بین الملل

اختلاف اسرائیل و غرب بر سر خیریه‌های «حامی حماس»

به گفته مقامات غربی، تلاش‌های غرب برای ایجاد اختلال در منابع تامین حماس به مشکل خورده، زیرا بر سر اینکه کدام مؤسسات خیریه به حماس کمک می‌کنند اختلاف وجود دارد.

به گزارش اخبار ایران من، در پی حمله حماس به مواضع رژیم صهیونیستی در غلافه غزه در هفتم اکتبر، آمریکا، رژیم صهیونیستی و ده‌ها کشور متحد آن‌ها یک گروه ویژه ایجاد کردند که از طریق آن و با وضع تحریم سعی در مقابله با سرمایه‌گذاران حماس، مبادلات ارزی و شبکه‌های شرکتی داشته‌اند. آن‌ها همچنین برای دریافت اطلاعات درباره حامیان مالی حماس جوایز چند میلیون‌دلاری اعلام کرده‌اند.

با این‌حال، روزنامه وال‌استریت ژورنال گزارش داد با گذشت بیش از چهار ماه از عملیات طوفان الاقصی، آمریکا هنوز بسیاری از گروه‌های غیرانتفاعی را که رژیم صهیونیستی مدعی همکاری آنان با حماس است، تحریم نکرده است. به گفته مقامات فعلی و سابق غربی، این گروه‌ها از زمان آغاز جنگ ده‌ها میلیون دلار به غزه کمک کرده‌اند.

یک مقام ارشد آمریکایی گفت که واشنگتن و سایر متحدانش در چند مورد سازمان‌های معرفی‌شده از سوی رژیم صهیونیستی را تحریم کرده‌اند، اما در بسیاری از موارد نیز خواستار ارائه اسناد معتبر از سوی رژیم اشغالگر شده‌اند؛ خواسته‌ای که تا امروز محقق نشده است.

در بارزترین نمونه پیروی متحدان غربی از ادعاهای رژیم صهیونیستی، واشنگتن و دیگر کشورهای غربی بودجه آژانس امداد و کار سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) را به اتهام همکاری ۱۲ تن از اعضای آن با حماس، قطع کردند.

در ۷ اکتبر ۲۰۲۳، جنبش مقاومت فلسطین (حماس) به مواضع رژیم صهیونیستی در غلاف غزه حمله کرد. رژیم اشغالگر در عملیاتی که ماهیت آن را انتقام‌جویانه اعلام کرده، حملات گسترده‌ای را به غزه انجام داد که محاصره کامل این منطقه و کشته‌شدن ده‌ها هزار فلسطینی ساکن غزه را در پی داشته است.

به گفته مقامات محلی غزه و سازمان‌های بین المللی، در نتیجه حملات رژیم صهیونیستی دست‌کم ۳۰ هزار فلسطینی کشته شده‌اند که تعداد قابل توجهی از آنان زن و کودک هستند. همچنین بیش از ۷۰ هزار فلسطینی مجروح شده‌اند و جمعیت ۲.۳ میلیون نفری غزه که با گرسنگی و قحطی روبرو است، به کمک‌های بشردوستانه نیاز مبرم دارد.

انتهای پیام

تیم خبری بین المللی

تحلیلگر اخبار خارجی با تمرکز بر رویدادهای طبیعی و محیط زیستی جهانی. با استفاده از دانش در حوزه محیط زیست و تغییرات آب و هوا، به شما اخبار جذاب و تحلیل‌هایی را ارائه می‌دهم. با تمرکز بر اثرات رویدادهای طبیعی بر جوامع، نقشه‌ای کامل از تغییرات زمین را برای شما می‌کشم.
دکمه بازگشت به بالا