ایران کسب و کارعمومی

رفع ریپورت یا بلاک شدن اینستاگرام

اگر در اینستاگرام پیج شخصی یا کاری دارید، یکی از مواردی که باید در خصوص آن اطلاعات داشته باشید، دلایل ریپورت شدن ( از خرید بازدید اینستاگرام تا…) و نحوه رفع ریپورت اینستاگرام است. افراد با توجه به دلایل متفاوت ممکن است در اینستاگرام ریپورت شوند. در این مطلب قصد داریم در خصوص دلایل ریپورت شدن و نحوه رفع ریپورت اینستاگرام نکاتی را بیان کنیم. تا انتها با ما همراه باشید.

آموزش تصویری رفع ریپورت در اینستاگرام | رفع ریپورت اینستاگرام فوری

دلایل ریپورت شدن در اینستاگرام

قبل از این که بتوانیم به نحوه رفع ریپورت اینستاگرام بپردازیم، باید ابتدا در خصوص دلایلی که باعث می‌شود تا اکانت‌ها در اینستاگرام ریپورت شوند، نکاتی را بیان کنیم. دانستن این دلایل و توجه به آن باعث می‌شود تا با مشکل ریپورت شدن مواجه نشوید. مهم‌ترین دلایل ریپورت شدن عبارتند از:

عدم رعایت کپی‌رایت

همان‌طور که می‌دانید، اینستاگرام و یوتیوب نسبت به کپی‌رایت و استفاده غیر صحیح از محتوای تولید شده توسط کاربران دیگر حساس هستند. به همین دلیل باید ابتدا در خصوص قوانین کپی‌رایت اینستاگرام و نحوه صحیح استفاده از ویدیوهای ساخته شده توسط افراد دیگر اطلاعات کسب کنید تا با این مورد مواجه نشوید.

بلاک شدن توسط تعداد زیادی از کاربران

ممکن است به دلیل نشر پست یا محتوایی، کاربران زیادی اقدام به بلاک کردن یک پیج کنند. در این هنگام اینستاگرام به بررسی دقیق‌تر می‌پردازد و ممکن است پیج با مشکلاتی مواجه شود.

ریپورت شدن توسط کاربران

در موارد شدیدتر، کاربران علاوه بر بلاک کردن، اقدام به ریپورت پیج می‌کنند. اگر تعداد زیادی از افراد یک پیج را ریپورت کنند، آن پیج با مشکلات ریپورت شدن مواجه خواهد شد.

انتشار پست‌های غیرمجاز یا اسپم

انتشار پست‌هایی که در آن‌ها محتواهای غیرمجازی که توسط اینستاگرام مشخص شده نیز باعث ریپورت شدن پیج می‌شود. پست‌هایی که در آن‌ها عکس‌ها یا ویدیوهایی با محتوای غیراخلاقی، خشونت‌آمیز یا خلافکارانه وجود دارد، از مهم‌ترین مواردی هستند که خلاف قوانین اینستاگرام است.

ارسال تعداد زیادی پیام

اگر یک اکانت به پیج‌های بسیار زیادی در مدت‌ زمان کوتاه دایرکت دهد و آن‌ها اقدام به اسپم دانستن این پیام‌ها کنند، پیج موردنظر با مشکلات ریپورت شدن مواجه خواهد شد.

آنفالو کردن تعداد زیادی فالوئر

یکی از روش‌هایی که بسیاری از پیج‌ها برای افزایش تعداد فالوئر خود استفاده می‌کنند این است که پیج‌های متفاوت را فالو می‌کنند و پس از این که آن افراد پیج را فالو کردند، آن‌ها را آنفالو می‌کنند. اگر تعداد زیادی از افرادی که آن‌ها را فالو دارند را در یک روز آنفالو کنند، پیج درگیر مشکلاتی خواهد شد و نمی‌تواند برای مدتی کارهای معمول و روتین را در آن انجام داد.

اگر تعداد زیادی از افراد یک پیج را ریپورت کنند، آن پیج با مشکلات ریپورت شدن مواجه خواهد شد.

عدم توجه به محدودیت انتشار پست در روز

اینستاگرام برای پیج‌ها محدودیت انتشار پست قرار داده است. عدم توجه به این تعداد و قرار دادن پست‌هایی بیشتر از تعداد مجاز، باعث می‌شود تا برای مدتی نتوان فعالیت معمول را داشت.

عدم رعایت قوانین اینستاگرام

اینستاگرام قوانین مشخصی دارد که باید برای فعالیت بهتر در این پلتفرم به آن‌ها توجه شود. عدم توجه و رعایت نکردن بسیاری از این قوانین باعث می‌شود تا پیج ریپورت و بن شود. به همین دلیل بهتر است یک‌بار قوانین اینستاگرام را مطالعه کنید.

مطابقت نام اکانت با اکانت‌های رسمی

بسیاری از افراد با دریافت تیک آبی از اینستاگرام به اکانت‌های رسمی تبدیل می‌شوند. برخی از پیج‌ها با انتخاب نام مشابه با این‌گونه پیج‌ها سعی می‌کنند تا فالوئر بیشتری کسب کنند. اما نمی‌دانند که این کار خطراتی مانند بن و ریپورت شدن را در پی دارد. پیج‌هایی که نام یکسان با اکانت‌هایی با تیک آبی دارند، بن و ریپورت خواهند شد.

فالو کردن تعداد زیادی پیج

همان‌طور که گفتیم، یکی از روش‌هایی که پیح‌ها برای افزایش فالوئر از آن استفاده می‌کنند، فالو کردن افراد مختلف است. باید بدانید که نباید در یک روز تعداد زیادی از پیج‌ها را فالو کنید. این کار باعث می‌شود تا اینستاگرام شما را بن کند و اجازه انجام برخی از فعالیت‌های معمول را برای چند روز نداشته باشید.

انتشار پست‌هایی با بار روانی منفی

انتشار پست‌هایی که در آن‌ها محتوایی با بار روانی منفی یا ضد حقوق بشر وجود دارد، باعث بن شدن اکانت خواهد شد.

ورود به پیج با آی پی‌های متفاوت

برخی افراد به دلیل استفاده از فیلترشکن، لاگین شدن با دستگاه‌های متفاوت و برخی موارد مشابه دیگر مورد توجه تیم امنیتی اینستاگرام قرار می‌گیرند. فعالیت این‌گونه پیج‌ها با محدودیت‌هایی مواجه خواهد شد.

قرار داشتن زیر سن قانونی

باید بدانید که بر اساس قوانین اینستاگرام، سن قانونی برای فعالیت در این پلتفرم، 13 سال است. به همین دلیل پیج‌هایی که صاحبان آن‌ها کمتر از 13 سال دارند، ریپورت و بن می‌شود.

موارد بالا را می‌توان مهم‌ترین و رایج‌ترین دلایلی دانست که انجام آن‌ها باعث ریپورت و بن شدن پیج می‌شود. از قدیم گفته‌اند که پیشگیری بهتر از درمان است. پس بهتر است به جای این که برخی کارها را انجام دهیم و سپس به دنبال روش‌هایی برای رفع ریپورت اینستاگرام باشیم، به برخی نکات توجه کنیم تا با مشکلات مواجه نشویم.

اینستاگرام برای پیج‌ها محدودیت انتشار پست قرار داده است. عدم توجه به این تعداد و قرار دادن پست‌هایی بیشتر از تعداد مجاز باعث می‌شود تا برای مدتی نتوان فعالیت معمول را داشت.

چگونه متوجه شویم که ریپورت شده‌ایم؟

قبل از این که اقدام به انجام روش‌های رفع ریپورت کنید، ابتدا باید از ریپورت و بن شدن پیج اطمینان حاصل کرد. از مهم‌ترین عواملی که در صورت ریپورت شدن با آن مواجه خواهید شد، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • نمی‌توانید فرد یا افرادی را دنبال کنید.
  • کامنت‌های شما ثبت نمی‌شود و نمی‌توانید برای پست‌های متفاوت کامنت بگذارید.
  • اجازه لایک کردن پست‌های متفاوت به شما داده نمی‌شود.
  • نمی‌توانید به افراد جدید پیام خصوص یا دایرکت مسیج بدهید.

اگر این موارد را مشاهده کردید، باید بدانید که پیج شما توسط اینستاگرام بن شده است و لازم است به سراغ روش‌های رفع ریپورت اینستاگرام بروید.

روش‌هایی برای رفع ریپورت اینستاگرام

پس از این که با دلایل ریپورت و بن شدن آشنا شده‌اید، اکنون زمان آن رسیده تا در خصوص روش‌های رفع ریپورت اینستاگرام صحبت کنیم. روش‌هایی که در ادامه می‌خوانید را می‌توان مهم‌ترین روش‌هایی دانست که توسط آن‌ها می‌شود کار رفع ریپورت اینستاگرام را انجام داد.

1- تغییر پسورد

در بسیاری از مواقع به دلیل مسائل امنیتی با مشکل ریپورت یا بن شدن پیج مواجه خواهید شد. اگر نمی‌دانید به چه دلیلی ریپورت شده‌اید و با مشکلات ناشی از آن مواجه هستید، اولین روشی که برای رفع ریپورت اینستاگرام باید انجام دهید، تغییر پسورد یا رمز عبور است.

2- تغییر شماره تلفن یا آدرس ایمیل

دومین راهی که توسط آن می‌توان کار رفع ریپورت اینستاگرام را انجام داد، تغییر شماره تلفن یا آدرس ایمیل پیج است. این کار در برخی موارد باعث می‌شود تا مشکل شما به راحتی رفع شود. برای انجام این شیوه از روش‌های رفع ریپورت اینستاگرام، باید ابتدا وارد پروفایل خود شوید و گزینه (Edit Profile) را انتخاب کنید. سپس در قسمت‌های مربوط به شماره تلفن و ایمیل، شماره یا آدرس جدید را وارد و آن را ثبت کنید.

3- ارسال نامه به پشتیبانی

4- کمک فالوئرها

می‌توانید از فالوئرهای پیج درخواست کنید که با گذاشتن کامنت انگلیسی در زیر پست‌های شما باعث شوند تا اینستاگرام پیج را فیک و اسپم تشخیص ندهد و رفع ریپورت اینستاگرام به سادگی انجام شود. همان‌طور که گفتیم برای این کار تنها کافی است از فالوئرهای خود درخواست‌هایی مشابه درخواست‌های زیر داشته باشید.

  • دوستان عزیز، پیج ریپورت شده است، لطفاً با گذاشتن کامنت انگلیسی به ما کمک کنید.
  • دوستان با قرار دادن کامنت انگلیسی در زیر پست‌ها کمک کنید تا زودتر رفع ریپورت شویم.

5- جلوگیری از ریپورت شدن

همان‌طور که گفتیم ساده‌ترین راه رفع ریپورت اینستاگرام، انجام ندادن کارهایی است که باعث ریپورت و بن شدن می‌شود. به همین دلیل به نکات گفته شده در این متن و قوانین اینستاگرام توجه بیشتری داشته باشید تا با این مشکل مواجه نشوید.

6- پایان مدت محرومیت

در بسیاری مواقع که مشکل ریپورت اینستاگرام شما حاد نیست و پیج مشکل اساسی ندارد، پس از گذشت یک یا چند روز، به صورت خودکار رفع ریپورت اینستاگرام انجام می‌شود. اینستاگرام با توجه به نوع فعالیت انجام شده، زمانی را برای ریپورت و بن بودن مشخص می‌کند. به همین دلیل اگر با استفاده از روش‌های گفته شده نتوانستید کار رفع ریپورت اینستاگرام را انجام دهید، بهتر است اندکی صبر کنید تا زمان بن شدن پیج تمام شود و بتوانید فعالیت معمول خود را ادامه دهید.

7- پاک کردن پست حاوی محتوای نامناسب

همان‌طور که گفتیم، یکی از دلایل ریپورت شدن در اینستاگرام، انتشار پست‌هایی با محتوای نامناسب است. پست‌هایی که حق کپی‌رایت دارند، محتوایی خشونت‌آمیز، خلافکارانه یا مجرمانه و پست‌هایی حاوی مواردی که افراد را به انجام کارهای ناشایست مانند خودکشی تشویق می‌کنند، از جمله این پست‌ها هستند. برای رفع ریپورت اینستاگرام به خاطر داشته باشید که باید این‌گونه محتواها را پاک کنید.

دکمه بازگشت به بالا