علمی

مدیران نظام سلامت نگاه تحولی داشته باشند

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: مدیران باید همیشه ذهنیت تغییر داشته باشند.

به گزارش اخبار ایران من، دکتر بهروز رحیمی با تشریح این موضوع در جلسه ارتقای بهره وری افزود: علیرغم همه تلاش هایی که در بخش های مختلف اعم از بهداشت، حمایت و عمران انجام شده است، آموزش و پرورش نقش مهمی در تمامی عرصه های آموزشی ایفا می کند. سلامتی.

وی افزود: آموزش فقط مختص دانش آموزان نیست، بلکه شامل همه کادر درمانی و مردم ایران می شود و چنین نگرش آموزشی موجب تغییر و تحول خواهد شد.
معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت گفت: کار سلامت بسیار بزرگتر از جایگاه سازمان و نهادها است و باید تلاش کنیم تفاوت سلامت و سایر بخش ها را در حوزه های مختلف شناسایی و درک کنیم. مراحل این فرآیند.”

رحیمی افزود: تفاوت حوزه سلامت با سایر بخش ها این است که این بخش با زندگی و رفاه، کار، اعتقادات و فعالیت های اجتماعی، اقتصادی و سیاسی مردم ارتباط دارد.

وی ادامه داد: بنابراین باید تلاش کنیم آسیب های این سامانه را شناسایی کنیم چرا که نگهداری سیستم اصلی مشکل خواهد بود و باید نقاط ضعف کوچک و بزرگ را نیز در نظر گرفت و در اسرع وقت نسبت به رفع آن اقدام کرد.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت گفت: سازمان ها دقیقا زمانی آسیب می بینند که احساس کنند قدرت دارند. زیرا به نقاط ضعف خود پی برده اند و تنها نقاط قوت خود را رها کرده اند.

رحیمی ادامه داد: تغییر زمانی اتفاق می افتد که معتقد باشیم باید تغییر کنیم و تغییر با تکرار حاصل می شود، تکرار باید با آموزش و زبان ساده انجام شود. باید سعی کنیم از مسائل ریز و درشت تغییر را آغاز کنیم و این روحیه را در خودمان پرورش دهیم. لازم نیست به اخبار تغییر مداوم توجه کنیم.

وی با تاکید بر اینکه مدیران باید همیشه ذهنیت تغییر داشته باشند، گفت: در زمینه تغییر نباید اشتباه فکر کرد و به عنوان مدیران ارشد این حوزه باید الگوی تحول در کل نظام سلامت باشیم. و اگر در بهداشت یا دانشگاه ایده های متفاوتی داشته باشیم، مطمئنا زندگی و مدیریت مردم تغییر خواهد کرد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا