علمی

با این ترفند‌ها اعصاب به هم ریخته را آرام کنید

آفتاب‌‌نیوز :

راه‌های مناسب برای داشتن اعصاب آرام عبارتند از: 

اعصاب و روان آرام، تاثیر بسزایی در روزمرگی‌های فرد دارد، تا جایی که اگر به آن مسلط نباشد می‌تواند خستگی ذهنی را هر روز بیشتر از روز پیش کند. در این قسمت راه‌های مناسب برای رسیدن به آرامش بیشتر را با هم بررسی می‌کنیم:

تنفس شکمی

اولین و مهم‌ترین چیز که می‌تواند برای مغز مفید باش، میزان اکسیژن ورودی است. درست نفس کشیدن می‌تواند این خلا را برای ما پرکند و همین امر باعث بالا رفتن تمرکز و آرامش خواهد شد. برای کشیدن نفس شکمی و یا همان نفس عمیق بهتر است دراز بکشید و یا بنشینید و دستتان را روی شکم بگذارید، به گونه‌ای نفس بکشید که در حین کشدن هوا به داخل، دستتان روی شکم تکان بخورد نه روی سینه. به مدت ۴ ثانیه نفس خود را نگه دارید و بعد از آن نفس را به آرامی بیرون دهید.

برای شمردن ثانیه از ۱۰۰۴ شروع به شمردن کنید تا ۱۰۰۱، مهم‌ترین قسمت در کشیدن نفس عمیق درست شمردن و درست نگه داشتن نفس است.

مدیتیشن هدفمند

مدیتیشن یکی از موثرترین تکنیک‌ها به منظور کاهش استرس و افزایش تمرکز شناخته شده است. از این رو بهتر است به طور منظم در روز ساعاتی را به انجام مدیتیشن اختصاص دهید. انجام مدیتیشن نه تنها برای داشتن اعصاب آرام کمک بزرگی به انسان می‌کند بلکه باعث کاهش درگیری بیماری قلبی عروقی و دیگر بیماری‌های عصبی می‌شود.

تکنیک جاکوبسن برای داشتن اعصاب آرام

در این تکنیک لازم است دراز بکشید و نوبت به نوبت عضلات خود را ابتدا منقبض کنید و همان عضله را شل کنید. به منظور نتیجه گیری بهتر از این تکنیک باید تمرکزتان روی عضلاتی باشد که منقبض و شل می‌کنید.

آگاهانه پیاده روی کنید

پیاده روی یک حرکت جسمانی است که باعث کاهش استرس و می‌شود، ولی اگر به افکار خود ادامه دهید این فعالیت می‌تواند استرس شما را بیشتر کند. از این رو برای جلوگیری از افکار مخرب، باید به محیط اطراف مثل درختان، ماشین، جاده افراد پیاده و … هر چیز که مشاهده می‌کنید، توجه داشته باشید. در این صورت به شکل کاملا آگاهانه ذهن خود را کنترل کرده اید و در پایان پیاده روی می‌توانید نتیجه آن را مشاهده کنید.

قبل از هر چیز حقیقت را بپذیرید

به یاد داشته باشید که زندگی، خوشی مداوم نیست؛ بنابراین نمی‌توانید توقع داشته باشید که هیچ اتفاق بدی را در طی روز و یا زندگی مشاهده نکنید. اگر این واقعیت را بپذیرید می‌توانید با راه‌های درست از پس آن برآیید.

با پذیرش اتفاقات بدی که امکان دارد برای شما بیوفتد، بعد از رخداد آن دیگر دچار احساسات بد و شدید نخواهید شد.

برنامه ریزی برای حال بد

همان طور که در بالا بیان شد، شما باید برای روز‌های بد خود هم برنامه داشته باشید. اتفاقات بد در طول روز برای هر یک از ما امکان پذیر است، حال که حقیقت وجود غم و اتفاقات بد را پذیرفتیم لازم است برای این حال بد برنامه داشته باشیم.

هر آنچه حال شما را خوب می‌کند در برنامه قرار دهید. در این صورت خندیدن در داشتن حس خوب بسیار تاثیرگذار است، می‌توانید از دیدن فیلم‌های کمدی شروع کنید تا حال و هوای خود را تغییر دهید.

طبیعت بسیار تاثیر گذار است

اگر بتوانید در طور روز به مدت ۵ دقیقه به طبیعت خیره شوید و تنها به خودتان و طبیعت فکر کنید، کاملا انرژی از دست رفته خود را باز می‌گردانید و کمک آرامش بیشتری پیدا می‌کنید. با توجه به راه‌ها و تکنیک‌های موثری که در این مقاله برای داشتن اعصاب آرام بررسی کردیم، امید است بتوانید با به کارگیری آن‌ها استرس و اضطراب خود را کاهش دهید.

تکنیک‌ها و راه‌های متنوع برای افراد مختلف به گونه‌ای متفاوت عمل می‌کند اگر شما تکنیک دیگری میشناسید که می‌تواند برای آرامش اعصاب و روان موثر باشد با ما در میان بگذارید.

بخش علوم پزشکی

هدفم این است که با ارائه محتواهای علمی و امیدوارکننده، به شما کمک کنم تا از جدیدترین تحقیقات در زمینه سلامتی مطلع شوید و اقدامات مناسبی را برای بهبود و حفظ سلامتی خود بگیرید.
دکمه بازگشت به بالا