اقتصادی

ترامپ از فهرست ۵۰۰ میلیاردر برتر خارج شد

دونالد ترامپ از شاخص میلیاردرهای بلومبرگ به دلیل عملکرد نامطلوب بازار سهام ترامپ مدیا، شرکت مادر پلتفرم آنلاین نامزد جمهوریخواه ریاست جمهوری آمریکا، تروس سوشال کنار گذاشته شد.

به گزارش اخبار ایران من، قیمت سهام ترامپ مدیا که طی هفته گذشته به‌طور پیوسته در حال کاهش بوده است، در پایان معاملات روز چهارشنبه با ۸.۵۷ درصد کاهش به ۳۴.۲۶ دلار به ازای هر سهم رسید.

رقم منتشرشده، بسیار کمتر از مرز ۷۰.۹۰ دلاری است که سهام در ۲۶ مارس، اولین روز افتتاح به‌عنوان شرکت سهامی عام ثبت کرد. ارزش بازار ترامپ مدیا حدود ۴.۷ میلیارد دلار است.

در نتیجه، دارایی خالص ترامپ به زیر ۵.۸ میلیارد دلار کاهش یافته و او را از فهرست میلیاردرهای بلومبرگ، ۵۰۰ ثروتمندترین فرد جهان خارج کرده است.

با این حال، رئیس‌جمهور سابق آمریکا، همچنان به‌عنوان ۶۵۲ ثروتمندترین فرد کره زمین در رتبه‌بندی قرار دارد.

در حال حاضر، فوربس مجموع دارایی ترامپ را ۴.۸ میلیارد دلار می‌داند و او را در فهرست ششصد و نود و هفتمین فرد ثروتمند جهان قرار می‌دهد.

در اواخر ماه مارس، گروه رسانه و فناوری ترامپ با شرکت دیجیتال ورلد اکوییزیشن ادغام شد.

این شرکت در ۲۶ مارس معاملات خود را تحت عنوان DJT آغاز کرد. ترامپ که حدود ۶۰ درصد از سهام ترامپ را با ۷۸.۷۵ میلیون سهام در اختیار دارد، مدت کوتاهی پس از انتشار سهام شرکت، ارزش سهام خود را به ۶ میلیارد دلار رساند که باعث شد این تاجر جایگاهی در شاخص میلیاردرهای بلومبرگ کسب کند.

از روز چهارشنبه، ارزش سهام ترامپ کمتر از سه میلیارد دلار شد و نامزد ریاست جمهوری نمی‌تواند تا ماه سپتامبر بدون تایید هیئت مدیره شرکت، سهام خود را تخلیه کند.

ترامپ مدیا، که مالک اپلیکیشن تروس سوشال است، درآمد خود را تنها ۴.۱ میلیون دلار برای سال ۲۰۲۳ و زیان خالص ۵۸ میلیون دلاری را برای سال گزارش کرده است.

انتهای پیام

کارگروه تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه و تحصیلات بالا هستم. به شما تحلیل‌هایی را ارائه می‌دهم که با استفاده از زبانی ساده و قابل فهم، به شما کمک کند تا اطلاعات اقتصادی را بهتر درک کنید و در تصمیمات خود بهتر عمل کنید.
دکمه بازگشت به بالا