اقتصادی

رد پای ایران در افزایش ماهانه تولید اوپک

یک نظرسنجی ماهانه رویترز نشان داد که تولید نفت اوپک در ماه مارس به دلیل عملکرد عالی آن در ایران رشد کرده است ، که خطر برخی از اعضا را کاهش می دهد.

به گزارش اخبار ایران من ، نتایج نظرسنجی رویترز نشان داد که تولید نفت اوپک که از 13 کشور تشکیل شده است در مارس به 25.07 میلیون بشکه رسید که 180 هزار بشکه در روز نسبت به فوریه افزایش داشت. بهای نفت این گروه از ماه ژوئن 2020 ، به جز ماه فوریه ، هر ماه در حال افزایش است.

رشد نفت ایران در حالی صورت می گیرد که اوپک و متحدانش ، معروف به گروه اوپک پلاس ، به دلیل نگرانی در مورد عواقب شیوع بیماری کرونا در صورت تقاضا ، کاهش نگرانی های خود را به تأخیر انداختند. وزرای نفت اوپک پلاس روز پنجشنبه برای توافق در مورد پیشنهاد ماه آینده دیدار می کنند و نمایندگان این گروه امیدوارند که این ممنوعیت همچنان پابرجا بماند.

هر بشکه نفت برنت در اوایل ماه مارس به 71 دلار افزایش یافت که بالاترین سطح از زمان شیوع بیماری است ، اما از آن زمان تاکنون به حدود 63 دلار کاهش یافته است. محققان می گویند کاهش تقاضا و افزایش صادرات نفت به ایران باعث کاهش قیمت ها می شود.

در اجلاس ماه مارس ، اوپک پلاس تصمیم گرفت مرزهای خود را به استثنای روسیه و قزاقستان گسترش دهد و با افزایش جزئی تولید موافقت کرد. عربستان همچنین یک ماه دیگر کاهش غیر قانونی یک میلیون بشکه در روز را افزایش داده است. ایران به همراه لیبی و ونزوئلا از شرکت در توافقنامه اوپک معاف نیستند.

کاهش فعالیت های دو جانبه در عربستان به این معنی است که با وجود رشد سریع ایران ، اوپک نفت را تحت استانداردهای تولید آزاد کرده است. توافقنامه تولید سطح بعدی در مارس 124 درصد است ، در حالی که در فوریه 121 درصد است.

به گفته منابع مختلف ، ایران با وجود تحریم های آمریکا موفق شده صادرات خود را از سه ماهه چهارم سال 2020 افزایش دهد. در مورد صادرات از ایران آمار خاصی وجود ندارد و ایران گفته است که این اسناد برای مخفی کردن محموله های آنها اصلاح شده است. تانک ها فرستنده های آنها را مسدود می کنند و ردیابی ماهواره را با مشکل مواجه می کند.

طبق مطالعه رویترز ، نفت ایران در ماه مارس به 2.3 میلیون بشکه رسیده است که 210 هزار بشکه در روز از ماه فوریه است که بیشترین افزایش در میان اعضای اوپک است. دومین رشد بزرگ در تولید اوپک در عراق بود که 40 هزار بشکه در روز تولید می کند. تولید در لیبی و ونزوئلا نیز اندکی رشد کرد.

عربستان سعودی قول داده است تولید یک میلیون بشکه را در فوریه و مارس کاهش دهد. طبق نظرسنجی رویترز ، ریاض در ماه مارس به این مهم دست یافت

تولید در امارات ، کویت و نیجریه بسیار زیاد بود.

نظرسنجی رویترز با هدف نظارت بر در دسترس بودن روغن در بازار و بر اساس صادرات از منابع خارجی ، ارقام Refinance Icon ، اطلاعات از شرکت های حمل و نقل مانند Petroleum و Kepler و همچنین اطلاعات ارائه شده توسط شرکت ها ، اوپک و شرکت های سودمند است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا