اقتصادی

محدودیت مصرف گاز در صنایع خوزستان برداشته شد

اخبار ایران من/خوزستان مدیرعامل شرکت گاز خوزستان از برداشته شدن محدودیت مصرف گاز برای صنایع استان خبر داد و گفت: هم‌اکنون با کاهش مصرف گاز خانگی، بخش‌های مختلف مصرف‌کننده گاز در خوزستان می‌توانند متناسب با نیاز خود، گاز مصرف کنند.

نادر قلی زری میدانی در گفت و گو با اخبار ایران من، اظهار کرد: در سال‌های اخیر بحث محدودیت در تخصیص گاز برای بخش‌های صنایع و کشاورزی خوزستان یکی از مشکلاتی بوده است که همیشه تلاش کرده‌ایم تا تولید را تحت تاثیر قرار ندهد.

وی افزود: خوشبختانه هم‌اکنون با کاهش مصرف گاز خانگی، بخش‌های مختلف مصرف‌ کننده گاز در خوزستان می‌توانند متناسب با نیاز خود، گاز مصرف کنند و مشکلی در تامین گاز مورد نیاز صنایع وجود ندارد.

مدیرعامل شرکت گاز خوزستان گفت: بر این اساس محدودیت مصرف گاز برای واحدهای صنعتی، فولادی، کشت و صنعت‌ها، کوره‌های آجرپزی، سیمان و پتروشیمی‌های خوزستان برداشته شده و این بخش‌ها می‌توانند به میزان مورد نیاز گاز دریافت کنند.

زری میدانی عنوان کرد: با توجه به افزایش دما، مصرف روزانه گاز خانگی در خوزستان از ۱۴ میلیون متر مکعب به ۶ میلیون متر مکعب کاهش پیدا کرده و از این رو مازاد مصرف گاز به بخش‌های دیگر به ویژه پتروشیمی‌ها تخصیص یافته است.

وی ادامه داد: همچنین نیروگاه‌های گازی خوزستان که برق تولید می‌کنند، در حال حاضر به میزان مورد نیاز گاز دریافت خواهند کرد و مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

مدیرعامل شرکت گاز خوزستان گفت: در روزهای سرد سال مصرف روزانه گاز استان حدود ۵۹ میلیون متر مکعب بود اما در حال حاضر روزانه حدود ۴۹میلیون متر مکعب گاز در خوزستان مصرف می‌شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا