عمومی

گرانی «زولبیا و بامیه» را در سفره های افطار نایاب کرد – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

خبرگزاری آنلاین، گروه استان‌ها: یکی از اقلامی که از گذشته‌ها در ماه مبارک رمضان زینت بخش سفره‌های ایرانیان افطار بوده شیرینی «زولبیا و بامیه» است.

اما در چند سال اخیر به واسطه گرانی شکر این محصول نیز با افزایش قیمت مواجه شده و بسیاری از مردم قید خرید این شیرینی مخصوص ماه مبارک را زده‌اند. از طرفی برخی از شهروندان نیز از این موضوع گلایه دارند که قیمت حلیم و شله که در ماه رمضان مورد استقبال بسیاری از مردم است در نقاط مختلف متفاوت است.

هر کیلو زولبیا ۱۳۰ هزار تومان

بسیاری از شهروندان در گفت و گوی با آنلاین اظهار کردند که زولبیا و بامیه آنقدر طی یکی دو سال اخیر افزایش قیمت داشته است که ترجیح می‌دهند به جای آن یکی از نیازهای ضروری‌تر سفره افطار را تأمین کنند.

علی سرگلزایی، معاون نظارت، بازرسی و حمایت از مصرف کنندگان اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با بیان اینکه با بررسی آنالیز قیمتی که از سوی کمیته قیمت گذاری این اداره کل در حوزه معاونت بازرسی انجام شده است، اظهار کرد: نرخ انواع زولبیا و بامیه در مرکز استان درجه یک به ازای هر کیلوگرم ۱۳۰ هزار تومان و درجه دو ۱۲۰ هزار تومان قیمت گذاری شده است.

هر کیلو حلیم ۱۱۰ هزار تومان قیمت گذاری شده است

وی افزود: همچنین قیمت حلیم و شله به ازای هر کیلوگرم ۱۱۰ هزار تومان قیمت گذاری شده است که فروش بالاتر از این میزان تخلف محسوب می‌شود و هم استانی‌ها می‌توانند در صورت هر گونه تخلف گران فروشی به سامانه ارتباطی ۱۲۴ اطلاع رسانی کنند.

معاون نظارت بازرسی و حمایت از مصرف کنندگان اداره کل صنعت معدن و تجارت استان افزود: قیمت زولبیا، بامیه، حلیم وشله در شهرستان‌های خراسان جنوبی بر اساس آنالیز مورد تأیید کمیسیون نظارت بر سازمان‌های صنفی شهرستان مشخص می‌شود.

سرگلزایی یادآور شد: همه تلاش ما بر این است که شهروندان بتوانند اقلام مورد نیاز ماه مبارک را با قیمت مناسب خریداری کنند.

گفتنی است مسعود امراللهی، مدیر کل دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی قبل از شروع ماه مبارک رمضان از تأمین ۳۰ هزار تن شکر برای خانوار و بیش از ۱۰۰ هزار تن شکر برای صنف و صنعت در ایام عید و ماه رمضان خبر داد.

دکمه بازگشت به بالا