اقتصادی

یک میلیارد اصله نهال تا سال ۱۴۰۵ در کشور تولید می‌شود

اخبار ایران من/خوزستان رئیس سازمان منابع طبیعی و مدیریت آب کشور در سفر به استان خوزستان گفت: برای تامین نیاز چوبی کشور و افزایش و رشد گیاهان، تولید یک میلیارد اصله نهال تا سال 1405 در نظر گرفته شد.

عباسعلی نوبخت امروز در حاشیه سفر به استان خوزستان در حاشیه سفر به استان خوزستان گفت: بنا به دستور رئیس جمهور و وزیر جهاد کشاورزی، ساختار تولید نهال در کشور را تغییر دهید. امسال تصمیم گرفته شد و تولید یک میلیارد نهال تا سال 1405 برنامه ریزی شد.

به گزارش اخبار ایران من، وی افزود: بر اساس این طرح برای داشتن یک میلیارد نهال در سال باید حدود 250 میلیون اصله نهال تولید شود تا در سال 1405 به تولید یک میلیارد نهال برسد.

نوبخت به صراحت توضیح داد: کشور ما نیز مانند سایر کشورهای همسایه در منطقه خشک و خشک قرار دارد و کشورهای همسایه از جمله پاکستان، عربستان، ترکیه و افغانستان اقدام به تولید محصول کرده اند. برای رفع نیازهای دنیا و افزایش و رشد گیاهان نیاز به تولید نهال مورد نیاز دنیا داریم.

وی بیان کرد: امروز در سفری که به مناطق مختلف خوزستان داشتیم و بر اساس گفته های مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان، سال آینده 50 هزار هکتار سطح زیرکشت چوب در استان خوزستان افزایش می یابد.

نوبخت گفت: تاکنون حدود 220 هزار هکتار در سطح زیرکشت چوب کشور کاشته شده است که این نهال ها با هدف تامین نیاز درختان صنایع مرتبط با چوب در کشور تهیه و تولید می شود.

وی همچنین گفت: سالانه به حدود 14 میلیون مترمکعب چوب در این کشور نیاز داریم و امسال 5 و نیم تا 6 میلیون مترمکعب چوب مورد نیاز صنایع کشور از طریق این زراعت چوب تامین شده است و انشاالله ، در نقاط مختلف منطقه به دلیل طبیعت خوب رودخانه کارون از نظر آبدهی باید با آموزش راهنماها و کارشناسان مرتبط با زراعت چوب و سایر نیازهای کشاورزی مناطقی را که ممکن است سالیان سال قابل استفاده نباشد جابه جا کنیم. که کشور به آن نیاز دارد.

نوبخت گفت: ایران از 13 منطقه جهان 11 منطقه دارد و از تخصص بالایی برخوردار است. ما باید از این انرژی برای رفع نیازهای کشور در کشاورزی استفاده کنیم، چه مربوط به نیاز چوب باشد و چه مربوط به تامین امنیت غذایی کشور و همچنین بهبود برداشت چوب نسبت به سال های گذشته. .

رئیس سازمان محیط زیست و مدیریت آب کشور در خصوص سفر چوب کاری شرکت چوب نوین خوزستان گفت: از کار بسیار راضی هستم و پیشتاز حوزه در زمینه مواد اولیه پیشرو توانمندی است. تولید محصولات صنایع چوب در کشور

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا