اقتصادی

حذف مصوبه تعهد ارزی از صادرات فرش دستباف

مدیرعامل اتحادیه تعاونی های فرش دستباف با تأکید بر لغو قانون صادرات خرده فروشان فرش دستباف ، گفت: ”

عبدالله بهرامی در گفتگو با اخبار ایران من ، تصمیم به رفع موانع بافندگان فرش در ایالت سیزدهم گرفت و اظهار داشت: مناسب: “ما برای لغو این قانون برای کمک به ساخت و صادرات فرش دستباف اقدام خواهیم کرد.

وی ادامه داد: علی رغم محدودیت های خارجی ، فرش دستباف بیش از مجازات داخلی متضرر شده است ؛ بنابراین انتظار داریم دولت جدید تعهد خارجی بانک قدیم در مورد فرش دستباف را لغو کند ، متأسفانه با این قانون 90 درصد فروش جام های دست ساز در ایران دو سال کاهش یافته است

وی افزود: طبق قانونی که در سال 1397 توسط بانک مرکزی تصویب شد ، فروشندگان فرش مجبور شدند ظرف چهار ماه که قانون صادرات را آغاز کرد ، از فروش فرش به حساب های نیمایی پول واریز کنند “نگران باشید و هیچ صادر کننده ای جرات ندارد فرش دستباف صادر کنید.

بهرامی تأیید کرد: دولت به جای مشاهده فرشهای دستباف به عنوان کالای ارزشمند در کشور و کمک به صادرات آنها ، فرمانی را صادر کرد که موجب شد فروشندگان در سال 1399 تمایلی به حمل فرش نداشته باشند.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی های فرش دستباف افزود: طبق قانون فوق الذکر ، هر فروشنده باید ظرف چهار ماه مبلغی را به حساب بانک مرکزی واریز کند و ریال دریافت کند ، اگرچه این امکان وجود ندارد ، زیرا فرشهای ارسالی از ایران عمدتا در فرم It بی خطر است و اینطور نیست که مشتری آماده باشد که از طرف دیگر پول نقد بگیرد و همزمان فرش ما را بخرد ، اما باید از کشوری به کشور دیگر منتقل شود و پس از حدود یک سال پول باید به مرور پرداخت شود

وی با بیان اینکه کاهش صادرات فرش دستباف نیز به تولید خانوار کمک کرده است ، افزود: هزینه حمل و نقل فرش به طرز چشمگیری کاهش یافته و این امر بر بخش تولید تأثیرگذار است. متأسفانه ، فروش فرش نه تنها بر جو تأثیر گذاشت ، بلکه از هزینه های بالای آب و برق نیز رنج برد. در نتیجه ، افزایش هزینه های تولید ، کمبود مصرف کننده و تولید بی سود ، بافندگان فرش این بخش را پشت سر گذاشتند. ماندن.

سرانجام مدیر عامل اتحادیه تعاونی های فرش دستباف با استناد به 85 درصد فرش دستباف ایران صادر شده گفت: محدودیت در حمل فرش منجر به بسته شدن فرش و کاهش تعداد خریداران شده است ؛ بنابراین ، درخواست ما از دولت رویکرد جدید مهار خشونت خانگی است که بافندگان فرش را نابود کرده ، کمک به تولیدات داخلی و تولید فرش می کند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا