ایران کسب و کارعمومی

مقدار روغن پمپ کارواش

موتور مهمترین قطعه ماشین لباسشویی خانگی است که برای جلوگیری از افت عملکرد دستگاه و خرابی های احتمالی باید آن را به بهترین نحو نگهداری کرد تا بهترین عملکرد خود را نشان دهد. روغن کاری کارواش خانگی یکی از روش های مراقبت و نگهداری از این دستگاه است که نقش مهمی در سلامت دستگاه دارد. در این مقاله به بررسی کامل روغن موتور کارواش خانگی و روش های تخلیه و شارژ پرداخته شده است.

اگر به فکر خرید کارواش خانگی هستید و یا اگر یک کارواش خانگی خریده اید و به دنبال راه هایی برای مراقبت و نگهداری از آن هستید، توصیه می کنیم این مقاله را تا انتها بخوانید تا بتوانید از جدیدترین مراقبت ها استفاده کنید. روش کار انواع روغن موتور کارواش. با دلایل و راه های تعویض روغن موتور کارواش در منزل آشنا شوید.

کارواش خانگی چیست؟

 پمپ برتولینی کارواش جلو یکی از ابزارهای برقی و شارژی است که برای شستشوی خودرو، شستشوی در و دیوار و نمای منازل، نظافت پارکینگ ها و … بسیار کاربردی است. کارواش ها از موتورها و پمپ ها استفاده می کنند تا آب را با فشار بسیار بالا آزاد کنند و بنابراین شستشو و نظافت را تسهیل می کنند.

انواع مختلف کارواش خانگی و صنعتی با توجه به نوع و اندازه آنها برای مصارف مختلف ساخته شده است. اگر این سوال به ذهن شما خطور کرده است که کارواش خانگی چیست؟ و کارواش خانگی چگونه کار می کند؟ حتما مقالات دیگری که در این زمینه نوشته شده است را مطالعه کنید تا با این دستگاه، روش کار و کاربردهای آن آشنا شوید.

روغن پمپ کارواش صنعتی چیست؟

از آنجایی که بین کارواش های خانگی و صنعتی تفاوت های زیادی وجود دارد، بسیاری از افراد فکر می کنند که روغن پمپ کارواش صنعتی با روغن مورد استفاده در پمپ کارواش خانگی متفاوت است. در این بخش می خواهیم به این موضوع بپردازیم.

روغنی که برای اکثر واتر جت ها قابل استفاده است روغن SAE 30W بدون خاصیت شوینده است. اگر روغن استفاده شده در پمپ کارواش صابون باشد، در حین کارکرد خودرو، روغن کف داخل آن تشکیل می شود که می تواند در عملکرد قطعات اختلال ایجاد کند.

انواع ماشین کارواش خانگی

انتخاب روغن پمپ برای کارواش های خانگی موضوع مهمی است که نباید از آن غافل شد. هنگام انتخاب روغن پمپ آب جت، ویژگی های مختلفی باید در نظر گرفته شود. در بیشتر موارد روغن پمپ موتور همان روغنی است که در موتور استفاده می شود. با این حال، برخی از پمپ های کارواش به روغن دیگری نیاز دارند که خاصیت تمیز کنندگی ندارد. برای یافتن روغن مناسب برای موتور پمپ کارواش خانگی خود، حتما قبل از استفاده دفترچه راهنمای محصول را مطالعه کنید.

اگر برای کارواش خانگی نیاز به روغن بدون صابون باشد، در صورت مشاهده حباب در روغن پمپ خودروی خانگی، این نشان می دهد که روغن استفاده شده مناسب نیست و باید تعویض شود. میزان روغن مورد نیاز برای پمپ کارواش خانگی شما به عوامل مختلفی از جمله قدرت موتور پمپ و میزان روغن مصرفی واقعی تجهیزات بستگی دارد.

روغن پمپ های کارواش خانگی معمولا تک فاز است. بنابراین اگر روغن مصرفی در پمپ ماشین لباسشویی دوفاز است باید سریعا تعویض شود.

هنگام شستشوی خودرو در دمای بالای 4.5 درجه سانتیگراد، باید از روغن موتور کارواش خانگی چند منظوره SAE 30 استفاده کنید. در محیط هایی که دمای آن زیر 4.5 درجه سانتیگراد است باید از روغن موتور کارواش دیگری به نام 10W-30 SAE استفاده شود.

روغن مناسب پمپ کارواش در منزل

نوع روغن موتور برای شستشوی خودرو در منزل یکی از سوالات متداول کاربران این وسایل کاربردی است که می خواهیم به آن پاسخ دهیم.

روغن های مختلفی برای استفاده در پمپ کارواش خانگی وجود دارد، اما یکی از مهم ترین نکاتی که در انتخاب روغن و قبل از تعویض روغن موتور کارواش خانگی باید به آن توجه کرد، مراجعه به دفترچه راهنمای محصول است. هنگام استفاده از تجهیزات مناسب، همیشه از روغن توصیه شده توسط سازنده پمپ استفاده کنید.

در دفترچه راهنمای کلیه محصولات کارواش خانگی آروا، بهترین روغن برای استفاده در پمپ هر دستگاه بر اساس نوع استفاده ذکر شده است.

دلیل روغن کاری پمپ سینک خانگی چیست؟

دلایل زیادی برای اضافه کردن روغن به کارواش وجود دارد. اولین دلیلی که می تواند باعث نشت روغن کارواش شود، هوای داخل لوله ها است که در این صورت باید تمام قطعات را محکم ببندید تا هوا وارد آنها نشود. اگر دمای آب ورودی به پمپ بیش از حد بالا باشد، برای شستشوی خودرو باید از آب سرد استفاده کرد.

سومین دلیل برای بررسی هنگام روغن کاری پمپ کارواش، سطح مقطع کوچک پمپ کارواش تامین آب است. در این زمان برای جلوگیری از روغن پمپ موتور کارواش خانگی باید سطح مقطع را افزایش دهید.

چرا باید پمپ روغن موتور کارواش خانگی را تعویض کنم؟

روغن پمپ کارواش خانگی یکی از مواردی است که همیشه باید تعویض شود زیرا جزء مهم این دستگاه فشار قوی است و نقش مهمی در حفظ عملکرد و کارایی دستگاه دارد.

یکی از مواردی که هنگام بررسی مزایای تعویض روغن کارواش در خانه باید در نظر بگیرید، سالم نگه داشتن پمپ کارواش، کاهش اصطکاک و افزایش عمر قطعات با استفاده از روغن مخصوص است. تعویض به موقع این روغن از بروز مشکلات و آسیب جدی به کارواش جلوگیری می کند.

به یاد داشته باشید که اگر روغن داخل موتور لباسشویی خانگی تعویض نشود، باعث داغ شدن بسیار قطعات و سوختن موتور پمپ می شود. برای این منظور، سطح روغن باید به موقع بررسی شود و اگر سطح آن کاهش یافته است، سطح آن را با افزودن روغن و شارژ آن افزایش دهید. علاوه بر این ممکن است کیفیت روغن کاهش یافته باشد که در این صورت باید روغن پمپ موتور کارواش خانگی تعویض شود.

زمان مورد نیاز برای تعویض پمپ بنزین موتور کارواش

در کارواش هایی که روغن پمپ برای اولین بار تعویض می شود، پس از 50 ساعت ماندن در خودرو، روغن مورد استفاده در خودرو باید تعویض شود.

دفعه بعد بعد از حدود 500 ساعت یا به عبارتی هر 3 ماه یکبار روغن پمپ ماشین کارواش خانگی تعویض شود تا آسیبی به دستگاه وارد نشود. برای اطلاعات بیشتر در مورد زمان دقیق تعویض روغن پمپ کارواش خانگی حتما دفترچه راهنمای آن را بررسی کنید.

نحوه تعویض روغن کارواش در منزل

قبل از پرداختن به مبحث تعویض روغن کارواش در منزل، ابتدا لازم است بدانید که چگونه میزان روغن کارواش را در منزل بررسی کنید. نکته مهمی که هنگام تعویض پمپ روغن موتور باید به آن توجه کنید این است که سطح روغن را در زمانی که دستگاه تراز است (به جای روی سطح روغن) بررسی کنید.

نبود روغن در پمپ کارواش خانگی باعث می شود که قسمت های مختلف پمپ به درستی نگه نداشته و در نهایت انتهای کارواش از کار بیفتد. روغن پمپ بیش از حد می تواند به قسمت های مختلف دستگاه به دلیل ریختن روغن آسیب برساند. بنابراین توجه به مقدار روغن پمپ ضروری است.

قبل از اینکه بخواهید پمپ روغن موتور خانه خود را تعویض کنید، باید سطح روغن را بررسی کنید. اطمینان حاصل کنید که این کار زمانی انجام می شود که ماشین لباسشویی خانگی مورد نظر خاموش و کاملاً خنک شده است. بی احتیاطی در این مورد می تواند مشکلات ایمنی ایجاد کند، بنابراین افراد باید روغن را بررسی و آن را تعویض کنند.

همچنین در برخی از پمپ ها سطح روغن با نشانگر نمایش داده می شود. روش دیگری که برای اندازه گیری مقدار روغن در برخی از پمپ های کارواش استفاده می شود، استفاده از حباب سنج داخلی یا میله اندازه گیری است. اگر برای تعیین سطح روغن پمپ کارواش خانگی شما از یک میله اندازه گیری استفاده می شود، یک نقطه قرمز مشاهده شده نشان می دهد که سطح روغن در پمپ پر است.

نحوه تعویض روغن کارواش در منزل

پمپ کارواش خانگی مجهز به شیر تخلیه روغن است تا این کار به راحتی انجام شود. دریچه تخلیه میل لنگ یا شیر تخلیه روغن را باز کنید تا روغن از پمپ تخلیه شود.

برداشتن روغن کهنه با تفنگ بادی یا پمپ دستی و برقی روش دیگری است که می توان روغن قدیمی را از پمپ تخلیه کرد.

پس از تخلیه روغن پمپ واشر، روغن جدید را با توجه به اندازه و مقدار پمپ مورد نیاز داخل میل لنگ موتور بریزید. مقدار روغن مصرفی برای هر پمپ در دفترچه راهنمای هر محصول نوشته شده است. به طور کلی می توان گفت که حدود سه چهارم حجم کل روغن برای پرکردن پمپ کافی است. پس از انجام این مراحل، شیر را ببندید و کارواش را در حالت عمودی قرار دهید.

اگر روغن پمپ شیری رنگ باشد یعنی آب وارد میل لنگ شده است. این زمانی اتفاق می افتد که کیت آسیب دیده و نامناسب باشد. در این صورت ابتدا باید آب بند را تعویض کنید و سپس روغن جدید را داخل پمپ بریزید.

پس از تعویض روغن پمپ کارواش در منزل باید سطح آن را بررسی کرد تا روغن کم یا زیاد و آسیبی به خودرو وارد نشود.

دکمه بازگشت به بالا