علمی

خودروهای پلاگین‌هیبرید چقدر خرج روی دست صاحبان خود می‌گذارند؟

امیرمسعود عابدین_ خودروهای هیبریدی فناوری جدیدی نیستند. این خودروها حداقل از سال ۱۸۹۹، زمانی که هانری پیپر یک موتور الکتریکی را در خودروی بنزینی قرار داد تا بالا رفتن از تپه‌ها را آسان‌تر کند، وجود داشته‌اند. اما بازار فقط برای یک دهه یا بیشتر رقابتی بوده و تنها تعداد انگشت‌شماری از مدل‌های فعلی واقعاً خود را قابل‌اعتماد نشان داده‌اند.

خودروهای پلاگین‌هیبریدی یا همان PHEV به‌عنوان پلی بین خودروهای بنزینی و الکتریکی در نظر گرفته می‌شوند، چرا که بهترین ویژگی‌های هردو سمت را ارائه می‌کنند. پلاگین‌هیبریدی‌ها در مقایسه با هیبریدی‌های معمولی، موتورهای الکتریکی قوی‌تر و باتری بزرگ‌تری دارند که امکان شارژ این باتری از طریق منبع برق بیرونی هم وجود دارد. به همین دلیل، این خودروها می‌توانند تا ۷۰ کیلومتر یا بیشتر را صرفاً به‌صورت الکتریکی و بدون نیاز به پیشرانهٔ بنزینی طی کنند. در این خودروها زمانی که شارژ باتری تمام شود نیازی به توقف نخواهد بود، زیرا پیشرانهٔ بنزینی به کار می‌افتد و می‌توان به حرکت ادامه داد.

در این مقاله قصد داریم به قابل‌اطمینان‌ترین پلاگین هیبریدی‌های ۲۰۲۴ بر اساس امتیازات J.D. Power بپردازیم. مزایای عملکرد یک پیشرانه پلاگین هیبریدی در ارائه یک تجربه رانندگی آرام برای کسانی که مایل به پرداخت هزینه هستند بسیار مؤثر است.

۵. مرسدس بنز S کلاس با امتیاز ۸۱/۱۰۰

خودروهای پلاگین‌هیبرید چقدر خرج روی دست صاحبان خود می‌گذارند؟/ عکس

طبق گفته CarEdge، پورشه عموماً گران‌ترین برند خودرویی برای نگهداری پس از ده سال در نظر گرفته می‌شود، اما بی‌ام‌وها فاصله چندانی با این برند ندارند و بعد از آن مرسدس بنز در جایگاه خودروی برتر می‌ایستد. بنابراین، اگر از دیدن صورتحساب تعمیر ۱۲۳۰۶ دلاری یا ۷۴۰ میلیون تومانی در مورد آنچه ما آن را خودروی پلاگین هیبریدی قابل‌اعتماد می‌نامیم شوکه شده‌اید، به یاد داشته باشید که این مبلغ فقط برای تعمیر و نگهداری اولیه است که قیمت را افزایش می‌دهد. همه‌چیز از تعویض روغن گرفته تا چرخش لاستیک در یک خودروی لوکس گران‌قیمت، بیشتر از هوندا یا فورد هزینه در بر دارد.

قابلیت اطمینان مرسدس بنز S-Class ۲۰۲۴

امتیاز کیفیت و قابلیت اطمینان ۸۱/۱۰۰

هزینه‌های نگهداری سالانه: ۱۲۴۹ دلار معادل ۷۵ میلیون تومان

هزینه‌های نگهداری ۱۰ ساله: ۱۲۳۰۶ دلار معادل ۷۴۰ میلیون تومان

۴. مرسدس بنز A کلاس با امتیاز ۸۲/۱۰۰

خودروهای پلاگین‌هیبرید چقدر خرج روی دست صاحبان خود می‌گذارند؟/ عکس

به گزارش اخبار ایران من، اگر مایلید تا ۴۵۰ دلار برای تعویض روغن بپردازید، خودروهای کلاس A مرسدس می‌توانند تا پایان جهان دوام بیاورند. A۲۵۰e می‌تواند در ۶٫۶ ثانیه به سرعت صد کیلومتر بر ساعت برسد و شاید در قلمرو سوپر اسپرت نباشد، اما برای یک سدان لوکس هیبریدی بد نیست.

قابلیت اطمینان مرسدس بنز A کلاس ۲۰۲۴

امتیاز کیفیت و قابلیت اطمینان ۸۲/۱۰۰

هزینه‌های نگهداری سالانه: ۹۰۸ دلار معادل ۵۵ میلیون تومان

هزینه‌های نگهداری ۱۰ ساله: ۱۰۴۹۲ دلار معادل ۶۳۰ میلیون تومان

۳. بی‌ام‌و X۵ با امتیاز ۸۲/۱۰۰

خودروهای پلاگین‌هیبرید چقدر خرج روی دست صاحبان خود می‌گذارند؟/ عکس

بی‌ام‌و X۵ پلاگین هیبرید مدل ۲۰۲۵ با برد ۶۲ کیلومتری در حالت شارژ کامل باتری، و با برد کلی ۷۰۷ کیلومتری با باک پر بنزین عرضه می‌شود. در مقایسه با سایر مدل‌های بی‌ام‌و، X۵ بهترین شاسی‌بلند جاده‌ای است که تا به حال تولید شده است.

قابلیت اطمینان بی‌ام‌و X۵ ۲۰۲۴

امتیاز کیفیت و قابلیت اطمینان ۸۲/۱۰۰

هزینه‌های نگهداری سالانه: ۱۱۶۶ دلار معادل ۷۰ میلیون تومان

هزینه‌های نگهداری ۱۰ ساله: ۱۸۳۸۹ دلار معادل یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان

۲. هوندا CR-V e:FCEV با امتیاز ۸۲/۱۰۰

خودروهای پلاگین‌هیبرید چقدر خرج روی دست صاحبان خود می‌گذارند؟/ عکس

تمام ویژگی‌های دوست‌داشتنی هوندا CR-V این بار در مدل پلاگین هیبریدی حضور دارند! این خودرو به اندازه CR-V استاندارد، جادار، توانا، راحت و رانندگی با آن به همان اندازه لذت‌بخش است.

FCEV نباید با CR-V هیبریدی استاندارد اشتباه گرفته شود، چرا که خودروی هیبریدی مستقل استاندارد است و باتری در آن برای شارژ مجدد به موتور احتراقی وابسته است.

قابلیت اطمینان هوندا CR-V e:FCEV ۲۰۲۵

امتیاز کیفیت و قابلیت اطمینان ۸۲/۱۰۰

هزینه‌های نگهداری سالانه: ۴۰۷ دلار معادل ۲۵ میلیون تومان

هزینه‌های نگهداری ۱۰ ساله: ۷۱۵۵ دلار معادل ۴۳۰ میلیون تومان

۱. لکسس RX با امتیاز ۸۵/۱۰۰

خودروهای پلاگین‌هیبرید چقدر خرج روی دست صاحبان خود می‌گذارند؟/ عکس

جای تعجب نیست که نام لکسس در بالای لیست قرار دارد. لکسس RX نه‌تنها بهترین SUV پلاگین هیبریدی برای سال ۲۰۲۴ است، بلکه احتمالاً قابل‌اعتمادترین PHEV در کل جهان است. این خودرو همچنین ارزان‌ترین PHEV لوکس برای نگهداری است، با هزینه‌های نگهداری سالانه فقط ۵۴۰ دلار و قبض تعمیر ده‌ساله ۷۶۳۴ دلار.

قابلیت اطمینان لکسس RX ۲۰۲۴

امتیاز کیفیت و قابلیت اطمینان ۸۵/۱۰۰

هزینه‌های نگهداری سالانه: ۵۴۰ دلار معادل ۳۲ میلیون تومان

هزینه‌های نگهداری ۱۰ ساله: ۷۶۳۴ دلار معادل ۴۶۰ میلیون تومان

۵۴۳۲۳

بخش علوم پزشکی

هدفم این است که با ارائه محتواهای علمی و امیدوارکننده، به شما کمک کنم تا از جدیدترین تحقیقات در زمینه سلامتی مطلع شوید و اقدامات مناسبی را برای بهبود و حفظ سلامتی خود بگیرید.
دکمه بازگشت به بالا