علمی

استان‌های خلوت‌تر برای سفر اعلام شد

مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی با اعلام اینکه مقاصد سفرهای نوروزی در هشت استان کشور به 80 درصد رسید، فهرستی از مناطق ناامن و پنهان برای سفرهای ایمن و شلوغ در ایام کرونا را اعلام کرد. .

به گزارش اخبار ایران من، سید مصطفی فاطمی در نشست خبری ستاد هماهنگی خدمات سفر که چهارشنبه 25 اسفندماه در وزارت فرهنگ، گردشگری و صنایع دستی برگزار شد، بر ضرورت سفر به نوروز امسال تاکید کرد. وی با افزایش 30 درصدی نسبت به نوروز سال 98 گفت: تحقیقات در 8 مقوله نشان می دهد. جمعیت مسکونی استان های بوشهر، خوزستان، خراسان رضوی، فارس، گیلان، مازندران، هرمزگان و یزد به 80 درصد رسیده است.. در آن مناطق، برخی از شهرها به تبلیغ در هنگام مسافرت و آشفتگی در بین خود معروف بوده اند تا بتوانند سفر را مدیریت کنند و از هرج و مرج جلوگیری کنند.

وی افزود: در برخی شهرها اسکان محدود است و در شرایط کرونا به مردم توصیه می شود اسکان جایگزین را انتخاب کنند. البرز، تهران، خراسان جنوبی و شمالی، سمنان و کرمان در حال حاضر از جمله مناطقی هستند که اقامتگاه در آنها ناامن و محدودیت سفر است.

دبیر ستاد خدمات سفر به تعداد کشتی‌های کروز نوروزی اشاره کرد و گفت: 225 لکوموتیو با 224 هزار صندلی، 124 اسکله و 2840 کشتی، 26 هزار صندلی و 24 هزار فروند مینی‌بوس و تعدادی از برنامه‌ریزی‌شده اکنون.

وی افزود: اکثر بنیادهای نوروزی ناجا هستند و هلال احمر نیز خدماتی از جمله 799 پایگاه با 1250 تیم پشتیبانی و 22 پایگاه هوایی در نوروز و حدود 1200 تیم بهداشتی ارائه می دهد.

فاطمی افزود: علاوه بر سامانه 09629، جاذبه های گردشگری و خودروهای مرکز گردشگری و اتومبیلرانی نیز با استفاده از آن قابل دسترسی است. حدود 890 پارکینگ مرکز گردشگری و اتومبیل رانی راه اندازی شده است و علاوه بر آن، پارکینگ خیابانی نیز در سال جاری افتتاح شده است.

وی افزود: این مرکز برای تامین این نوع تردد، سد معبر را در دستور کار دارد. چون خیلی چیزها در این راه از بین رفته است.

مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی همچنین از برپایی 1000 سفره هفت سین و بازارچه دستی در جاذبه های گردشگری و 30 کیلومتری ورودی شهرهای پرجمعیت برای تخریب ترافیک و حوادث رانندگی خبر داد.

فاطمی تاکید کرد: اسکان نه تنها به عنوان یک تور امن و سالم در تعطیلات نوروزی مورد استفاده قرار می گیرد، بلکه باید در مواقع ضروری از سالن ورزشی، خوابگاه دانشجویی و کلاس درس استفاده شود.

وی درباره خروج بخشی از صنعت گردشگری در دوران کرونا گفت: تمام تجهیزات را برای یافتن مسافران جمع آوری کرده ایم، برخی از اقلامی را که برداشته شده است پس داده ایم. علاوه بر این، نسبت انرژی کاهش یافته در طول کرونا روشن شد و ما توانستیم جمعیت را به 98 نفر برسانیم.

دبیر ستاد هماهنگی خدمات سفر با بیان اینکه فرهنگ سفر برای مردم ما لحظه آخری است، درخواست کرد: حتما برای سفرهای نوروزی از قبل برنامه ریزی کنید و مردم به اطلاعیه ها گوش دهند تا در نوروز کمتر آسیب ببینند. .

در جریان این دیدار، دولت های مخفی دیگری نیز اعلام شدند

تمامی جاذبه های گردشگری باید کد «ایران من» را ایجاد کنند.

یحیی نقی زاده محجوب، مدیرکل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری نیز با ارائه گزارشی از مدیریت نوروزی مدیریتی، اجرای سیاست و واکسیناسیون کارکنان و درختان در اقامتگاه ها و گردشگران را ارائه کرد و افزود: برای اولین بار متخصصان .گروه ها برای نظارت بر ایام نوروز از ارسال شده چهارشنبه 25 اسفندماه جهت نظارت و ارزیابی مستقیم شکایات دریافتی از سامانه.

وی با تاکید بر اینکه پذیرایی از مسافران نوروزی در این اقامتگاه باید دارای گواهی واکسیناسیون باشد، گفت: به منظور رعایت الزامات ستاد کرونا، برای اطمینان از ایمنی جاذبه‌ها و امکانات گردشگری، تصمیم به لینک‌سازی گرفت. همچنین مسافران می توانند قبل از حرکت از طریق سامانه جانا از امنیت اقامتگاه مطلع شوند.

نقی زاده در پاسخ به سوال اخبار ایران من مبنی بر نحوه مدیریت قیمت توریست و اقامتگاه با توجه به تاکید رئیس جمهور بر قیمت گذاری و کنترل قیمت ها در نوروز، گفت: فعالیت های مسافرتی به ویژه در استراحتگاه عصر نوروزی انجام نمی شود. قیمت ها را اضافه یا تغییر دهید، زیرا در این اتفاق در اکتبر امسال رخ داد. در عین حال برای اینکه هزینه سفر افزایش نیابد، قیمت مسکن کمتر از تورم بود. برای موفقیت این امر، سندی مبنی بر عدم تغییر قیمت خدمات عمومی توسط سایت صادر شد و نظارت مستقیم و میدانی از طریق بخشداری و ستاد مرکزی صورت می گیرد. نظارت بر قیمت مشکلی ندارد، مگر اینکه به ما اطلاع داده شود.

25 صفحه قدیمی و 785 موزه برای نوروز آماده است

همچنین فرهاد عزیزی، مدیرکل پایگاه ملی و جهانی نیز با اشاره به کاهش بازدیدکنندگان از موزه‌ها و موزه‌ها در دوران کرونا، خاطرنشان کرد: در سال 1377 حدود 7 میلیون نفر و در سال 1999 حدود 420 هزار بازدیدکننده به این مکان رفتند.

وی در خصوص آماده سازی موزه، موزه و موزه نوروزی از بهمن ماه امسال، گفت: 253 موزه ملی و بین المللی و 785 موزه آماده سفر به نوروز هستند. 60 عنصر از جمله پایگاه ها و موزه های ملی و بین المللی برای میزبانی تئاترهای نوروزی کشور انتخاب شده و 2000 برنامه و سایت نوروزی ساخته شده است.

حسن میثمی – مدیرکل روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت میراث، فرهنگ، گردشگری و صنعت، همزمان با آغاز تور نوروزی از چند روز پیش، از راه اندازی قابلیت دید و دید گردشگران در روزهای آینده خبر داد. بازدید شده توسط مردم Take.

تفاهم نامه همکاری بین ایران و شرکت ارتباطات سیار ایران

در پایان این نشست بین معاونت گردشگری و ارتباطات سیار ایران با هدف تسهیل کار برای مسافران و گردشگران امضا شد. به گفته معاون گردشگری این تفاهم نامه که 50 سال از اجرای آن می گذرد، باید خدمات ضروری و گردشگری را ارائه کند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا