اقتصادی

سرمایه‌گذاری ۳ هزار میلیارد تومانی برای توسعه شبکه برقی مازندران

اخبار ایران من/مازندران سرپرست معاونت عمرانی استانداری مازندران، گفت: در راستای پایداری شبکه برق، یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون یورو در مازندران تا سال ۱۴۰۹ سرمایه‌گذاری می‌شود. ‎

به گزارش اخبار ایران من، به نقل از روابط عمومی استانداری مازندران، احمد توکلی در کارگروه رشد اقتصادی مازندران با بیان اینکه سرمایه‌گذاری در حوزه برق مازندران هم زمان با دولت سیزدهم شتاب گرفته است، اظهار کرد: ۳ هزار میلیارد تومان امسال برای توسعه شبکه برقی و نیروگاهی مازندران از اعتبار دولتی و بخش خصوصی سرمایه گذاری شد.

وی از سرمایه گذاری یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون یورویی در حوزه برق مازندران تا ۱۴۰۹ خبر داد و افرود: این میزان سرمایه‌گذاری با جذب سرمایه خارجی و داخلی و تولید برق از واحدهای پراکنده، بخش خصوصی انجام خواهد شد.

سرپرست معاونت عمرانی استانداری مازندران با اشاره به اینکه ۵۰ مگاوات برق به ظرفیت شرکت برق منطقه‌ای مازندران و گلستان قبل از پیک گرمای ۱۴۰۳ اضافه می شود، یادآورشد: تا پایان سال آینده نیز ۱۰۰ مگاوات برق از محل تولید پراکنده نیز وارد مدار می شود.

توکلی، میل سرمایه گذاران بخش خصوصی را بر روی تولید برق تجدیدپذیر بیشتر دانست و تصریح کرد: اما در مقابل میل صنایع و واحدهای تولیدی بر روی تولید برق توسط واحدهای پراکنده است.

وی با بیان اینکه صنایع بزرگ، شهرکهای صنعتی و واحدهای مسکونی و هتل‌ها می توانند برق را توسط پنل های خورشیدی در محل خود تولید و تامین کنند، خاطرنشان کرد: دولت متولی توسعه شبکه برق رسانی و مدیریت بهره‌برداری از شبکه و ساخت نیروگاه های بزرگ است که در دولت آیت‌الله رئیسی توجه خوبی به این بخش شده است.

سرپرست معاونت عمرانی استانداری مازندران از ضرورت تجهیز بخشی از خانه های مسکونی مازندران خصوصا مناطق کوهپایه ای به پنل خورشیدی برای تولید انرژی پاک خبر داد و گفت: استفاده از ظرفیت شهرداری ها و دهیاری ها برای ساخت نیروگاه‌های کوچک مقیاس برای تولید برق و ایجاد درآمد پایدار نیز برنامه پیشنهادی است که با تحقق آن، از محل فروش برق، سرمایه‌گذاری آنها برگشت نموده و انرژی برق مصرفی شهرها و روستاها تامین خواهد شد.

انتهای پیام

کارگروه تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه و تحصیلات بالا هستم. به شما تحلیل‌هایی را ارائه می‌دهم که با استفاده از زبانی ساده و قابل فهم، به شما کمک کند تا اطلاعات اقتصادی را بهتر درک کنید و در تصمیمات خود بهتر عمل کنید.
دکمه بازگشت به بالا