اقتصادی

بررسی تحقق پیش بینی دولت از درآمدهای نفتی

بر اساس لایحه بودجه 1400 ، درآمد ارزی ایران از محل صادرات نفت ، میعانات گازی و گاز 199 هزار میلیارد تن برآورد شده است که بیش از 47 هزار میلیارد در بودجه امسال است که منعکس کننده پیش بینی های دولت است. در مورد روغن در سال 1400 نسبت به امسال 323 درصد رشد کرده است. بدیهی است که به گفته کارشناسان ، تحقق اعداد به پایین و پایین نگاه می کند.

به گزارش اخبار ایران من ، آنچه بودجه در مورد نفت و تمرکز بر سود نفت می گوید ، مورد انتقاد قرار گرفته است. با این وجود اخیراً وزارت نفت ، بیژن زنگنه در این باره اعلام كرد: اگر محدودیتی اعمال نشود و برای احیا well چاه های نفت به پول كمتری نیاز باشد ، صادرات 2.3 میلیون بشكه نفت در روز صادر می شود. ممکن است.

وی گفت: “من به عنوان وزیر کابینه نمی گویم که نمی توانم.” صادرات حدود 2.3 میلیون بشکه است و بازار وجود دارد. قیمت نفت نیز سقوط نخواهد کرد. اوپک علاقه و تعهد قابل توجهی در پس انداز قیمت ها دارد و سازوکارهای لازم نیز وجود دارد. ما برای افزایش تولید سوخت از همه مجوز نمی خواهیم.

در همین رابطه ، میرمحمد اسلامی ، کارشناس ارشد انرژی به اخبار ایران من گفت: با توجه به اینکه 199 میلیارد لایحه بودجه به تومان اعلام شده است ، تحقق این موضوع به میزان پاسخگویی دولت می خواهد در بودجه لحاظ کند. در عوض ، نحوه محاسبه دولت از میزان هزینه های حسابداری عمومی مسئله مهمی است که مستقیماً روی موضوع تأثیر می گذارد.

وی همچنین اضافه کرد که باید توجه داشت که ذخایر ارزی اثبات شده نه تنها مربوط به اکتشاف نفت بلکه به تمام صادرات شرکت ملی نفت یا شرکت ملی نفت که به سایر شرکت ها صادر شده و پول نقد دریافت می کنند نیز بستگی دارد. وی گفت: “به همین دلیل ، باید توجه داشت كه این امر به نحوه محاسبه نرخ ارز و نحوه محاسبه آن در بودجه بستگی دارد.”

به گفته این کارشناس ، اگر به قیمت روغن در حدود 40 دلار و دلار در حدود 25 گوجه فرنگی نگاه کنیم ، این مسئله باید امکان پذیر باشد ؛ این معادل 545،000 بشکه نفت خام است ، اما طبیعتاً توصیه نیست که دولت یک بازار آزاد را در نظر بگیرد. زیرا درآمد وی نیز افزایش می یابد. درعوض ، این یک عملکرد حسابداری است و به نحوه تبدیل درآمد حاصل از فروش نفت توسط بانک مرکزی بستگی دارد.

اسلامی گفت: “این مشخص نیست و در گذشته شایعاتی مبنی بر ورود بانک مرکزی به بازار نزدیک بازار آزاد وجود داشت زیرا دولت با بحران بودجه روبرو است.” “سه سناریوی این تغییر.” سال آینده وجود دارد یکی مبادله 420000 نفری دولت است که به نظر می رسد بین سازمانهای دولتی و حسابداری شرکتهای دولتی ، بانک مرکزی و سایر موارد ضروری در نظر گرفته شده است و امسال نیز همین قیمت تعیین شده است.

وی افزود: قیمت دیگر بازار آزاد است که حدود 25000 میلیون ارزش دارد و قیمت دیگر کاری است که دولت قصد دارد سال آینده انجام دهد ، با توجه به آنچه دولت در سال آینده 4200 تن تا 11000 تن پیشنهاد می دهد. برای اینکه بگوییم مبلغ 199 میلیارد گوجه فرنگی تأمین می شود ، با این س facedال روبرو هستیم که آیا نرخ ارز تعیین شده است و از آن زمان ، آیا ارزش صادرات گاز محاسبه شده است یا خیر؟ زیرا در طی این مقررات ، درآمد حاصل از نفت ، گاز و میعانات غالباً با هم دیده می شوند.

به گفته این برقکار ، اگر نرخ ارز بیش از حد بالا در نظر گرفته شود و کنترلی بر بازار وجود نداشته باشد ، می توان بازار را با سطح بسیار بالایی مبادله کرد و این باعث افزایش قیمت ها و ثبات قیمت ها در آن سطح می شود. با این حال به نظر می رسد که کل صادرات نفت خام ، گاز و میعانات گازی به این تعداد دور نیست و در صورت تغییر و ضبط عوامل جهانی ، این روند همچنان افزایش می یابد.

اسلامی تأکید می کند که آگاهی از موضوع به آنچه هر بخش و نحوه فروش آن و میزان پول و در صورت بازگشت ارز یا وضعیت موجود کالاها مبادله می شود ، برمی گردد. ” اما به برنامه ریزی دقیق و درایت نیاز دارد. “

در پاسخ به این سوال اگر این رقم رخ ندهد چه اتفاقی می افتد؟ وی افزود: مهم این است كه بودجه ای را كه در اینجا موجود است با روغن نبسته باشیم ، زیرا دائماً با تغییرات قیمت روبرو هستیم. البته برخی از کشورهای تولیدکننده نفت سخت تلاش کرده اند تا کیفیت معیشت خود را بالا ببرند و قیمت نفت را پایین نگه دارند.

برقکار به ما اطمینان می دهد که باید تشخیص دهیم دسترسی به بازار نفت یک امر ضروری است و باید هرچه سریعتر سهم خود را به بازار برگردانیم و نباید از وضعیت راضی باشیم و با توجه به مزایای این فضا “ما به مرور زمان ضرر خواهیم کرد”. “از دست دادن سهم بازار نباید مسئله ای باشد.” قابل توجه است که بودجه دولت به میزان پولی که از نفت به دست می آورد بستگی ندارد و به نظر می رسد درآمد آن تنها و موفق ترین منبع درآمد باشد ، اما در حال حاضر بخشی از جاه طلبی محسوب می شود. گرچه امکان پذیر نیست.

اسلامی افزود: تمایل به هدر دادن روغن و سهم بازار ما چیز خوبی نیست ، زیرا نفت یک اقتصاد جهانی است و تمام سلاح هایی که در این کشور داریم و تمام موارد توسعه ای که با نفت همراه است در سال های اخیر ساخته شده است و ما نباید اجازه دهیم این سرمایه از بین برود. بنابراین سهم بازار ایران باید در اسرع وقت به هر طریق و با رعایت اصول و مطابق با منافع کشور و منافع کشور بازگردانده شود ، این بخش باید با همکاری و اقناع یا اتحاد قوی و احتمالاً استفاده از زور و قدرت بازگردانده شود.

وی همچنین با بیان اینکه بازگرداندن سهم بازار مهم بوده و باید در آن تجدیدنظر کنیم ، افزود: دلایل زیادی وجود دارد که ایران می تواند جایگاه سابق خود را بازیابد. اول ، این به بازار بستگی دارد و به شدت تحت تأثیر دسترسی و تقاضای بازار است. اکنون و در سال های اخیر افزایش نگران کننده ای مشاهده شده است ، اما در نتیجه تحریم ها و جنگ هایی که رخ داده ، بازار نفت نیز تغییر کرده است.

وی گفت: “طبق اوپك در گذشته ، كشورها باید به یكدیگر احترام بگذارند و سهم بازار از نظر قانونی در ایران مطابق با قوانین بین المللی و توافق نامه های انجام شده در كشورهای صادركننده نفت است ، اما به مقدار زیاد.” این را می توان در رابطه با در دسترس بودن و نیاز یافت. بدیهی است که در این بین ، شرکای شرکت های نفتی جهانی شرکت ملی نفت و دپارتمان فروش از مهارت هایی برای بازگرداندن بازار با ضرر کمتر استفاده می کنند.

به گفته وی ، ممکن است از مصنوعات به سقف محل تولید قدیمی برگردد ، اما شناسایی آن زمان بر است ، اما در صورت تحقق توافق ، امکان بازیابی میادین نفتی و چاه ها وجود دارد و امکان پذیر نیست. بود.

به گزارش اخبار ایران من ، در بودجه 1400 ، درآمد ایران از نفت ، میعانات گازی و گاز صادراتی بیش از 199000 میلیارد تن تخمین زده شده است. با این وجود ، اگر منابع دولت از محل نفت ، میعانات گازی و قیمت گاز در دهه 1400 کمتر از سقف 199 میلیارد گوجه فرنگی باشد ، به دولت اجازه داده می شود که برای تأمین تفاوت ذخایر این قانون را رعایت کند. پول برای انجام

علاوه بر این ، اگر قرار باشد 199 میلیارد گوجه فرنگی افزایش یابد ، پول مطابق قانون ایجاد برنامه های توسعه در کشور به حساب سرمایه گذاری خارجی منتقل می شود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا