اخبار استانی

افتتاح یک‌صد و پنجاه و دومین کتابخانه نهادی خراسان رضوی/بهره‌برداری از ۸ کتابخانه تا پایان سال

اخبار ایران من/خراسان رضوی سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان خراسان رضوی گفت: یک‌صد و پنجاه و دومین کتابخانه نهادی خراسان رضوی در شهر فرگ قلعه کاشمر به بهره‌برداری رسید.

 حسین نوربخش شامگاه ۳۰ فروردین در حاشیه مراسم افتتاح اولیه کتابخانه بخش فرح دشت در شهر فرگ قلعه شهرستان کاشمر در گفت و گو با اخبار ایران من گفت: کتابخانه‌های بسیاری در استان داریم که به دست خود مردم احداث و توسط خودشان مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

وی عنوان کرد: هر جایی که کار را به دست خود مردم سپردیم و از آنها کمک گرفتیم به خوبی کارها جلو رفت و به سرانجام رسید، قطعاً این اقدام در راستای تحقق شعار سال که از سوی رهبر معظم انقلاب «جهش تولید و با مشارکت مردم» نام‌گذاری شده، است.

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان خراسان رضوی با بیان اینکه کتابخانه‌ها پایگاه‌های اجتماعی هستند، تصریح کرد: قطعاً کتابخانه عمومی شهید غفوری منشاء خیر و برکت برای منطقه خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه طی چند روز آینده کتابخانه دیگری در منطقه شفیع‌آباد با همت خیرین افتتاح و ساختمان کتابخانه دیگری هم در کندر به زودی جابجا و به ساختمان جدید انتقال خواهد یافت، گفت: منطقه ترشیز و کاشمر بهتر از همیشه صاحب این گونه کتابخانه‌ها خواهند شد.

نوربخش با اعلام اینکه بیشترین جمعیت کتاب‌خوان و توجه به کتاب‌خوانی را در این منطقه داریم، افزود: امیدوارم از این مکان دانش آموزان، دانشجویان و آینده‌سازانی پرورش پیدا کنند که برای ایران آینده‌ساز باشند.

وی در ادامه افزود: خوشبختانه نگاه مردم به چنین پروژه‌هایی کاملاً فرهنگی است، با توجه به شعاری که امسال از سوی مقام معظم رهبری به عنوان چراغ راه مشخص شده در این شهر هم با جزئی از خود مردم یعنی خیرین کتابخانه افتتاح شد.

ایجاد کتابخانه، یکی از برنامه‌ها و نمادهای تحقق عدالت فرهنگی

نوربخش خاطرنشان کرد: بسیار خرسندم که امسال اولین کار فرهنگی ما افتتاح یک کتابخانه با کمک یکی از خیرین بود، از این نوع کتابخانه‌ها در خراسان رضوی کم نداریم و خیرین در ساخت کتابخانه‌ها به خوبی پای کار هستند.

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان خراسان رضوی تصریح کرد: بحمدالله منطقه کاشمر مردم بسیار کتاب‌خوانی دارد که نگاه ویژه‌ای به کتابخانه‌های عمومی و فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی دارند.

وی در ادامه با بیان اینکه امسال حدود ۸ کتابخانه دیگر با همت مردم و خیرین به بهره‌برداری خواهد رسید، گفت: کتابخانه‌ها به تناسب در حال آماده‌سازی هستند، بخشی از این کتابخانه‌ها به کمک خیرین و تعدادی از محل بودجه تملک دارایی‌های استان به بهره‌برداری خواهند رسید.

افتتاح یک‌صد و پنجاه و دومین کتابخانه نهادی خراسان رضوی/بهره‌برداری از ۸ کتابخانه تا پایان سال

نوربخش خاطرنشان کرد: خوشبختانه طی چند سال اخیر نگاه ویژه‌ای به حوزه کتابخانه عمومی، نیروی انسانی و رفاهیات شده است و این موضوع به جد دارد پیگیری می‌شود.

وی با بیان اینکه امروز شاهد افتتاح و بهره‌برداری از کتابخانه عمومی شهید غفوری به عنوان یک‌صد و پنجاه و دومین کتابخانه نهادی در سطح خراسان رضوی هستیم، گفت: یکی از برنامه‌ها و نمادهای تحقق عدالت فرهنگی در سطح جامعه ایجاد کتابخانه در مناطق و تکیه بر اصل دسترس پذیری است.

کتابخانه دیگر مکانی صرف مطالعه و امانت دادن کتاب نیست

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی افزود: هرچه بیشتر کتابخانه و کتاب را در دسترس مردم قرار دهیم بیشتر به کتاب‌خوانی روی خواهند آورد، در نگاه جدیدی که ایجاد شده کتابخانه یک پایگاه اجتماعی است و دیگر مکانی صرف مطالعه و امانت دادن کتاب نیست.

 وی ادامه داد: برای کسب و کارها، آموزش‌ها، بالا بردن مهارت‌های تمامی افراد منطقه در کتابخانه‌ها برنامه داریم، قطعاً کتابخانه‌ها منشائی برای آینده سازی همان منطقه خواهند شد.

نوربخش در خصوص پروژه‌های نیمه کاره گفت: بخشی از کتابخانه‌هایی که امسال افتتاح خواهند شد از همان پروژه‌های نیمه تمام هستند که به سرانجام می‌رسند.

وی تصریح کرد: کتابخانه شفیع‌آباد هم پروژه نیمه تمامی بود که با پای کار آمدن خیرین تکمیل شد و به زودی به بهره‌برداری خواهد رسید.

۲۶ پروژه نیمه کار در خراسان رضوی

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی افزود از وجود ۲۶ پروژه نیمه کار در خراسان رضوی خبر داد و افزود: تلاش می‌شود امسال با کمک خیرین پروژه‌های نیمه کاره تکمیل و به بهره‌برداری برسند.

وی ادامه داد: بیشتر کتابخانه‌های عمومی که در سطح استان داریم همان کتابخانه‌هایی بودند که از بدو تأسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به ما رسیدند و ما منتفع و بهره‌بردار هستیم، در نگاه و گام جدید به دنبال ایجاد کتابخانه‌های جدید و بازسازی آنها هستیم.

افتتاح یک‌صد و پنجاه و دومین کتابخانه نهادی خراسان رضوی/بهره‌برداری از ۸ کتابخانه تا پایان سال

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی با بیان اینکه بهسازی، بازسازی و شاداب سازی جزء برنامه‌های امسال نهاد کتابخانه‌های عمومی استان خراسان رضوی خواهد بود، گفت: اکنون در سطح استان ۱۵۲ کتابخانه نهادی، ۷۸ کتابخانه مشارکتی داریم و ۴ کتابخانه مستقل داریم.

کتابخانه‌ها یک مرکز فرهنگی است

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی کاشمر در ادامه به اخبار ایران من گفت: با حضور سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی سیزدهمین کتابخانه عمومی کاشمر در شهر فرگ‌قلعه به بهره‌برداری رسید.

محمدرضا بدیع زادگان از کتابخانه‌ها به عنوان یک مرکز فرهنگی نام برد و اظهار کرد: کتابخانه عمومی شهید غفوری اولین کتابخانه بخش فرح دشت است که با همت یکی از خیرین به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه کاشمر در حوزه خیرین کتاب و کتابخانه سازی در سطح استان و کشور زبانزد است، افزود: کمتر شهرستانی داریم که این تعداد کتابخانه توسط خیرین آماده بهره‌برداری داشته باشد.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی کاشمر حضور خیرین کتابخانه ساز را نعمتی برای شهرستان کاشمر دانست و بیان کرد: در حال حاضر ۷ پروژه توسط خیرین در منطقه ترشیز و روستاهای مختلف در دست اقدام است و به زودی به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی عنوان کرد: این کتابخانه با هدف تحقق عدالت فرهنگی و افزایش سرانه فضای کتابخانه‌ای در بخش فرح دشت شهرستان کاشمر به بهره‌برداری رسید.

بدیع زادگان گفت: قطعاً اگر والدین هفته‌ای نیم ساعت فرزندان خود را برای مطالعه به کتابخانه بیاورند در آینده فرزند تأثیر بسیاری خواهد داشت.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا