علمی

جولان کرونا در بیمارستان‌ها تا ۲ماه آینده/ در اعمال محدودیت‌ها تاخیر نشود

دکتر مسیح دانشوری ، متخصص بیماری های عفونی در بیمارستان ، گفت: واکسیناسیون منظم و استفاده از داروهای ضد ویروسی برای معاینه ضروری است.

به گزارش اخبار ایران من ، دکتر پیام طبرسی با بیان اینکه قرمزی تهران پدیده غیرمنتظره ای نیست ، گفت: متأسفانه در پایان سال ، مهمانی ها و هوا و همچنین مراسم مختلف شیوع بیماری برگزار شد.

طبرسی با بیان اینکه خطرات توقف سفر نوروز و جلوگیری از شیوع بیماری چیست ، یادآور شد: اگر در دو هفته تعطیلات نوروز محدودیت هایی وجود داشت ، اوضاع بسیار بهتر از حال حاضر می شد.

این متخصص بیماری های عفونی با بیان اینکه سرخ منطقه تهران ، مجبور به بسته شدن می شود ، افزود: بستن شهر بر اقتصاد مردم و مردم تأثیر می گذارد ، اما به هر حال سلامتی بیش از هر مشکلی مهم است.

وی گفت: متأسفانه ما از اول آوریل روز به روز بیماران بیشتری را در بیمارستان می بینیم. “اگر قوانین را در اینجا تنظیم کنیم ، اتفاق خاصی برای امواج رخ نمی دهد و این موج دو ماه طول خواهد کشید ، زیرا تجربه نشان داده است که وقتی موج شروع می شود ، دو ماه طول می کشد ، مگر اینکه کارهای خاصی انجام دهیم که طول موج کمی است کاهش می یابد ، اما خود موج قابل تغییر نیست.

بلندی های جولان تا دو ماه آینده در بیمارستان ها

وی پیش بینی کرد که طی دو ماه آینده ، ICU ها و بیمارستان ها بیش از حد شلوغ شوند و متأسفانه مرگ و میرها افزایش یابد. او پیشگویی کرد که مرگ افزایش خواهد یافت.

طبرسی تجربه مراجعه بیماران به بیمارستان ها در حال حاضر را تشریح کرد: “با توجه به اینکه سویه های جهش یافته ویروس در حال گسترش هستند ، شیوع آن بسیار زیاد است.”

یکی از اعضای دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به مردم توصیه کرد پنجره ها را باز بگذارند و از ملاقات کولرهای گازی در مکان هایی مانند محل کار اطمینان حاصل کنند.

وی نسبت به رفتن به خانه هایی مانند مراکز خرید و مکان های شلوغ هشدار داد و از مسئولان خواست تا تصمیم قانون را به تأخیر نیندازند.

طبرسی افزود: هر زمان که انتخابات خود را به تأخیر بیندازیم ، جان هزاران نفر در معرض خطر قرار می گیرد.

این متخصص درباره واکسن در کشور توضیح می دهد: تحقیقات در مورد واکسن ایرانی در حال انجام است و پیشنهادات شرکت برکت می تواند در ژوئن و ژوئیه علنی شود ، اما تهیه واکسن دیگر احتمالاً تا پایان ماه سپتامبر خواهد بود.

طبرسی از کارمندان وزارت بهداشت خواست تا روند ایمن سازی را پشتیبانی و تسریع کنند.

وی با اشاره به گزارشی که در خارج از کشور منتشر شد ، گفت: “این سایت پیش بینی می کند که اگر واکسن فعلی در ایران مطابق با روند فعلی ادامه یابد ، 10 سال طول می کشد تا اقدام کند.”

یکی از اعضای دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افزود: ایده خوبی در کشور است که به محض ورود واکسن به کشور ، طبق توصیه وزارت بهداشت ، واکسن ظرف یک هفته معرفی شود.

طبرسی گفت: واکسیناسیون و واکسیناسیون دو نکته مهم است که در حال حاضر هر دو ضعیف هستند.

نیاز به واکسیناسیون برای همه متخصصان پزشکی

وی گفت: “برای واکسیناسیون متخصصان پزشکی نباید هیچ تفاوتی بین کارکنان عروق ویروس کرونا و غیر ویروس کرونا وجود داشته باشد.” “پزشکان تیم که به بیماران در بیمارستان مراجعه می کنند کار بسیار مهمی انجام می دهند و اگر آنها قادر به انجام این کار نیستند ، این بیماران سریع به بیمارستان می روند.

طبرسی افزود: در نتیجه همه متخصصین پزشکی باید واکسینه شوند تا بتوانیم در این دو ماه با انرژی بیشتری به وظایف خود عمل کنیم تا بتوانیم در امواج جدید شرکت کنیم.

ما امیدواریم که نوسانات ویروس در ماه رمضان کاهش یابد

وی با بیان اینکه “با فرارسیدن ماه مبارک رمضان ، جمعیت کاهش می یابد” ، وی افزود که “امیدواریم تا آن زمان ویروس فروکش کند.”

یکی از اعضای دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نیز خواستار تعلیق امتحان نهایی وکالت به دلیل ضعف تاج در تهران شد.

همچنین خطر بیماری های قلبی را ببینید

طبرسی هشدار داد: “بیشتر همکاران ما در بیمارستان برای PCR دو یا سه بار آزمایش شده اند ، حتی در افراد عادی ، حتی یک فرد با رگ خونی نیز می تواند به یک ویروس مبتلا شود.” کسی که در گذشته به این بیماری آلوده نشده است غیرمعمول است ، اما این افراد همچنین باید از سیاست های بهداشتی پیروی کنند و خود را در معرض ابتلا به ویروس قرار ندهند.

طبرسی احتمال تغییر ویروس در کشور را منتفی ندانست و افزود: علاوه بر این ، ممکن است شخصی که شش ماه پیش به کرونا آلوده شده است نیز آلوده باشد.

وی درباره مضرات واکسن های اسپوتنیک و برکت اظهار داشت: در مرحله اول واکسن برکت ، تاکنون هیچ عارضه خاصی گزارش نشده است.

افراد واکسیناسیون منظم انجام می دهند

وی گفت: “بدیهی است که عوارضی مانند تب ، لرز و تب در کل واکسن شایع است و وی به مردم توصیه کرد در صورت معرفی واکسن استاندارد ، آن را بپذیرند.”

وی گفت: “متأسفانه ، افرادی كه می میرند اغلب كمتر اقلیت افرادی هستند كه بیماری قلبی درجه دو دارند.” متأسفانه مردم دوباره بیمار می شوند اما از آنجا که آلوده شده اند ». در این صورت دیگران باید بیماری را جدی بگیرند.

طبرسی پتانسیل انتقال بیماری از طریق فضا را تشریح کرد: اکنون مشخص شده است که روش اصلی جلوگیری از شیوع بیماری استفاده از ماسک ، شستن دستها و نظارت بر فاصله افراد است.

تا یک سال صبر کنید تا سیستم گردش خون بهبود یابد

وی گفت: افرادی که بعد از انتقال خون هنوز مشکل طولانی مدت دارند باید تا یک سال صبر کنند اما معمولاً بعد از یکی دو ماه ناپدید می شوند.

طبرسی با اشاره به ریزش مو به عنوان یکی از دلایل اصلی بیماری کرون ، گفت: معمولاً اگر بیمار مرحله التهابی بیماری را پشت سر بگذارد ، در عرض یک یا دو ماه ، شرایط از بین می رود.

این کارشناس با تأکید بر لزوم پایبندی مردم به سیاست های بهداشتی ، بر لزوم تنظیم قوانین توسط ناظران تأکید کرد.

طبرسی افزود: در این بین کرونا در آستانه یک فاجعه جهانی است و مجله نشان داده است که ویروس ویروسی نیست که بتواند و اقداماتی انجام می دهد.

واکسیناسیون و استفاده از وسایل پیشگیری از بارداری ؛ کلید آوردن تاج به زانوها

وی افزود: کشورهایی که برای مبارزه با تغییرات اقلیمی با هم همکاری می کنند می توانند با این بیماری مقابله کنند ، یکی از نمونه های انگلستان که همزمان واکسیناسیون و پیشگیری را انجام می دهد و این تعداد کشته ها از 1500 تا صفر است.

طبرسی گفت: اینجا جایی است که ما واکسن یا واکسن معرفی نمی کنیم ، بنابراین نباید انتظار داشته باشیم که بیماری خود محدود شود.

امکان انتقال مسابقات آفریقایی و برزیلی با سفرهای خارجی

وی با اشاره به اپیدمی بیماری و مرگ ترکیه گفت: در حال حاضر زبان انگلیسی در کشور ما رواج دارد و اگر خدای ناکرده ملت های آفریقا و برزیل موفق به پیمایش در کشور ما شوند واکسن فعلی آنها متفاوت خواهد بود. “

به گفته دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ، طبرسی با بیان اینکه در حال حاضر روزانه بین 3500 تا 4000 نفر در برزیل جان خود را از دست می دهند ، افزود: این نشان می دهد علاوه بر نیاز به ایجاد مرزها در این کشور ، باید محدودیت هایی نیز اعمال شود هنگام ورود به کشور.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا