ایران کسب و کارعمومی

ایده برای پیج اینستاگرام (بهترین موضوعات برای پیج اینستاگرام)

اینستاگرام این روزها علاوه بر سرگرمی، بستر بسیار مناسبی برای کسب درآمد شده است و به همین علت آموزش اینستاگرام تخصصی برای کسانی که در این پلتفرم بیزینسی راه اندازی کرده‌اند بسیار اهمیت پیدا کرده است. خیلی وقت است که اینستاگرام دیگر یک شبکه اجتماعی ساده برای به اشتراک گذاشتن عکس‌های خاطرات و ارتباط برقرار کردن با دوستان و آشنایان نیست! این روزها بسیاری از کاربران به واسطه همین شبکه اجتماعی توانستند با تولید محتوای خلاقانه در اینستاگرام درآمد مناسبی داشته باشند و حتی کسب و کارهای کوچک و خانگی خود را به واسطه همین شبکه اجتماعی شروع کنند.

شما هم اگر قصد شروع تولید محتوا در اینستاگرام را داشته باشید، احتمالا در حال حاضر به دنبال مهم‌ترین بخش کار هستید: پیدا کردن ایده مناسب برای شروع ساختن پیج اینستاگرام و تولید محتوا! اما چه ایده‌هایی برای شروع یک پیج اینستاگرام مناسب هستند؟ در اینستاگرام درباره چه موضوعاتی می‌توانیم تولید محتوای مناسب داشته باشیم؟ در ادامه این مقاله همراه ما باشید تا ایده های خلاقانه برای پیج اینستاگرام را بررسی کنیم.

آموزش اینستاگرام برای افراد مبتدی | آموزش اینستاگرام حرفه ای

چه کسانی می‌توانند در اینستاگرام تولید محتوا کنند؟

قبل از آنکه به سراغ ایده‌های تولید محتوا در اینستاگرام برویم، بد نیست بدانید که معمولا تولید محتوا برای چهار هدف زیر در این شبکه اجتماعی انجام می‌شود:

اینفلوئنسرها: دسته اولی که در شبکه‌های اجتماعی تولید محتوا می‌کنند، اینفلوئنسرها هستند. کاربران معمولی که با تمرکز روی یک موضوع خاص تولید محتوا می‌کنند و رفته رفته اعتماد کاربران دیگر را به دست می‌آوردند. در نهایت هم با گرفتن تبلیغ از برندهای مختلف می‌توانند درآمد مناسبی داشته باشند.

برندها: به گزارش adweek دست‌کم ۲۵ میلیون برند از سراسر دنیا در اینستاگرام حضور دارند و تولید محتوا می‌کنند! این روزها خیلی‌ها به خرید اینترنتی رو آوردند و چه فرصتی از این بهتر برای برندها؟

گرافیست‌ها: افرادی که آثار هنری بصری تولید می‌کنند در کنار گرافیست‌ها و دیگر تولیدکنندگان محتوای بصری، بخش بزرگی از فعالان اینستاگرامی را تشکیل می‌دهند. دست آخر اینستاگرام بر پایه تصویر است و فضا برای فعالیت این دسته، بسیار مناسب است.

متخصصین شبکه‌های اجتماعی: دسته دیگری که بازار فعالیتشان در اینستاگرام بسیار داغ است، متخصصین شبکه‌های اجتماعی هستند. همه افراد فعال در حوزه‌های بالا و حتی کاربران عادی که برای سرگرمی از اینستاگرام استفاده می‌کنند، بدشان نمی‌آید که بیشتر مورد توجه قرار بگیرند. متخصصین اینستاگرام به دیگر افراد کمک می‌کنند تا پست‌های جذاب‌تری منتشر کرده و بیشتر دنبال‌کننده جذب کنند.

بهترین ایده‌های شروع پیج اینستاگرام را بشناسید

حوزه‌های مختلفی هستند که در میان کاربران محبوب هستند و فعالیت در این حوزه‌ها، ضمن اینکه رقابت بیشتری می‌طلبد ممکن است نتایج کوتاه‌مدت بهتری را هم به همراه داشته باشند. در کنار آن، بعضی حوزه‌ها دست نخورده‌تر هستند اما جذب مخاطب در آن‌ها کمی دشوارتر است. در ادامه سعی کردیم از هر دو دسته، ایده برای شروع پیج اینستاگرام بیاوریم.

در این بخش، ایده‌های سودمند و مؤثر را به شما معرفی می‌کنیم.

هر یک از ما ممکن است در موضوعی تخصص و مهارت داشته باشیم و از آموزش آن به دیگران لذت ببریم. مثلاً آشپزی، تدریس ریاضیات، نقاشی، موسیقی، فضانوردی و…! در این بخش، ایده‌های پرطرفدار را همراه با نمونه‌هایی از آن‌ها مرور می‌کنیم:

دیجیتال مارکتینگ

این روز‌ها، حوزهٔ دیجیتال مارکتینگ بسیار پرطرفدار است؛ اما آموزش آن مخصوص افرادی است که در این حوزه، دانش و مهارت لازم را دارند و از تجربهٔ کافی برخوردارند.

هزینه‌ای که برای این ایده صرف می‌کنید، در حقیقت، زمانی است که برای تولید محتوا می‌گذارید. از چالش‌های پیش روی شما این است که باید دانشتان به‌روز باشد و از آخرین تغییرات مطلع باشید.

پیجی که در این زمینه معرفی کردیم، پیج آقای شراگیم مرادی است. آقای مرادی در اکانت خود، آموزش‌‌های ویدیوی زیادی دربارهٔ شاخه‌های مختلف دیجیتال مارکتینگ ارائه کرده است. با فعالیت مستمر هم توانسته در مدتِ کوتاهی، حدود ۱۷ هزار فالوور جذب کند.

آشپزی و شیرینی‌پزی

آموزش آشپزی و شیرینی‌پزی برای افراد علاقه‌مند به آشپزی -چه مرد و چه زن- مناسب است. شما می‌توانید از پخت غذا‌های روزمره شروع کنید و از وسایل آشپزخانهٔ خود استفاده کنید تا هزینهٔ کمتری در ابتدای راه متحمل شوید؛ همچنین برای فیلم‌برداری می‌توانید به‌جای دوربین، از گوشی خود استفاده نمایید.

از چالش‌های پیاده‌سازی این موضوع می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

دستور‌العمل شما باید به‌روز و کامل باشد؛

مواد اولیهٔ آن در دسترس همه باشد؛

به پخت انواع غذا‌ و شیرینی مسلط باشید.

پیج «آشپزی ایرانی» با تولید محتوای جذاب از دستور پخت غذاهای ایرانی و خارجی که تهیه می‌کند، توانسته نظر مخاطبان زیادی را جلب کند.

ورزش و سلامت

آموزش ورزش برای افرادی که به سلامت خود اهمیت می‌دهند و در یک رشتهٔ ورزشی تخصص دارند، مناسب‌تر است. از آموزش حرکات ساده شروع کنید که مناسب افراد مبتدی هم باشد. از چالش‌هایی که ممکن است با آن روبرو شوید، می‌توان به شناخت و اجرای درست حرکات ورزشی اشاره کرد.

هزینهٔ تخمینی آن، به نوع ورزشی که انتخاب می‌کنید بستگی دارد. برای مثال، اگر رشتهٔ بدن‌سازی را آموزش می‌دهید، به چند دمبل در وزن‌های مختلف، کتانی مناسب، لباس ورزشی و زیرانداز مخصوص نیاز دارید.

خانم سما پاشاپور در حال حاضر، با سابقهٔ ۴ سال مربیگری در رشتهٔ بدن‌سازی، حرکات ورزشی را که در خانه قابل اجرا هستند، به دنبال‌کنندگان خود آموزش می‌دهد و با آن‌ها به اشتراک می‌گذارد.

زیبایی و محصولات بهداشتی

یکی دیگر از حوزه‌هایی که بازارش به شدت در شبکه‌های اجتماعی داغ است، صنعت زیبایی است. به گزارش rappler 65% نوجوانان انتخاب لوازم آرایشی و بهداشتی خود را از طریق شبکه‌های اجتماعی و اینفلوئنسرها انجام می‌دهند.

کاربران زیادی در شبکه‌های اجتماعی مختلف به دنبال روش‌های مناسب آرایش، لوازم آرایشی باکیفیت و به طور کلی محتوای مربوط به صنعت زیبایی می‌گردند. در این بین، اینستاگرام یکی از بسترهایی که با محتوای مبتنی بر تصویر، می‌تواند این نیاز را برطرف کند. اگر شما هم به حوزه زیبایی علاقه دارید، می‌توانید کسب و کاری را در این زمینه روی بستر اینستاگرام راه بیاندازید یا خودتان با تولید محتوا به سمت بلاگر شدن گام بردارید.

اما همانطور که احتمالا حدس می‌زنید، یکی از پر رقابت‌ترین حوزه‌ها در اینستاگرام فارسی، همین حوزه زیبایی است. در حال حاضر هم اینفلوئنسرهای بسیار زیاد و معروفی هم در حال رقابت و تولید محتوا هستند که نام چندتای آن‌ها را احتمالا شما هم شنیدید!

صنعت مد و فشن

همانطور که اشاره شد، اینستاگرام بستری وابسته به عکس‌ها است. توجه ما در تمام بخش‌های این شبکه است!

اینستاگرام حتی توانسته بازار صنعت مد را بزرگتر کند! از طرفی در اینستاگرام فارسی هم بسیاری از اینفلوئنسرهایی که بیشترین تعداد فالوئر را جذب کردند، در این حوزه فعالیت می‌کنند. بازار خرید پوشاک هم در اینستاگرام داغ است.

همه این‌ها یعنی اینکه اگر برای تولید محتوا، دسته‌بندی مد و فشن را انتخاب کنید، وارد یک رقابت بسیار نزدیک و در عین حال بازاری بسیار بزرگ می‌شوید!

 ساخت وسایل کاربردی با مواد دورریز

یکی از کم‌هزینه‌‌ترین ایده‌ها، آموزش ساختن لوازم قابل‌استفاده با مواد دورریز است؛ چون فقط به کمی خلاقیت و نوآوری نیاز دارید. اگر اهل درست‌کردن وسایل جدید هستید، پس دست‌به‌کار شوید! برای مثال، از قوطی‌های رب برای ساخت گلدان استفاده کنید.

از مهم‌ترین چالش‌های این کار می‌توان به این مورد اشاره کرد که آموزش‌هایتان باید کاربردی باشد تا مخاطبان بیشتری را جذب کنید؛ همچنین از ابزارهایی استفاده کنید که در هر خانه‌ای وجود دارد.

خانم سپیده با خلاقیتی که به خرج داده است، توانسته با آموزش‌های کاربردی دربارهٔ ساخت وسایل کاربردی مانند هفت‌سین با مواد دورریز مخاطبان زیادی را با خود همراه کند.

 سبک زندگی و روزمرگی

به معرفی پرطرفدارترین حوزه تولید محتوا در اینستاگرام رسیدیم! بافر، یکی از مهم‌ترین وبسایت‌های فعال در حوزه شبکه‌های اجتماعی، می‌گوید ۸۰% محتوای همه شبکه‌های اجتماعی درباره افکار، سبک زندگی و نظرات ما است!  به نظرم برگردید و جمله قبلی را یک بار دیگر بخوانید!

این آمار پیام مهمی را به ما می‌رساند: با یک گشت و گذار ساده در اینستاگرام می‌توان فهمید که تولید محتوا درباره سبک زندگی و روایت قصه‌های ساده روزمرگی‌ها در میان کاربران، پرطرفدارترین ژانر تولید محتوا در اینستاگرام است. در اینستاگرام فارسی به جرات می‌توان گفت که بزرگترین جامعه مخاطب و بازار اینفلوئنسر مارکتینگ (تبلیغات) برای این حوزه است.

به اینفلوئنسرهایی که در لیست فالوئینگ‌های خود دارید نگاه کنید. چندتا از آن‌ها در حوزه سبک زندگی مشغول به فعالیت هستند؟! احتمالا در لیست بیشترمان تعدادشان کم نیست! اگر این حوزه را برای تولید محتوا انتخاب کردید، مطمئن شوید که سبک زندگی خاص و داستان‌های جذابی برای تعریف کردن مخاطب‌هایتان دارید و آماده رقابت برای جذب مخاطب و به دست آوردن توجهشان در میان دریایی از اینفلوئنسرهای دیگر هستید! البته خبر خوب این است که به همان میزان سختی، تعداد بیشتری هم مخاطب برای جذب کردن وجود دارد.

 انواع بافتنی

عده‌ای به بافتنی یا قلاب‌بافی تسلط نسبتا خوبی دارند؛ اگر اهل بافتنی یا قلاب‌بافی هستید، با این ایده برای پیج اینستاگرام می‌توانید منبع درآمد داشته باشید. دنیای بافتنی‌ها تنوع زیادی دارد؛ برای مثال، بافت رو‌ کوسنی، بافت شال و کلاه و بافت جوراب. می‌توانید مطابق با مهارت و سلیقهٔ خود آموزش یکی از آن‌ها را شروع کنید.

هزینهٔ اولیه برای شروع این کار، بسته به نوع و کیفیت نخی که انتخاب می‌کنید، متفاوت است؛ برای اینکه کمتر خرج کنید، می‌توانید از نخ‌هایی با حجم کوچک استفاده کنید؛ همچنین برای تهیهٔ وسایل، بهتر است به بازارِ مخصوص آن بروید.

چالشی که با آن رو‌به‌رو هستید این است که باید آموزش‌های به‌روز و کاربردی را در اختیار مخاطبان قرار دهید؛ علاوه بر آن،‌ بهتر است ابتدا از بافت‌های ساده شروع کنید تا افراد مبتدی هم بتوانند آن را انجام دهند.

از پیج‌های موفق در این زمینه هم می‌توان به پیج «فیروزه خانم» اشاره کرد؛ خانم خانه‌داری که از سه سال پیش با انگیزهٔ فراوان، کسب‌و‌کار خود را شروع کرد و با زحمات خود توانست با آموزش انواع بافتنی، درآمد خود را رونق دهد و امروز، بیش از ۸۰۰ هنرجو داشته باشد.

خیاطی

اگر شما هم دورهٔ خیاطی را گذراندید و وسایل مورد‌نیاز آن مانند چرخ خیاطی را هم دارید، صفحهٔ آموزش خیاطی می‌تواند برایتان مناسب باشد. در واقع، دستتان کاملا باز است و می‌توانید آموزش‌های مختلفی را برای پیجتان در نظر بگیرید. برای مثال، می‌توانید آموزش خیاطی بدون الگو را ارائه دهید.

هزینهٔ این ایده شامل لوازمی است که باید تهیه کنید؛ انواع پارچه، چرخ خیاطی، چند رنگ نخ و قیچی. البته بهتر است از هزینه‌های تبلیغات در اینستاگرام در ادامهٔ مسیر هم غافل نشوید. چالش‌های این آموزش شامل موارد زیر است:

محتواهای تکراری را فراموش کنید و موارد جدیدتر را آموزش دهید؛

از آموزش‌های سطح مبتدی شروع کنید؛

آموزش‌هایی همسو با علایق مخاطبان ارائه کنید.

در این حوزه، می‌توان خانم ندا را معرفی کرد که با استفاده از الگوهای مختلف، آموزش‌های کاربردی شامل دوخت انواع لباس را در اختیار مخاطبان خود قرار می‌دهد. این پیج با در نظر گرفتن هر سلیقه‌ای، توانسته مخاطبان زیادی را همراه خود کند.

 زبان‌های خارجی

یکی از بهترین موضوع‌ها برای پیج اینستاگرام، می‌تواند آموزش زبان‌های خارجی باشد. این موضوع برای افرادی مناسب است که تسلط بالایی در آموزش یکی از زبان‌های خارجی دارند.

هزینهٔ اصلیِ این پیج، زمانی است که برای ارائهٔ مفاهیم صرف می‌کنید.

برای موفق‌بودن در آن، می‌توانید از آموزش زبان انگلیسی با فیلم یا موسیقی شروع کنید. مهم‌ترین چالش پیاده‌سازی صفحهٔ آموزش زبان‌های خارجی،‌ این است که باید برای ارائهٔ اصول آن، توانایی لازم را داشته باشید تا بتوانید به سؤالات مخاطب، پاسخ درست دهید.

برای مثال، خانم سارا قهرمانی از بهترین مدرسان زبان انگلیسی در پلتفرم اینستاگرام است.

گُل‌دوزی

امروزه، یکی از ایده‌های کاربردی، آموزش گل‌دوزی است. گل‌دوزی برای افرادی مناسب است که تا حدودی با ترفند‌های این هنر مانند دوخت برزیلی یا گرهٔ فرانسوی آشنا هستند. برای حرفه‌ای‌شدن در آن هم می‌توانید از سی‌دی‌های آموزشی کمک بگیرید.

هزینهٔ اصلی این آموزش به خرید کارگاه (یکی از ابزارهای گل‌دوزی) و نخ‌های مخصوص آن مربوط است. چالشی که با آن روبه‌رو هستید این است که آموزش‌ها باید ساده و مطابق با متد روز باشد.

پیج «رویا دوزی» یکی از نمونه‌های خوب و موفق در زمینهٔ گلدوزی است که پس از همه‌گیری بیماری کرونا، کسب‌و‌کار خود در اینستاگرام را راه‌اندازی کرد. او در این صفحه، طرح‌های کاربردی و زیبایی را به دنبال‌کننده‌ها آموزش می‌دهد.

دقیقاً همزمان با همه گیری بیماری کرونا بود که آموزش اینستاگرام برای کسب و کار اهمیت ویژه‌ای پیدا کرد.

فتوشاپ

فتوشاپ یکی از برنامه‌های پرطرفدار برای ادیت عکس است. آموزش این برنامه یک ایده برای پیج اینستاگرام است و برای افرادی مناسب است که به کار با این نرم‌افزار مسلط هستند و می‌توانند با کمک تکنیک‌های جالب، آن را در اختیار مخاطبان قرار دهند.

از مهم‌ترین مسائلی که با آن روبرو هستید این است که باید خلاقیت به خرج دهید! می‌توان گفت اجرای این ایده به هزینهٔ زیادی نیاز ندارد؛ زیرا شما فقط یک سیستم خوب می‌خواهید تا بتوانید فتوشاپ را روی آن نصب کنید.

در بحث آموزش فتوشاپ، می‌توان به پیج سینا ایمانی، طراح گرافیک اشاره کرد که تسلط بالایی در کار با فتوشاپ دارد و با ارائهٔ تکنیک‌های کاربردی و خلاقانه، کار با این نرم‌افزار را برای دوستداران این برنامه لذت‌بخش می‌کند.

مشاوره کاری

مشاوره‌دادن دربارهٔ کار، برای افرادی مناسب است که تسلط خوبی روی مشکلات شغلی مختلف دارند یا در حوزهٔ کارآفرینی فعالیت می‌کنند. برای اینکه یک مشاور خوب باشید، نیاز است که مهارت‌های لازم در این زمینه را داشته باشید تا تجربهٔ خود را دربارهٔ روبروشدن با مشکلات به‌خوبی ارائه دهید.

برای اجرای این آموزش، به ابزار خاصی احتیاج ندارید. در واقع، باید فن‌ِ بیان خوبی داشته باشید تا مفاهیم را به‌درستی انتقال دهید؛ همچنین همیشه دانش خود را به‌روز نگه دارید.

یکی از بهترین مشاوران کسب‌و‌کار که در اینستاگرام فعالیت دارند، خانم المیرا نکوپایان فارغ‌التحصیل رشتهٔ مهندسی صنایع است که با گذراندن دوره‌های دیجیتال مارکتینگ، توانسته روی بیش از ۱۰۰ کسب‌وکار مطالعه داشته باشد و برای کسب‌وکارهای نوپا، مشاوره‌های خوبی ارائه دهد.

عکاسی

آموزش عکاسی شامل موضوعات زیادی می‌شود که می‌توانید نسبت به مهارت و سلیقهٔ خود یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. برای مثال، عکاسی پرتره، عکاسی از محصول و عکاسی خیابانی یکی از محبوب‌ترین شاخه‌های عکاسی است. شما می‌توانید علاوه بر نحوهٔ درست عکس‌گرفتن، ژست‌های متفاوت را هم به مخاطبان آموزش دهید.

این ایده برای پیج اینستاگرام، مناسب افرادی است که عکاسی می‌کنند؛ چون علاوه‌بر داشتن دوربین، با کمی تمرین می‌توانند به سطح حرفه‌ای برسند و آموزش دیگران را شروع کنند. هزینه‌ای که باید صرف کنید، برای تهیه دوربین عکاسی است و به بودجهٔ شما بستگی دارد.

از چالش‌های این ایده هم می‌توان به انتخاب سوژهٔ درست و خلاق‌بودن اشاره کرد. خانم مهشید مهاجر با ترفندهای عکاسی آشنا است و توانسته این ترفندها را به‌صورت خلاقانه در اختیار مخاطبان قرار دهد.

نقاشی

نقاشی با مداد‌رنگی، سیاه‌قلم، نقاشی روی پارچه و نقاشی با رنگ‌و‌روغن زمینه‌هایی هستند که با توجه به علاقه و تخصص‌تان می‌توانید انتخاب کنید.

لوازمی که برای شروع کار نیاز دارید، کاملا به موضوعی بستگی دارد که برای آموزش انتخاب می‌کنید. خانم خاطره دوامی یک نقاش حرفه‌ای است که با ۱۲ سال سابقهٔ تدریس، مباحث سیاه‌قلم، مدادرنگی و رنگ‌و‌روغن را در صفحهٔ خود آموزش می‌دهد.

خط و خوشنویسی

آموزش خط و خوشنویسی از کم‌هزینه‌ترین ایده‌ها برای پیج اینستاگرام است؛ چون شما با ابزاری مانند خودکار هم می‌توانید کار خود را شروع کنید.

چالشی که شاید سر راهتان قرار داشته باشد، این است که باید تسلط کافی داشته باشید تا بتوانید از سطح مبتدی، آموزش را شروع کنید. برای مثال، آقای لطفعلی‌خانی مهارت زیادی در این زمینه دارد و با ایجاد پیج «خط آموز» آموزش خوشنویسی با خودکار را ارائه می‌دهد.

 برنامه‌های ادیت ویدیو

این روز‌ها، شاهد اهمیت محتوای ویدیویی هستید؛ بنابراین اگر روی برنامهٔ خاصی تسلط دارید، به‌راحتی می‌توانید آن را آموزش دهید و از آن کسب درآمد کنید. مسئله‌ای که برای انجام این آموزش پیش روی شما است، داشتن سیستم مجهز برای اجرای برنامه‌های گرافیکی است.

مثالی که در این مورد آوردیم، پیج «ریکولی» است که با تولید محتوای جذاب و ساده توانسته نرم‌افزار کاربردی افترافکت و پریمیر را به دنبال‌کننده‌های خود آموزش دهد.

شمع‌سازی

ایدۀ بعدی که هزینه اولیه زیادی نیاز ندارد، شمع‌سازی است. برای ایجاد صفحهٔ آموزشِ شمع‌سازی، داشتن خلاقیت زیاد و استفاده از ساده‌ترین ابزارها، مهم‌ترین مسائل پیش‌ رویتان است.

برای مثال، می‌توانید از آموزش شمع‌های لیوانی، مایع و شمع‌های بدونِ اشک شروع کنید. برای این موضوع، پیج تامیلا و نیوشا، خواهران دوقلویی را معرفی کردیم که لیسانس مترجمی زبان انگلیسی دارند؛ اما به‌دلیلِ علاقه‌مندی به این هنر جذاب، به آموزش شمع‌سازی روی آورده‌اند.

ساز و موسیقی

آموزش موسیقی جزو آن دسته از ایده‌ها است که به تسلط بالایی نیاز دارد تا بتوانید آن را به‌راحتی آموزش دهید. برای گرفتن فیلم، می‌توانید از گوشی موبایل خود استفاده کنید. برای داشتن محتوای بهتر، می‌توانید از اپلیکیشن‌های رایگان ادیت فیلم مانند «InShot» استفاده کنید.

در این زمینه، آقای محمد‌صالح ملایی از قم را معرفی کردیم که با سن کم، یادگیری ساز را شروع کرده است و به‌مرور زمان، توانست در این رشته حرفه‌ای شود. او با ساخت این پیج، قصد دارد تا بحث تئوری موسیقی را با ویدیو‌های خلاقانه  آموزش دهد.

چیدمان دکوراسیون

اگر رشتهٔ تحصیلی شما معماری داخلی بوده یا اطلاعات بالایی در این رابطه دارید، می‌توانید این ایده را اجرا کنید. آموزش چیدمان دکوراسیون به لوازم اولیهٔ خاصی احتیاج ندارد و حتی می‌توانید آموزش را از دکور خانهٔ خودتان شروع کنید. چالشی که این آموزش به‌همراه دارد، این است که مطالب شما باید با وضعیت اقتصادی جامعه هم‌خوانی داشته باشد.

خانم نسرین غیاثوند با تجربه‌ای که در رشتهٔ معماری داخلی دارد، طراحی داخلی خانه را به علاقه‌مندان طراحی دکوراسیون آموزش می‌دهد.

مباحث درسی و کنکور

اگر در زمان تحصیل خود دانش‌آموز زرنگی بودید یا رتبهٔ کنکور شما خیلی خوب، این ایده برای پیج اینستاگرام، مناسبِ شما است!

بدون صرف هزینهٔ خاصی و تنها با تسلط بر مباحث درسی، می‌توانید آموزش را شروع کنید. برای مثال، می‌توانید مفاهیم درسی مقاطع مختلف تحصیلی را انتخاب کنید یا به سراغ آموزش تکنیک‌های تست‌زدن برای کنکور بروید. مسئله‌ای که باید در نظر بگیرید، این است که همیشه از آخرین تغییرات کنکور و کتاب‌های درسی آگاه باشید و فن‌ بیان خوبی داشته باشید.

در این زمینه، صفحهٔ «کنکورستان» با ایجاد محتواهای جذاب، نکات مهم دربارهٔ کنکور را در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌دهد و سعی می‌کند تا حدِ ممکن، کنکور را برای آن‌ها آسان کند.

نگهداری از گل‌و‌گیاه آپارتمانی

این ایده هزینهٔ زیادی نمی‌خواهد و می‌توانید از گیاهان خانگی خود شروع کنید. شما باید روش نگهداری از گیاهان را به‌خوبی بلد باشید تا در صورتی که مخاطبان از شما سؤال پرسیدند، بتوانید پاسخ آن‌ها را به درستی بدهید.

خانم فاطمه فارغ‌التحصیل رشتهٔ ایمنی‌شناسی پزشکی است؛ اما با علاقه‌ای که به گل‌و‌گیاه داشت، در دوره‌های مخصوص در این زمینه شرکت کرد. پس از اینکه مهارت‌های لازم را به دست آورد، اشتراک‌گذاری آموزش‌های کاربردی و جذابی را شروع کرد. تا امروز، بیش از ۳۵۰ پست جذاب را در اختیار دوستداران گل قرار داده است.

 نگهداری و تربیت حیوانات خانگی

تربیت و نگهداری صحیح از یک حیوان خانگی مسئلهٔ مهمی است. اگر با نحوهٔ تربیت حیوان‌های خانگی آشنا هستید، می‌توانید از این ایده برای پیج اینستاگرام استفاده کنید. مهم‌ترین نکته‌ای که باید در نظر داشته باشید، این است که دانش و مهارت کافی برای تربیت آن‌ها را داشته باشید.

دکمه بازگشت به بالا