اقتصادی

سازمان بازرسی به بانک مرکزی درباره خدمات ارزی به زائران نامه نوشت

سازمان بازرسی کل کشور در نامه‌ای به بانک مرکزی پیرامون نحوه ارائه خدمات ارزی به زائران اربعین، خواستار رفع فوری اختلال در سامانه‌های مرتبط شد.

به گزارش اخبار ایران من، ستار شیرعالی بازرس کل امور بانک‌ها و بیمه سازمان بازرسی، در نامه‌ای به معاون ارزی بانک مرکزی پیرامون نحوه ارائه خدمات ارزی به زائران اربعین، خواستار رفع فوری اختلال در سامانه‌های مرتبط شد.

وی در راستای اجرای بند (ج) ماده (11) قانون تشکیل سازمان بازرسی کل کشور و ماده (42) آیین‌نامه اجرایی این قانون، بر این نکته تاکید کرد که با توجه به موارد تحت بررسی در این سازمان با موضوع «عملکرد دستگاه‌های اجرایی در ارائه خدمات به زائرین اربعین حسینی»، ملاحظه شد در برخی از مقاطع به دلیل قطع شدن ارتباط مابین بانک‌ها و سامانه‌های ارزی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران (از جمله سنا) روند ارائه خدمات ارزی به زائرین دچار اختلال می‌شود.

وی با اشاره به بررسی‌های میدانی صورت گرفته پیرامون نحوه ارائه ارز به زائرین، تصریح کرد: بعضا در برخی از بانک‌ها به دلیل آن‌چه محدودیت ارائه ارز (طی یک روز) اعلام شده، روند دریافت ارز توسط زائرین زمانبر است.

بازرس کل امور بانک‌ها و بیمه سازمان بازرسی کل کشور با خاطرنشان کردن افزایش متقاضیان استفاده از خدمات ارزی اربعین در روزهای آتی و احتمال تشدید اختلال در امور سامانه‌های مرتبط، از معاون ارزی بانک مرکزی خواست تا هرچه سریع‌تر، اقدامات لازم برای رفع این معضل را مورد توجه قرار داده و گزارش آن را به سازمان بازرسی ارسال کند.

روز گذشته نیز ذبیح الله خدائیان رئیس سازمان بازرسی کل کشور به بازرسان کل استان‌های مرزی از جمله آذربایجان غربی، ایلام، خوزستان و… ماموریت داد که ضمن بازدیدهای میدانی از مرزهای باشماق، تمرچین، ریمدان، چذابه، شلمچه و مهران بر نحوه خدمت رسانی به زوار از سوی دستگاه های اجرایی نظارت داشته باشند. نیز روز گذشته به بازرسان کل استان‌های مرزی کشور ماموریت داد به صورت ویژه بر نحوه خدمت رسانی دستگاه‌های اجرایی به زوار اربعین حسینی در مرزها نظارت داشته باشند.

در همین زمینه علی صالحی دادستان تهران نیز در خصوص نظارت بر برگزاری راهپیمایی اربعین گفته بود: با توجه به نزدیک شدن به ایام اربعین سرور و سالار شهیدان و نظر به لزوم صیانت دستگاه قضایی از حقوق عامه و به‌ویژه زائرانی که در این ایام و به‌منظور شرکت در مراسم اربعین حسینی (ع) قصد سفر به عتبات عالیات را دارند، دادستانی تهران اقدام به تعیین تیم‌های بازرسی ویژه و تشدید نظارت‌های خود بر شرکت‌های هواپیمایی ارائه دهنده خدمات پروازی در این مسیرها، پیش از شروع هرگونه فرایند بلیت فروشی کرده است. 

انتهای پیام

کارگروه تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه و تحصیلات بالا هستم. به شما تحلیل‌هایی را ارائه می‌دهم که با استفاده از زبانی ساده و قابل فهم، به شما کمک کند تا اطلاعات اقتصادی را بهتر درک کنید و در تصمیمات خود بهتر عمل کنید.
دکمه بازگشت به بالا