حوادث چهارشنبه سوری اشاره و ابراز کرد: خانواده‌ها باید فرزندان خود را از خطرات مواد محترقه و آتش‌زا آگاه کنند.

وی در پایان تأکید کرد: همراهی خانواده‌ها باعث خواهد شد تا چهارشنبه آخر سال را در امنیت سپری کرده و تعطیلات نوروز خوبی را در کنار اعضای خانواده خود داشته باشیم.

۴۶

دکمه بازگشت به بالا